Ervaring gevraagd baarmoederverwijdering op jonge leeftijd

Discussie in 'De lounge' gestart door PinkPanther, 21 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PinkPanther

PinkPanther Actief lid

16 dec 2013
    131
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hoi,

Binnenkort zal mijn baarmoeder en baarmoederhals verwijderd gaan worden en ik was op zoek naar mensen die dit ook hebben meegemaakt.

Vooral om te weten wat de ervaringen zijn na de operatie. De reden van verwijdering is natuurlijk voor iedereen anders.

Tot op heden hoor ik alleen ervaringen van wat oudere vrouwen(45+) terwijl ik zelf half de 20 ben.

Alvast bedankt :)

2. Mnon

Mnon Niet meer actief

Jeetje wat heftig! Ik kan je niet helpen hierbij, maar wil je wel sterkte wensen! Mag ik vragen wat de reden is?

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Jeetje, wat heftig. Gelukkig geen ervaring, maar heel veel sterkte!

4. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik wens je veel sterkte.

5. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Ik heb mijn baarmoeder anderhalf jaar geleden laten verwijderen. ( Ik was toen net 30)

Ervaringen genoeg er nu mee. Wat zijn precies je vragen?

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Jeetje. Heel heftig! Ik zal er in de toekomst misschien ook niet aan ontkomen maar nu nog even niet.

heel veel sterkte ermee!

7. PinkPanther

PinkPanther Actief lid

16 dec 2013
    131
    5
    18
    NULL
    NULL
    Appeltjes, vooral hoe het ging met je gevoelens na de operatie & of de seksuele gevoelens veranderen. Hoe je er nu op terugkijkt na een jaar.

@ iedereen. Bedankt! Na de tweede keizersnede is er een grote Niche ontstaan. Ook heb ik een erge baarmoederafwijking en heftige PCO. Het komt er nu op neer dat ik al bijna 2 jaar de hele dag pijn heb en veel bloed verlies. Sporten of gek doen, haast niet mogelijk, na lange weg via VUmc , eigen ziekenhuis, huisarts en psycholoog heb ik nu op 25 jarige leeftijd het akkoord, wegens niet leefbare pijn en ongemak, plus een vergrote kans op baarmoederkanker.

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    PinkPanther, ik heb begrepen, dat je na zo'n operatie eigenlijk meteen in de overgang komt... :(

Heel veel succes!

9. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Nee dit klopt niet hoor. Dat gebeurd alleen als ze je eierstokken ook erbij verwijderen. Als ze die laten zitten kom je niet in de overgang.

10. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Zo ik ben wel echt heel erg blij om te lezen dat je wel al twee kindjes hebt. Wat een geluk dat je dat nog wel hebt gehad voordat ze je baarmoeder moeten verwijderen. Nogmaals sterkte!

11. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38

Met mijn gevoelens na de operatie ging alles prima. Tuurlijk heb ik wel momenten gehad, dat ik dacht; Jemig ik kan nu echt geen kinderen meer krijgen ,maar het was voor mij wel de beste keuze ooit.

De jarenlange pijn en bloedingen waren verdwenen. Wat een openbaring!

Bij mij deed de sex vrij vaak pijn, dit is na de operatie helemaal verdwenen :)
    Mijn sexuele gevoelens zijn niet minder geworden gelukkig.

12. PinkPanther

PinkPanther Actief lid

16 dec 2013
    131
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ja, dat zijn wij zelf ook. We & vooral ik hebben daar hard voor moeten knokken. Na het niet zwanger kunnen worden vanzelf, het ziek zijn (HG) en 2 prematuren kindjes.

Daarom hoop ik zo dat het verwijderen van mijn baarmoeder een grote stap vooruit gaat zijn.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Goh deze tekst had ik precies in mn hoofd

maar hoe dan ook ontzettend heftig ts...kan je verder niet helpen met ervaringen.

14. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Klopt zeker niet.Niet als ze alleen je baarmoeder weghalen.
    Bij mij is het nu zo'n 3 jaar geleden en ben nog steeds erg gelukkig ermee.
    Er veranderd niets,buiten het niet menstrueren om dan.

15. Dromertje85

Dromertje85 Niet meer actief

Jeetje wat heftig zeg dat je je baarmoeder moet laten verwijderen op zo'n jonge leeftijd.
    Lijkt me toch wel moeilijk ondanks het moeilijk zwanger worden,HG en 2 premature kindjes om dat echt nooit meer zwanger te kunnen worden.
    Ik vervloek mijn baarmoeder elke maand weer met mijn pijnlijke menstruatie maar dat is niks vergeleken wat jij voor pijn enzo moet doorstaan.
    Ik hoop dat je na je operatie beter voelt en je jezelf na de operatie een stuk beter voelt!
    Onwijs veel sterkte en succes!

16. Mnon

Mnon Niet meer actief

Wauw dit is "precies" het antwoord waar ik op hoopte! Ik ben zo blij dat je 2 kindjes op de wereld heb mogen zetten! Neemt niet weg dat het heel naar is dat je nu zo'n pijn heb en dat je baarmoeder er dus uit moet, maar ik denk dat je echt in je handjes knijpt dat je kinderwens wel uit mocht komen. Hopelijk gaat het je alles meevallen en kan je weer lekker sporten en gek doen straks!

17. nouscha

nouscha Niet meer actief

bij mij is mijn baarmoeder verwijderd toen ik 28 was.. de operatie zelf ging niet van een leien dakje, ze wilde hem vaginaal verwijderen maar kreeg een grote bloeding en er was paniek... dus toen helemaal onder narcose en is hij via mijn buik verwijderd.

het herstel viel wel mee de eerste dag erg veel pijn gehad maar dag 2 ging ik al alleen onder de douche. na 2 weken ben ik at basis gaan werken met kantoor klusjes en na 3 weken draaide ik al weer volop mee in de zorg (werk in de gezondheidszorg)

soms heb ik het nog wel eens moeilijk als bv een vriendin zwanger is of als de kinderen weer iets nieuws leren waarvan ik denk goh... dit zal ik nooit meer mee gaan maken.

Nu anderhalf jaar later ben ik helaas toch in de overgang gekomen.. maar ja dat valt opzich ook nog wel mee... heb wel last van opvliegers en nachtzweten maar verder is het goed te doen!

ik ben erg blij met mijn situatie nu.. nooit meer ongesteld is het grootste voordeel hahahaahha maar heb nooit meer buikpijn enzenz.. :)

18. PinkPanther

PinkPanther Actief lid

16 dec 2013
    131
    5
    18
    NULL
    NULL
    Erg fijn om dit te lezen, dank je wel!

19. PinkPanther

PinkPanther Actief lid

16 dec 2013
    131
    5
    18
    NULL
    NULL
    @ Nouscha, dat klinkt niet zo fijn qua operatie. De opname is normaal 4 dagen, maar ik heb nogal heimwee en door de vele opnames wil ik er nu eigenlijk geen dag meer doorbrengen. Als het goed gaat mag ik de tweede dag naar huis :) heel fijn. Na mijn tweede keizersnede was ik na 1,5 dag naar huis!

Verder ben ik thuis bij de kinderen, dus na 1,5 week hoop ik dat weer alleen aan te kunnen anders moeten we even de achterban aanspreken :)

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Vriendin van mijn laat het op haar 35 ste doen en laat ook haar borsten verwijderen dan. Dit ivm kanker gen en zij haar moeder en tante na een lange lijdensweg hebben zien sterven zeer jong. Haar zus heeft het op haar 30ste laten doen nadat hun 2e kind is geboren. Het viel haar erg zwaar en heftiger dan ze dacht zeker icm opvoeding van 2 kinderen. Emotioneel had ze er echter weinig last van omdat ze dit al had afgesloten voor zichZelf. Wel is het zo dat de buitenwereld zo zijn oordelen heeft en is nu bezig met een borstcorrectie met silicone . Hopelijk zo minder blikken op strand en zwembad als ze met de kindjes zwemt.

Deel Deze Pagina