Mn dochtertje van 6 maanden heeft spruw. AAAAALLL die maanden geen last van gehad en nu is het raak. BAH. Niet heel erg hoor, dr bovenlipje heeft aan de binnenkant wat kleine witte vlekjes. Nu zit ze ook nog es in de tandenluiers. En ze heeft net een hepB vaccinatie gehad. De dokters hier strooien altijd vrolijk met medicijnen, dus we hebben een goedje voor in mn ukkies mondje gekregen, en ik een zalfje (geef bv). Ik denk dat ik het maar even doe die 7 dagen, omdat dr weerstand al gepest wordt door vaccinatie en tandjes. Maar de dokter (onze eigen dokter was er niet) vertelde niets over speentjes, drinkbekers etc. Moet ik die extra reinigen? Of hecht een schimmel niet op plastic en zo? Reinigen heb ik altijd gedaan door uit te koken, en eerlijk gezegd doe ik dat zelden, ook nooit vaak gedaan toen ukkie een stuk jonger was (uk is nog nooit ziek geweest trouwens, zelfs niet verkouden... afkloppen ) En haar speelgoed? Ze steekt echt alles in haar mondje! Ik stop haar speentje ook heel vaak in mijn mond (als ie gevallen is bijv.). Niet slim nu? Wie kan ons helpen?
Ik zou de dingen die je kan uitkoken, weer gaan uitkoken, spuugdoekjes enzo op 60 graden wassen (als je dat niet al deed) en haar speelgoed in de vaatwasser gooien. Boven de 60 graden overleeft een schimmel niet.