Help! Welke draagzak?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door BlijEnRond, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlijEnRond

1 jun 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Help! Welke draagzak moet ik kiezen?
    We willen in ieder geval niet een ingewikkelde knoopdoek en we willen graag een beetje draagcomfort voor nu en straks. Een draagzak die ook voor pasgeborenen gebruikt kan worden lijkt de beste optie, maar welke???? Zo'n enorme outdoor-unit met allemaal banden en gespen hoeft van mij niet. En liever ook geen gevaarte met olifantjes, roze stippen, blauwe sterren of iets dergelijks...

Onze shortlist bestaat nu uit: Marsupi Breeze, Storchenwiege Baby Carrier en Bandolino Light, maar we staan ook open voor andere ideeën. Help!!! Wie kan ervaringen delen? En weet iemand toevallig een adresje (bij voorkeur regio A'dam) waar je ze kan passen, want de genoemde merken vind ik alleen bij webwinkels...

2. Liana1982

Liana1982 Actief lid

10 apr 2012
    307
    0
    0
    Omg. Amsterdam
    Ik ga dit ook volgen... Met name waar je kan passen en proberen rond om Amsterdam......

Ik zit met het zelfde hihihi

3. Lenne

Lenne Actief lid

16 mei 2011
    218
    0
    16
    Er zijn volgens mij geen echte winkels waar je verschillende dragers kan proberen. Wel kan je dragers lenen (bijvoorbeeld bij www.babybij.nl en www.ooiebeest.nl) en hebben sommige webwinkels ook inloopochtenden. Voor pasgeboren baby's hoor ik de beste verhalen over de Bondolino. Marsupi schijnt ook fijn te zijn, maar die moet je op maat kopen. Dat is lastig als jij en je man allebei willen dragen maar wel een heel ander postuur hebben.

4. Lode

Lode Lid

23 aug 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lenen kan idd bij o.a. Babybij, bij Draagdoek Lenen en bij Ooiebeest.

Misschien zit er anders een draagconsulent bij je in de buurt waar je de dragers eens kunt proberen? Op Draagdoekconsulenten kun je de draagconsulenten in je omgeving vinden.

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Emeibaby! :D
    Voordeel van draagdoek en zak in 1. Plus hij is altijd zo te verstellen dat de doek van knie tot knie gaat. Hij oogt op het oog mssn wat ingewikkeld, maar dat is hij niet. Eerste keer even afstellen, en daarna doe je hem gewoon aan als een rugzak. Lijkt een beetje op de Storchenwiege, maar dan zonder lange banden die je nog moet knopen.

Ik had eerst een Bondolino gekocht, maar heb vrij smalle schouders en ben niet zo groot, waardoor hij niet lekker zat.

Passen is zeker een goed idee dus! Maar je kunt ook iets kopen en weer terugsturen. Of idd lenen bij 1 vd sites. Als je daarna iets koopt, krijg je het leenbedrag als korting.

6. iriani

iriani Lid

1 sep 2008
    67
    0
    0
    Ik heb een Bondolino en die mag je wel komen passen, ik woon in Amsterdam. Maar dan kan je niet vergelijken, want de andere draagzakken heb ik niet ;)

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben bij dochter een bondolino gehad die vanaf 6 wkn fijn was. Maar met 10mnd droeg hij niet meer fijn en hebben we een manduca gekocht. Mn man draagt haar (22mnd ) nu met de ergo, die is toch nog wel 't fijnste. Maar de bondolino is wel ideaal voor ukjes!

8. Lode

Lode Lid

23 aug 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Emmarijn, de Bondolino bestaat nu ook in SlimFit, wat voor veel smalle mensen net even iets lekkerder draagt, o.a. op de schouders.

Bondolino is prima vanaf de geboorte, maar zit gewoon het allerbeste vanaf maat 56, dat is al na een paar weken.

De Storchenwiege kun je, net als de Emeibaby, afstellen op de juiste breedte etc. vanaf de dag van de geboorte en is ook echt een hele fijne drager. Maar uiteindelijk is wat de een fijn vindt niet direct de perfecte drager voor de ander, vandaar ook dat je op elk willekeurig forum zo veel verschillende adviezen krijgt ;)

9. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Iemand ook ervaring met de hoptye? Hoe die zit en bij pasgeborene?

10. Lode

Lode Lid

23 aug 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hop-Tye is ook een fijne drager vanaf de geboorte. Voordeel t.o.v. de eerder genoemde draagsystemen is dat hij ongevulde, brede schouderbanden heeft, waardoor het draagcomfort meer het gevoel geeft van een geweven draagdoek, dan bij de gevulde banden van de Storchenwiege en de Bondolino.

11. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Bij de bv winkel in watergraafsmeer verkopen ze de ergobaby, misschien als je daar sowieso een x heen gaat (voor bv bv kleding oid) kan je deze wellicht proberen. Ik vind m superfijn!

12. Lode

Lode Lid

23 aug 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is waar ja, er zijn natuurlijk niet zo veel 'stenen winkels' die ergonomische dragers verkopen. je zou evt. wel eens naar een inloopochtend kunnen gaan van een webshop, daar hebben ze meestal ook wel alle dragers die zijn genoemd, zodat je die eens vrijblijvend kunt proberen. Je woont in Noord Brabant he? Op 29 september hebben 2 webwinkels in NB inloopochtend; JustCarry en BabyBij. Misschien is het wat om daar eens te gaan kijken?

Deel Deze Pagina