hoe flesjes en spenen uitkoken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door pink150, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    Bij onze intake werd gezegt dat je niets meer hoeft uit te koken, want het was beter voor het kindje om weerstand op te bouwden...

Alleen nu zit ik met een hele stomme vraag, al onze flessen en spenen zitten nog in de verpakking, aangezien ik het dus wel wil gaan uitkoken heb ik een beetje hulp van jullie nodig..

Hoe moet je flessen / spenen uitkoken? gewoon in een pan? en hoelang?
    Sorry voor deze stomme vraag!!

ps: ik ben in de 35e week van mijn zwangerschap, wanneer zou het verstandig zijn om te doen?

x pink

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik doe de pan (grote pan, alles moet erin passen en onder water kunnen) op het vuur, de flesjes afwassen in een sopje, dan afspoelen, dan in het water wat inmiddels kookt omdat ik het al kook met de waterkoker voor ik het op het vuur zet. Dan dus de harde flessen/kolf (flesje, dopjes, ringetjes) onderdelen erin. Dan houd ik ong 4 minuten in de gaten en dan de zachte onderdelen (speentjes, lipjes) erbij en ong 3 minuten later haal ik alles eruit. Eerst met een schuimspaan, tegenwoordig kiep ik mn pan leeg in een vergiet. Dan alles uitlaten lekken op een schone theedoek of hydrofielluier en afdrogen. Daarna in de koelkast opbergen.

Ik zou de flesjes nu nog niet steriliseren. Hoewel je kan het doen hoor ;)! Maar na de bevalling voor het eerste gebruik moeten ze toch weer even uitgekookt worden, dit doet vaak de kraamzorg.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Owja als je aanslag krijgt op je flesjes (na een aantal keer uitkoken) dan krijg je soms kalkaanslag. Dan doe je even een druppeltje azijn in het water waarin je de flesjes kookt en is het weer weg.

Ik zelf doe als het zover is het in omgekeerde volgorde, omdat ik denk (want het is echt niet zo) dat die azijn in de zachte onderdelen trekt. Maar dan gooi ik dus alles erin en na 3 minuten vis ik het zachte eruit en dan de azijn erbij voor de harde onderdelen. Daarna even afspoelen doe trouwens ook, gewoon voor mijn idee ;)!

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

indd zoals hanneke het zegt...
    alleen heeft onze kraamverzorgster ( ondertussen 5 maand geleden) gezegd dat er voor de kalkaanslag een flinke scheut azijn in mag.

5. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik gebruik een flessen sterilisator van Avent, vind m erg handig!

6. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    dat wil ik ook aanraden, ze zijn er al voor 15 euro bij prenatal en die dingen zijn echt zo ideaal!!
    flessen er in, water erin, en in de magnetron. klaar!

Deel Deze Pagina