(winter)jasje welke maat?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sa1980, 21 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    In spetmeber verwachten wij ons eerste kindje. Op de lijst van de kraamzorg stond dat we een jasje moesten hebben.

Nu zit ik eraan te denken om een jasje van maat 68 te kopen. Hier kan het kindje dan nog lang mee doen en ik denk dat ik de eerste tijd toch niet zoveel het jasje ga gebruiken maar meer de lodger of een dekentje etc.

Verder kan ik de mouwtjes van dit jasje toch ook nog opslaan? Ik vind het zonde om nu iets te gaan kopen van maat 56 en dit maaar enkele keren te kunnen gebruiken.

Wat is jullie mening en wat raden jullie aan of af?

2. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Het ligt er natuurlijk aan hoe groot je kindje is bij geboorte. Mijn zoontje was gemiddeld en is 1 november geboren. Ik had een winterjasje in maat 56, die heeft hij 3 maanden gepast. Zn winterjas in maat 62 heeft hij verder de winter door aan gehad.

Het ligt er ook aan hoe het jasje valt, maar de eerste periode zal hij/zij denk ik echt verzuipen in een 68 jasje. Misschien een dik vestje in maat 56 kopen voor de eerste periode?

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou sowieso een paar wat dikkere vestjes kopen in maat 56. En dan het jasje in maat 62 denk ik hoor. 68 duurt nog wel even voordat hij/zij daar in zit. Mij lijkt het echt een gefriemel met een te grote jas met omgeslagen mouwen.

4. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Ik denk ook dat maat 68 heel erg groot is. Mijn zus haar kindje is nu 9 maanden, en oke..niet al te groot, maar kan van sommige kledingstukken, o.a. zn zomerjas, nog steeds maat 68 aan...
    Dus iets kleiner kopen is denk ik wel verstandig, ons kindje word in augustus geboren, en heb toch een jasje maat 56 gekocht, vind het wel prettig met het weer in Nederland:)

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.476
    113
    Ik zou voor maatje 62 gaan. Mijn zoontje is ook van september en ik had een dik vestje in 62 gekocht, later ook nog een jasje in die maat. Hij was heel groot bij de geboorte en heeft maar 1 week in 56 gepast, maar 62 heeft hij nog best een tijdje aangehad. (56 cm, 10 pond). Dus 68 lijkt me wel erg groot, helemaal bij een gemiddeld kindje.

6. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Ons kindje is geboren in oktober, de eerste tijd hadden we een lekker dik vestje en zo'n zak in de maxicosi. Later een jasje maat 68 die we van iemand gehad hebben. Die kan hij nog aan. Het is eentje van Esprit, waarvan de binnenkant eruit kan. Echt ideaal!

Let er trouwens op als je een winterjasje koopt dat de mouwtjes lekker soepel zijn. Wij hebben de fout gemaakt om een houtje touwtje jas te kopen van vrij stug materiaal. Echt niet dat we zijn armpjes erdoor kregen. Hij heeft hem dus ook nooit aangehad

7. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Ik denk dat een lekkere deken of een warme wikkeldoek lekkerder is dan een jasje.
    Mijn zoontje is van oktober en ik heb spijt van de jasjes, zo gefriemel om die handjes er goed in te krijgen enz.
    Ik heb later een skipakje gekocht, ideaal voor in de maxi cosi en de wandelwagen..

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou helemaal geen jas kopen voorlopig. Je kindje ligt de eerste tijd als je buiten komt in de kinderwagen en daar hoeft het geen jas in aan (aangekleed, onder de dekens met dekje erop). Dus tegen de tijd dat je echt een jas nodig mocht gaan hebben dan zit je tegen de winter aan en dan weet je wel welke maat je kindje heeft.
    De eerste jas die wij kochten was maat 74 en die heeft hij dus NU aan (10 maanden)... ;)

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.214
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik zou ook voorlopig nog geen jas kopen. Dat kan je straks beter gewoon kopen als je het echt nodig blijkt te hebben. En dan weet je ook beter de maat.

10. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ons ukkie bleek bij de geboorte dysmatuur. Ze heeft dus eerst een jas maat 50 gehad.
    Wat maat 68 betreft: daar pastte ze nog in toen ze ruim een jaar was! Dus voor een pasgeboren baby is dat echt te groot. Ik zou ook maar even afwachten als ik jou was.

11. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Zo'n skipak hebben wij inderdaad ook nog een tijd gehad. Kan je hem zo in schuiven en er zaten slofjes en wantjes aanvast dus lekker warm. Grappig hoe snel je dat eigenlijk vergeet. :)

12. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    uhhh 68 is wel heel groot ;)

Stella is nu 5 weken en past maatje 50 nog (qua jasje) 56 is ook rpima, 62 veels te groot, maar wij doen haar eigenlijk een vestje aan als ze naar buiten gat.

Voor een pasgeboren babie in de winter zou ik een dik, rekbaar (trust me, dat gefriemel met die armpjes in iets wat net kan meerekken is vreselijk) vest kopen en pas als het zover is.
    Zelfs als je in het ZH bevalt en je hebt een maxicosi met voetenzak etc dan heb je het niet nodig. Dekentje eroverheen en klaar ben je, jasje kan je dan kopen als je weet hoe groot je kindje is.......

13. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik heb niet alle reacties gelezen maar hie rmijn reactie:

Ik heb bij de prenatal een jasje gekocht in maat 56, koste 15 euro dus niets over te zeggen {vind ik dan} en ik ben ook in september uitgerekend. Als ik naar mijnd ochter kijk, die heeft vrij lang 56 aangehad. Alleen ging ik met haar richting zomer dus heeft zij geen echt winterjasje aangehad!

14. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    dank je wel voor de tips. Ik heb naast de maxi cosi voetenzak ook nog een wikkeldeken dus ik denk dat ik het daar maar even bij laat.

MAaar misschien is een vestje erbij wel handig... dat doen jullie dan gewon over de normale kleding aan en zien het als jasje?

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.476
    113
    Ja, zo gebruik(t)en wij een vestje wel. Als je ook nog een voetenzak hebt en een wikkeldeken zou ik het lekker zo laten hoor.

16. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    IK vroeg me ook af of ik een jasje moet kopen voor de baby (ben in augustus uitgerekend) en heb besloten het niet te doen. Ik heb een vestje van een dubbele tricotstof voor de baby en een voetenzak voor in de maxi cosi. Voor de wagen een lakentje plus dekentje (kan ook voor de maxi cosi eventueel) en natuurlijk het dekje. Lijkt me wel warm zat, en zo niet, dan ben ik in tien minuten in de stad waar ze jasjes verkopen (of ik laat het meenemen door iemand).

17. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    zou niet vor de 68 gaan hoor. bij onze eerste hadden we een jasje 62 gekocht en daar verzoop ze nog in en ze had een normaale gewicht. hebben erna nog een goedkope gehaald in maatje 56 en die heeft ze erg lang aangehad. want omslaan is echt niet handig bij die kleintjes. en zo duur zijn ze niet hoor een normaal jasje betaal je nog geen 10 euro voor bij wibra oid en zijn hartstikke leuk. hoeft toch geen merk te zijn want ze liggen er idd niet veel in.

18. loodje

loodje Actief lid

1 feb 2007
    241
    0
    0
    ik had een maatje 56 jasje gekregen, mijn zoon was 54 cm bij de geboorte en heeft vanaf dag een tot een maand of 4 in het jasje gepast ( en dan was hij niet klein hoor).
    Maat 68 is echt te groot hoor.

Deel Deze Pagina