bugaboo bee: ervaringen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door wens09, 2 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Zijn hier (stadse) meiden met ervaring met de Bugaboo Bee?

Wij wonen 2 hoog, midden in een drukke stad. Ons trappenhuis is ruim, we kunnen het frame/de wagen daar inklappen en ophangen. Een evt reiswieg zou wel naar boven moeten en ik maak me een beetje zorgen om al dat sjouwen straks :)

Daarom dachten we aan de Bee. Hoor graag ervaringen of tips over een ander merk met compacte, lichte kinderwagens!

Heel veel dank!!

2. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Hier ook 2 hoog en een tijdje de bee geleend. Vond t in en uitklappen niet zo soepel gaan. Maar hij rijdt prima. Heb ook de stokke scoot gehad maar vind deze minder geschikt voor newborn, lastiger met stoepjes. Als t frame beneden kan zou im toch eerder voor een bugaboo cameleon gaan. Dan kan t kindje in de wieg liggen terwijl je alles inklapt. Bij de bee kan dat niet.

3. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Dus de wieg eraf en dan frame inklappen ;).

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik vond de bee een super wagen maar echt meer een buggy. Voor een pasgeboren baby vind ik hem niet geschikt. Dan zou ik eerder voor de cameleon gaan.

5. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    @mommied dat is dan inderdaad minder handig ja.. dan zou ik m in de maxicosie de trap op moeten dragen en die dus beneden laten staan ofzo.. of is dat in de praktijk onhandig? Mmm...

6. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Oh ok! Ze zeggen in t foldertje dat ie ook geschikt is voor newborns, maar jij hebt andere ervaring dus. Wat vond je er voor een kleintje niet fijn/goed aan?

7. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    De cameleon lijkt me juist dus zo zwaar om telkens de trap op te tillen..of vonden jullie dat wel meevallen?

8. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik zou persoonlijk toch wel een wandelwagen met reiswieg nemen. Voor de eerste maanden is dat toch prettiger. Voor het naar boven dragen zou je ook een draagzak, of ringsling kunnen gebruiken.

De Joolz is een redelijk lichte wandelwagen. Het onderstel weegt 8 kg. Er zijn ongetwijfeld nog lichtere wandelwagens maar dat weten andere dames misschien wel!

9. Iris balk

Iris balk Actief lid

12 apr 2014
    159
    1
    0
    Ik heb ook een bugaboo bee.Ideale wagen lekker licht zo inklapbaar en een cocoon voor als ze net geboren zijn.

10. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind een maxicosi echt ontzettend lastig dragen, ook erg zwaar. Wij lieten de mc ook in de auto staan na de eerste week ofzo, scheelde een hoop gezeul. Ik zou eerder een kindje gewoon zo naar boven dragen, of dus bv in een draagzak (bv ringsling, kan razendsnel, ideaal voor dat soort dingen).

11. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Wij hebben de bugaboo bee. Wij vinden het een ideaal wagentje, juist omdat ie dus zo licht en compact is. We hebben onze dochter erin gehad vanaf de geboorte tot nu (ze is nu bijna 2 jaar). En ons zoontje gaat er ook af en toe in. Wij zijn er dus eigenlijk alleen maar positief over :)

Deel Deze Pagina