slaapzak nodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sa1980, 21 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Volgens de lijst van de kraamzorg hoef ik geen slaapzak aan te schaffen.

Ik beval begin september en wil graag weten of het handig is dat ik een slaapzak heb of in die maand aan zal moeten schaffen en zo ja wat zijn de verschillen? En welke zouden jullie mij adviseren?

Sommige lijken zo ontzettend lang...

Verder vraag ik mij af, hoe jullie in het begin je kindje 's nachts laten slapen? DOen jullie hem een pyama aan of alleen een rompertje? OF juist met romper in slaapzak?

Bedankt voor de tips.

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Een slaapzak zou ik nog niet van tevoren kopen.
    Wij gebruikten in het begin een lakentje + dekentje, maar omdat Milan dat van zich af trapte zijn we overgaan op een slaapzak (eerst zomer, later winter) en dan geen lakentje/dekentje. Het is dus of het één of 't ander. Helemaal in het begin heb je, als je een slaapzak gaat gebruiken, een korte nodig (maat 56), en dan later steeds groter natuurlijk. Wel goed opletten ook dat de gaten voor de armen en 't hoofdje niet te groot zijn (die kan je anders zelf een stukje verder dichtstikken).

En Milan sliep in 't begin met een romper met korte mouwen en gewoon 't truitje dat 'ie overdag aan had. Inmiddels heeft 'ie wel pyama's. Met echt warm weer heeft 'ie alleen een romper aan.

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

eeen slaapzak is niet perse nodig, de eerste weken heeft die van ons ook gewoon zonder geslapen, alleen lakentje en dekentje, later heeft ze ingebakerd geslapen, en na het uitbakeren wel in een slaapzak dat werd geadviseerd, en dat werkte super, nu heeft ze een heupbroekje en slaapt ze zonder slaapzak(past namelijk niet)

4. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Hier in het begin ook alleen lakentje en dekentje en pas na een paar maanden in een slaapzakje.

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.215
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier vrij snel in een slaapzak (kleinste maat) ik vind het ideaal. Hij schopte al vrij snel (ongeveer met 1 maand) zijn lakentje eraf en lag dus zonder iets en dat vond ik te fris voor hem. Ook met een slaapzak hoef ik niet bang te zijn dat hij er per ongeluk met zijn hoofd onder komt te liggen. Ik zou het dus zeker aanschaffen. Hoeft natuurlijk niet meteen, maar je kan het maar vast in huis hebben toch.

Met dit weer slaapt hij in romper korte mouw en pyjama shirtje lange mouw en slaapzaak hij heeft geen broekje aan.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier werkelijk nog nooit een slaapzak gebruikt. Ook geen last van het wegtrappen van de dekentjes, denk omdat de kleintjes hier geen van drieen op de rug te slapen gelegd zijn.

Ik zou dus ook zeggen nee, geen slaapzak kopen.
    Mocht je er toch een willen gaan gebruiken, dan heb je die zo gekocht. En verder is van te voren kopen lastig gezien je dikke en dunne slaapzakken hebt, grote en kleine maten, met en zonder mauwen. Ligt dan dus aan wanneer je hem nodig hebt (tijd van het jaar) en welke maat je kindje op dat moment nodig heeft.

Liefs, Hanneke!

7. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Even nieuwsgierig > Heb je jou kinderen dan op hun zij te slapen gelegd? Bleven ze dan liggen of had je een speciaal kussen hiervoor? En waarom niet op hun rug?

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben onze kinderen niet gedwongen om op hun rug te slapen omdat we dat heel on natuurlijk vinden. Zelf slaap je ook in de houding die je fijn vind en altijd plat op je rug. Dus hier bij de kinderen gewoon gekeken hoe ze het fijnste lagen. En als een kindje op de buik veel rustiger, fijner, langer, beter slaapt dan op de rug, dan hebben wij snel gekozen.

Malou heeft vanaf ong 2-3 dagen alleen maar op haar buik geslapen en doet dat nu nog steeds.
    Ruben heeft vanaf de geboorte op zijn zij gelegen. Dit werd in het ziekenhuis gedaan ivm vroeggeboorte, en wij zijn er nooit mee gestopt gewoon omdat ie zo blijkbaar het lekkerste lag. Sinds ie zelf kan draaien draait ie meteen als je hem in bed legt op zn zij ;)!
    En Benthe heeft eerst ruim 4 weken in het ziekenhuis gelegen, daar legde ze haar om en om op haar rug en op haar zij en ikzelf legde haar af en toe op haar buikje gewoon omdat ze dat blijkbaar fijn vond, dan sliep ze meteen. En sinds ze thuis is slaapt ze dus alleen nog op haar zij en op haar buik.

En nee, wij hebben geen speciaal kussen gebruikt. Ik wil ze niet beperken in hun bewegingsvrijheid ;)!

Hoop dat je het zo een beetje snapt. Maar mi is het dus als kindjes op de rug liggen dan gaan ze liggen maaien met de armpjes en dus handjes in het gezicht en maken zichzelf zo wakker, ze gaan stampen met de voetjes en zo gaan dus de dekens eraf. Op je buik kan je ook bewegen met je handjes maar dan sla je niet in je gezicht en je beentjes trappen ook de dekens minder weg denk ik ;)!

Liefs, Hanneke!
    (dit is wel toppicvervuiling geloof ik ;) )!

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Heb er wel aangeschaft in kleine maat bij de Hema. Is volgens mij ook niet perse nodig. I kzie wel hoe het gaat allemaal.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.100
    3.879
    113
    Hier lag ze de eerste weken gewoon onder een dekentje in haar kleertjes die ze die dag aan had (toch allemaal zachte stofjes) of soms zo'n boxbakje. Na een aantal weken begon ze meer te woelen en hebben we een slaapzakje gekocht. Bij de Hema hebben ze maat 56-62. Tot vorige week heeft ze in een slaapzak geslapen (ze wordt in aug. 2), nu gewoon alleen een romper en een dekentje. Pyjama en slaapzak trekt ze namelijk uit in bed. Bij deze baby denk ik dat het net zo gaat.

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    in het begin he bik gewoon laken en deken over hem heen gedaan. wanneer hij begon omrollen en zwom in zijn bed, heb ik er gelijk een aangeschaft.

in het ziekenhuis lag hij altijd op zijn zij en thuis ook en hier ook niks achter gedaan. nu slaapt hij liever op zijn buik.

Deel Deze Pagina