Slaapkamer indelen baby+peuter

Discussion in 'De babyuitzet' started by Buikje0, May 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

Nov 24, 2011
    1,095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Weer even een dilemma'tje. ;) Hopelijk kunnen jullie wat meedenken..

Even de feiten:
    - A. is nu 21 maanden
    - Broertje/zusje word geboren als hij 2 jaar en 3 maanden is.
    - Waar we nu wonen hebben we 2 kamers. 1 slaapkamer en 1 woonkamer (vrij open, dus officieel niet eens 2 kamers te noemen) en de kamers zijn beiden niet heel groot. Dit is allemaal tijdelijk want het appartement staat te koop, maar het kan nog best enige tijd duren voordat deze verkocht is.
    - Ter overbrugging 'moeten' we dus met zijn 3-en op de slaapkamer slapen. In principe past er precies 1 peuterbed, 1 ledikant en mijn 2 persoonsbed in (en een kast). Alles staat dan wel dicht op elkaar. Ik heb ook al gedacht om mijn 2 persoonsbed weg te doen, maar ik lig er te vaak in met zoonlief dat dat ik de meerwaarde te groot vind.

Oke, dus nu de opties die ik bedacht heb:
    - Een peuterbed (vrij vroeg) aanschaffen en de baby in het ledikantje laten slapen. Op die manier blijft er dus heel weinig ruimte over en wordt het echt heel erg krap. Een peuterbed komt er ooit sowieso ook i.v.m. ruimte volgende huis, dus geen geld'verspilling'.
    - Een wieg aanschaffen en hopen dat we binnen 6 maanden na zijn/haar geboorte verhuisd zijn en anders alsnog plan a uitvoeren. Dit is nogsteeds krap, maar natuurlijk wel ruimer dan bovenstaande optie. Voordeel hiervan is dat het dus beter past. Nadeel is dat het duurder is i.v.m. de wieg.
    - Laatste optie is zowel peuterbed als wieg aanschaffen. Maar dit is qua kosten het meest ongunstig. Al twijfel ik of een peuterbed niet minder ruimte in lijkt te nemen dan een ledikant, omdat een ledikant toch meer de hoogte in gaat.

Wat zouden jullie doen?

2. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

Nov 24, 2011
    1,095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Aanpassen lukt even niet, dan maar even hieronder een aanvulling:

- Stapelledikant kan ook nog, maar gezien oudste zoon dan al 2 is zal het voor korte tijd zijn. Heeft dus niet zo mijn voorkeur.

3. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

Jan 15, 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou denk ik toch voor een kleiner eigen bed gaan (twijfelaar kan ook nog), of voor mezelf een slaapbank in de woonkamer, of met de oudste in het grote bed en dan alleen ledikant erbij. Het lijkt me toch wel fijn als je een beetje ruimte hebt om bij de kids te kunnen komen.
    Van de opties die je noemt zou ik kijken voor een wiegje op marktplaats die je dan als je verhuist bent weer op marktplaats kan zetten en zodoende niet veel kost netto.
    Succes!

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,147
    8,879
    113
    - Tweepersoonsbed, peuterbed en ledikant.
    - Tweepersoonsbed, ledikant 1 en ledikant 2.
    - Tweepersoonsbed met stapelledikant en dan de oudste onderin, dat kan toch best lang nog? Op het KDV slapen ze ook tot 4 jaar onderin als ze dan nog slapen?
    - Tweepersoonsbed, ledikant en wiegje. Misschien is een hangwieg ook nog een optie? Die kun je ook boven je eigen voeteneind hangen?
    - Samen met de oudste in het grote bed slapen (zou niet mijn voorkeur hebben, want moet je dan ook weer 'afleren') en ledikantje of wiegje voor de jongste. Of een cosleeper?
    - Zelf een nieuw bed kopen in combinatie met één van de bovengenoemde opties.

5. ikweetniks

ikweetniks Actief lid

Dec 15, 2011
    173
    0
    0
    Simpel houten wiegje op mp.... verkoop je geheid voor dezelfde prijs weer ( mijne was toen 25 euro)
    Maar hou wel rekening ermee d at t vaak korter als 6 maanden is... zeker als baby snel is met optrekken enz. Of gewoon groot

6. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

Nov 24, 2011
    1,095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties!

Groot bed gaat er denk ik echt niet uit, want ik heb geen ruimte om deze (tijdelijk) op te slaan en ik weet zeker dat de baby, zoon en ik daar veel samen in gaan liggen. Momenteel neig ik naar peuterbedje en wieg aanschaffen, omdat zoon momenteel toch rot slaapt in het ledikant. Telkens zijn hoofd stoten bij omdraaien en hij is een draaikont:p. En marktplaats even in de gaten houden voor een wiegje dan..

Share This Page