Ik sluit me eigenlijk wel aan bij de dames die al eerder op de vraag gereageerd hebben. Het eten moet wel smaak hebben.. als ik me elke keer precies aan een bepaald bedrag zou moeten houden voor een maaltijd zouden er echt vaak dingen weggelaten worden en dat zou de smaak niet ten goede komen. Of zou ik vaak op dezelfde, meer basic, gerechten uit komen en wij eten graag gevarieerd. Dus soms kost een maaltijd wat meer en soms wat minder. Een pannenkoek om eventueel te compenseren is zo gemaakt Ik heb wel eens ontzettend geboft met artikelen in de opruimbak. €0,50 voor een zak gekruide krieltjes, €1,- voor 400 gram wokgroenten en 2 kipschnitzels voor €1,50. Dus toen had ik een maaltijd voor €1,50pp. Wellicht niet de beste combinatie (ik eet liever rijst of noodles bij wokgroenten) maar het kwam toevallig zo uit die keer. Als ik uit eigen voorraad noodles of rijst had genomen was ik overigens nog steeds niet boven de €1,50 uitgekomen dus hoe dan ook een goede deal wat mij betreft. Tegenwoordig is een stukje vlees/kip/vis al een euro p.p., als het niet meer is, dus de tijd van geregeld €1,50p.p. maaltijden zijn wel passé nu helaas. Ik let wel altijd op aanbiedingen om niet onnodig geld over de balk te smijten.
Ik check het meestal ook niet maar was benieuwd of mensen het wel doen. Af en toe reken ik een gerecht na, omdat ik dan het idee heb dat het goedkoop is en dan wil ik mijn onderbuik gevoel terugzien in keiharde euro's
Ik denk dan inderaad een solar cooker. Ik zag het voorbij komen op een youtube kanaal. Zij ging er een cake in bakken. Het is onderdeel van haar buiten keuken. In de zomer zoveel mogelijk buiten koken om zoveel mogelijk extra warmte (fornuis en gewone oven) te vermijden.
In een ander topic las ik iets over jam maken. Toevallig pas klaar met een heel grote pan zelfgemaakte abrikozenjam. Een deel ingemaakt, 'n deel in de koelkast en een paar bakjes zijn naar mijn schoonzussen gegaan.