Hoi, Even vraagje, want ik heb het gevoel dat ik het misschien wel verkeerd zie. Ik ga al een tijdje elk jaar met een groepje meiden Sinterklaas vieren. Met 1 van die meiden ben ik zeer goed bevriend, de anderen zijn collega's waar ik mee lunch, goed mee kan kletsen en heel soms prive iets doe. Nu gaat dat groepje (dus alle meiden van de sinterklaasviering minus mij) vaak met elkaar eten (lunchen buiten de deur, uit eten) en stelselmatig word ik daarvoor niet uitgenodigd. Heb al wel gezegd dat ik het leuk vind een keer mee te gaan en ook al een keer dieper besproken met mijn vriendin (vriendin wil hier overigens niet in middelen omdat ze zich daar onprettig bij voelt, wat haar goed recht is). Ik voel me hier erg rot en afgewezen door en het voelt ook raar dat ze me wel meevragen voor sinterklaas, maar voor dit soort dingen niet. Nu is het wel zo dat mijn gevoelens over vriendschap en wat normaal is nogal beïnvloed zijn door een pestverleden, dus misschien is dit gewoon normaal gedrag. Hoe zouden jullie dit vinden? Ik zou hier graag graceful mee om willen gaan en het ze gewoon gunnen, maar ik kom nu niet verder dan een afgemeten "gezellig".
Dat zou ik ook wel apart vinden ja. Waarom vragen ze je die ene keer per jaar dan wel... Zelf zou ik er dan voor bedanken eerlijk gezegd.
Hoi Rosao, Lastig dat je zo onzeker bent, en ik begrijp je wel. Wat ik niet zo goed begrijp is waarom je vriendin hier niet in wil middelen, lijkt me een kleine moeite toch? Het is niet dat je haar vraagt te middelen in een conflict, maar wat zou er op tegen zijn als zij gewoon eens in de groep zou gooien of het niet leuk zou zijn als jij voortaan ook mee zou gaan? Misschien dat je verder moet onderzoeken waarom je vriendin niet wil middelen, misschien heeft ze er zelf belang bij (jaloezie?). Ik zou daar in elk geval wel rekening mee houden. Wat je verder kunt doen is een van de anderen eens aan te geven dat je het leuk zou vinden mee te gaan, als je dat moeilijk vind zou je het misschien via een berichtje of mailtje kunnen doen. Als ze je niet aardig zouden vinden zouden ze (denk ik) ook geen sinterklaas met je vieren, dus je mag die stap best wagen, misschien dat ze er niet eerder echt aan gedacht hebben of dat ze de veronderstelling hebben dat je daar geen zin in hebt. (onderschat hierbij niet de invloed van die vriendin, misschien speelt zij een grotere rol om jou op afstand te houden dan jij denkt). Probeer het eens.. wie niet waagt.. Succes hoor!
Ik vind het ook best vreemd. Kijk als je nu zelf aangegeven had er niks mee te hebben oké.. maar ze vragen het niet eens.. Ik kan me voorstellen dat je je dan rot voelt. Hebben ze je nadat je het aangegeven had dat je het leuk vond om ook wel eens vaker mee te gaan ook echt vaker uitgenodigd? Sterkte ts, ik snap dat dit heel rot is (zelf ook wel eens meegemaakt). Vriendinnen hadden dit zelf niet door, misschien kan je het vragen of ze dit ook zo opmerken? Misschien hebben ze het zelf niet door of denken ze dat jij niet mee wilt o.i.d.
Ik vind het ook raar. Zou er eerlijk gezegd ook wel klaar mee zijn. Wel voor Sinterklaas goed genoeg, maar niet om een keertje mee te gaan lunchen, apart.
ik snap je wel en ik denk niet dat jouw blik gekleurd is door je pestverleden, want ik ben nooit gepest en ik zou dit ook heel vreemd vinden. Als je het durft zou ik hen met zn allen eens aanspreken en vragen" goh waarom mag ik niet mee" en dan face to face zodat ze niet weg lopen
Ik heb dit ook gehad. Vond het niet leuk, ze konden alleen maar kletsen over wat ze de andere keren hadden gedaan zonder mij. Ondertussen met geen van allen bevriend meer.
Ik vind het ook wel een beeje vreemd eigenlijk dat je dan wel mee doet, met veel een goede relatie hebt en dan niet gevraagd wordt. Ik zou dan ook vragen wat daar de reden van is, misschien denken zij wel volledig onterecht dat het voor jou lastig te regelen is ivm oppas of dat het financieel teveel voor je is en dat ze dus niet vragen om je niet in een lastig parket te brengen? Dus ga gewoon eens het gesprek aan .
Ik zou je vriendin recht op de man vragen wat er precies aan de hand is, want is wel duidelijk (niet bemiddelen) dat er meer aan de hand is. Zeker omdat de andere keren niet mee mag en dan dit wel, slaat nergens op. En anders zou ik het gewoon in ene keer vragen wat er aan de hand is dat je alleen met Sint er bij mag en de rest niet. Wees eerlijk en maak van je hart geen moordkuil, want anders blijf je onzeker. Succes
Dit dus, die ene keer per jaar ben je wel goed en al die andere keren niet? Dat is zeker geen normale vriendschap en dat die ene 'vriendin' er niet in wil bemiddelen is al helemaal vreemd, dan is het in mijn ogen echt geen vriendin.
Ik zou het ook niet leuk vinden. Misschien kan jij een keer voorstellen om met z'n allen ergenseen hapje te gaan eten en dan tijdens het eten vragen waarom je nooit wordt uitgenodigd als zij gasn eten. Met je pestverleden is dat waarschijnlijk een moeilijke stap (zou het voor mij wel zijn, ben ook veel gepest) maar ze kunnen dan in elk geval niet zomaar weglopen of je vraag negeren. En dus net zo lang door blijven vragen tot je een 'echt' antwoord hebt.
Ik vind het ook raar dat die vriendin niet wilt 'bemiddelen' want ik zie het helema niet als bemiddelen, en dat zei het zo wel ziet vind ik dus al raar, ze kan makkelijk een x zeggen goh zou t ook leuk zijn om tS ook mee te nemen? Raar dus dat die andere meiden je hier niet voor mee vragen inclusief je vriendin... Ik zou denk ik toch het een x vragen of via mailtje maar denk niet meer via je vriendin, dan weet je nooit echt zeker of ze het ook gedaan heeft ja of nee, wel lastig misschien Maarja zo weet je wel waar je staat
Thnx voor alle reacties! Aan de ene kant fijn om te weten dat jullie het ook zo zien als ik en aan de andere kant ook minder... (als je snapt wat ik bedoel ) Wat mijn vriendin toen zei is dat ze nooit de initiator van de dingen was die het clubje ging doen en dat ze het daarom ook raar zou vinden als zij dan mensen zou uitnodigen. Ze stimuleerde me wel om het zelf een keer te zeggen en dat heb ik wel gedaan, maar dat heeft eigenlijk niets veranderd. Ze weten dus wel (of misschien inmiddels niet meer) dat ik het leuk vind, en ik ze weten ook wel dat ik het geld er voor heb enzo. Op dit moment is de persoonlijke situatie van mijn vriendin zodanig dat ik het niet van haar kan vragen om hier iets in te doen. Wat Maantje80 zegt, speelt misschien ook. Dat mijn vriendin wellicht afstand bewaart omdat ze niet graag wil dat de groepen mengen oid. Het lijkt ook een soort onnadenkendheid van dat groepje, zo van we doen dit soort dingen altijd met ons clubje dus die mensen vragen we. Met sinterklaas was ik er ooit een keer bij gevraagd dus nu is het elke keer met sinterklaas dat ik daar ook voor gevraagd word. Heb ook wel overwogen om daar niet naar toe te gaan, maar ik vind het ook wel leuk... is lastig dus. Misschien idd een keer zelf iets organiseren of nog een keer zeggen oid. Ik vind dat erg lastig omdat ik ook niet needy/smekend over wil komen. Confrontatie op dit vlak vind ik ook moeilijk, ik ben niet zo op de man af in die dingen.
Dat zou ik ook zeker niet leuk vinden en ook vreemd. Denk dat de vriendschap voor mij gauw over zou zijn..
Eigenlijk denk ik niet dat het zo verkeerd bedoeld is maar dat het zo loopt omdat het altijd met dit groepje was... Wat ik in jouw geval zou doen is het groepje uitnodigen om een keer te komen eten. Dat is leuk om met sinterklaas af te spreken! Of je zou zelf het initiatief kunnen nemen om een etentje of borreltje te plannen. Waarschijnlijk hoor je er daarna ook helemaal bij!
Ik zou hun gewoon een keer uitnodigen en dan kijken wat er van komt. Als ze je echt niet leuk vinden, zouden ze je toch ook niet vragen voor Sinterklaas? Ik denk dat dit meer al een beetje een gesetteld clubje is en dat ze er gewoon niet aan denken.