wat kost een baby per maand ongeveer? mocht het lukken om samen een kindje te mogen krijgen, willen we gewoon huismerk luiers en voeding (kruidvat) kopen nu vroeg ik me af hoeveel dat ongeveer per maand zou kosten. en zoals de kinderbijslag, is dit genoeg om een kindje te kleden? zijn van plan dan gewoon bij wibra en zeeman kleding te kopen.
Heer eerlijk, als ik dit zo lees dan denk ik begin er nou niet aan. Huismerk luiers, kruidvat voeding, wibra, zeeman. Ik heb absoluut niks tegen basics en huismerk maar het klinkt alsof je geen cent te makken hebt- begin dan niet aan kinderen bewust. Praktisch gezien zijn de luiers van de kruidvat vaak 1+1 gratis, flesvoeding wat 6 euro-7 euro per pak. 35-45 eten, 20 euro aan luiers in de maand als je het goed inkoopt.
Baby's kan je zo duur maken als je zelf wilt. Kleding kan je idd bij de zeeman en wibra of tweedehands aanschaffen net als de kinderkamer en de kinderwagen. Ik geloof dat een pak luiers van de kruitvat 7,50 kost en daar zitten 56 luiers in. Je zou gewoon is naar de winkel toe kunnen gaan om te kijken wat alles ongeveer kost zodat je ongeveer een idee hebt. En je hebt ook van die speciale uitzetlijstjes met spullen die je echt nodig hebt.
Ben het ook wel eens met bovenstaande reactie, als je nu al moeilijk rond kunt komen, die indruk krijg ik namelijk (sorry als ik er naast zit...), denk er dan heel goed over na. Er komen veel meer dingen en kosten bij kijken dan dat je vooraf misschien denkt. Misschien heb je wel speciale voeding nodig, bepaalde verzorgingsproducten, opvang is ook niet goedkoop, goede schoentjes zijn prijzig, etc. Alleen met de kb kan je dit allemaal niet betalen. De volledige kb gaat bij ons op aan kleding en schoenen. Dus voeding en luiers gaan bij ons met de wekelijkse boodschappen mee.
Wat als je baby die voeding niet verdraagt ? Wat als die kleren nier bij het postuur van je baby staan ? Wat als die een nieuwe maat krijgt in een maand waar je geen kinderbijslag heb ? Etc etc. Je weet nooit van te voren hoeveel het gaat kosten. Maar alles zo goedkoop mogelijk ????????? Zou nog maar is even goed nadenken
Waarom wil je geen borstvoeding geven? Dat is praktisch gratis!!! Tweede hands kleding bij marktplaats, soms hele pakketten. Maar waarom zo ontzettend op de knip inderdaad? Als je eenmaal zwanger bent en je last hebt van je hormonen wil je heeeeeeel veeeeeel kopen en als je dan geen geld hebt... lijkt me moeilijk! Of ben je gewoon suunig? dat kan natuurlijk ook. Even ter aanvulling: Kinderbijslag krijg je soms pas bijna een half jaar later de eerste keer en als je dat echt nodig hebt.......
bedankt voor alle reacties! jammer weer dat mensen gelijk gaan oordelen als je het gewoon goedkoop wilt doen... wij zijn zelf gewoon zuinig. hebben samen een goed inkomen,dus rond komen is sowieso het probleem al helemaal niet.
Wat bijzonder dat jullie in andermans portemonnee kunnen kijken. En bovendien...waar haal je het lef vandaan om tegen iemand te zeggen dat ze dan maar geen kinderen moet proberen te krijgen omdat je DENKT dat ze niet genoeg inkomen hebben?!!?! Poehhhh
Er zit een verschil tussen "goedkoop" doen en wat je zelf in je begin text schrijft. Het goedkoopst zou zelf zijn wasbare luiers, borstvoeding. Wasbare billendoekjes. Wassen zonder wasmachine.
Je kan een kind zo duur maken als je zelf wilt. Ik houd heel erg van winkelen en vind het leuk als mijn dochter in mooie kleertjes rond loopt. Ik koop dus vaak duurdere merkjes en vooral heel veel. Qua babyspullen hebben wij alles nieuw gekocht. Flesvoeding hebben we van nutrilon omdat we daar erg positieve verhalen over hoorden. Het is met voeding ook maar afwachten of je kindje dit kan verdragen. Ook wat betreft flessen bijvoorbeeld. Qua luiers is het ook maar net wat bij je kindje past. Ik vond de kruidvat luiers best stug en pampers veel zachter. Je kan het dus zo gek maken als je zelf wilt. Denk niet echt dat er een bedrag is wat je vast kwijt bent aan je kindje.
Zie hier... Kinderen en kosten en uitgaven | Wijzer in geldzaken Ik snap de reacties van de andere dames wel, snap dat je zuinig bent.. maar op je kleintje ? Nhee ik eet liever zelf dan keer geen biefstukje
Sowieso zou n inkomen niet moeten uitmaken... Kinderen tegenwoordig worden vreselijk verwent... Je kan t zo goedkoop en zo duur maken als je zelf wil....
Ik vind ook dat er een beetje overdreven gereageert word alsof ze er geen geld aan uit wil geven. Het kan toch gewoon een vraag zijn? Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk. Ik denk dat de opvang wel het duurste is. Helaas kunnen wij maar aan 1 oma een dag oppas vragen en gaat de kleine 2 dagen naar de opvang waarschijnlijk. Maar gelukkig is manlief flink omhoog gegaan in salaris en zijn we blij dat we uberhoubt zwanger zijn.
Wij hebben allebei ook een goed inkomen. En zijn nu ook zwanger van het eerste, had op voorhand ook gezegd ik doe alles zo goedkoop mogelijk, maar haha ben net geen 5 maand zwanger, en mijn goede voornemens zijn nu al van de baan gisteren in hema kleertjes gaan kopen, is gewoon totaal mijn smaak niet.. Mijn eigen kleding komt vaak gewoon van h&m, jbc, c&a, en soms eens merk kleding, maar nu heb ik plots al de drang om meer uit te geven aan de kleine dan aan mezelf, en elk spaarcentje dat ik heb gaat nu al naar de baby.. Denk dat je pas weet wat je wil uitgeven als het eens zo ver is.. Want ik zei ook altijd ik koop alles bij zeeman, waarom zou ik geld geven aan dure kleding? En kijk nu...
Tja, voor beide reacties is wat te zeggen. Hier lukte het zwanger blijven ook niet goed. Nu het wel goed gaat hebben we de meubels en kinderwagen ed wel nieuw (en niet goedkoop) gekocht. Echter, ik vind het dus ook zonde en heb ook totaal geen drang om dure kleertjes te kopen voor de uk. Wil ook borstvoeding gaan proberen omdat dat en makkelijk en gratis is. Qua luiers is het wel even bekijken waar we voor kiezen want je weet nooit waar je kindje het beste op reageert. En verder ben ik voornemens om veel zelf te koken in plaats van potjes. En ook hier een goed inkomen, maar ook realistisch. Tegenwoordig kan alles zomaar wegvallen dus is het handig om al een beetje de hand op de knip te houden. Hier vier hele/vier halve dagen opvang nodig, dus dat zal er in hakken.
Zal misschien hier wel een reactie op krijgen maar ik zie het probleem niet zo om te bezuinigen "op je kind", als hij/zij krijgt wat nodig is, wat maakt het dan uit of het merkkleding is of niet, 2dehands, 3dehands of wat dan ook. Zolang het schoon is, goed zit, kindje niet voor schut loopt en niet te warm of te koud. Net als bij luiers of voeding, zolang de luiers goed passen dan maakt het niks uit, de jumbopakken zijn in vergelijking buiten de aanbiedingen door net iets goedkoper, nog geen 13 euro, van Kruidvatmerk. In de aanbiedingen zijn vaak de aanbiedingen beter. En als de maat niet meer past kan een dichte verpakking geruild worden voor andere maat zonder bon Op fb heb je ook veel groepen waar je zelfs gratis spullen kunt krijgen. Kunstvoeding is helaas wel erg duur en moeilijk te zeggen van te voren hoe lang het pak/blik mee gaat, kan best gebeuren dat je extra voeding moet aanmaken. En kosten komen tussendoor ook natuurlijk voor zoals medicatie, of stel kindje heeft andere voeding nodig. Dus dat valt niet te voorspellen, en daarnaast de uitzet moet je van te voren kopen en dan krijg je nog geen toeslagen of niks. Dus mijn mening is zolang je genoeg geld hebt om te bieden wat hij/zij nodig heeft dan is met bezuinigen niks mis. Zelf ben ik nu aan het verhuizen vanwege mijn dochter en achter in de tuin is een stukje grond daar waar ik een klein moestuintje ga maken, zoiets is mss een idee? Maar bij baby's komen ook nog andere kosten zoals wasgel en creme bijvoorbeeld. En als je een spugertje krijgt dan is de wasmachine sneller vol natuurlijk en de ene baby poept meer dan de ander en moet vaker verschoont worden dus ja, hoeveel kost een baby, die vraag kan niemand je echt beantwoorden, dat ze minstens redelijk wat kosten ja dat wel. Kun je op veel manieren bezuinigen, ja dat wel. En ja, ik ben het wel met anderen eens dat het geen goed moment is om aan kinderen bewust te beginnen als je er eigenlijk geen geld voor hebt om de basis te bieden.
Je moet ongeveer rekenen op een pak luiers en voeding in de week, zoals ik heb begrepen. Luiers zijn altijd wel ergens in de aanbieding. Z heb ik al wat pakken pampers in huis, 50% korting. Scheelt toch een hoop. Opvang is afhankelijk van je inkomen, van de belastingdienst kun je een groot gedeelte terug krijgen. Op toeslagen.nl kun je even een berekening maken. Maar let wel, in 2015 kunnen de bedragen weer anders zijn, dus pin je er niet op vast.
Als je gaat kijken naar de kosten/inkomen die je hebt nadat je kindje is geboren dan zijn dit wel de belangrijkste. Ik neem hier dus even geen aanschafkosten bij zoals kamertje/wandelwagen/badje etc.. 1 Voeding, fles of borst (ook bv is niet gratis! denk maar eens aan voedingsbh's/zoogcompressen/huur van een kolf) Ik gok fv rond de 40 a 60 euro per maand 2 Kosten luiers, doekjes en verzorgingsartikelen Ik gok luiers rond de 4 a 5 pakken per maand (hoe groter ze worden hoe minder luiers er in een pak zitten) en daarbij ook doekjes (1 pak per week) dus 40 a 55 euro ongeveer 3 Kosten kleding en schoenen Kan je zo gek maken als je zelf wilt.. Gemiddeld ongeveer 3 maanden per maat en ik geef zo rond ze 200 a 250 euro per maat uit dus zeg ongeveer 70 euro per maand gemiddeld. 4 Kosten speelgoed Kan je zo gek maken als je wilt maar gemiddeld 10 a 15 euro per maand. 5 Kosten opvang 6 Kosten verzekering ( uitvaartverzekering voor je kindje bijvoorbeeld) 7 Verborgen kosten zoals extra keer wassen, drogen, extra gebruik auto, dagje op pad. 8 Grote investeringen zoals (later) kinderstoel, mixer/blender om zelf babyvoeding te maken, fiets, bed etc. 9 Latere activiteiten van je kind zoals sport, zwemles. 10 sparen Nummer 1 t/m 4 kan je prima uitkomen met zo'n 100 a 200 euro per maand. Nummer 5 is afhankelijk van inkomen Nummer 6 rond de 15 euro per maand Nummer 7 en 8 is moeilijk in te schatten Nummer 9 is, in ons geval met zoonlief van bijna 6, rond de 75 euro Nummer 10 is helemaal wat je zelf wilt
Ik heb al veel mensen gehoord die het eerste jaar Pampers moesten gebruiken, omdat het bij de goedkopere merken er zo langs heen lekte. Zal vast afhankelijk zijn van de bouw van je kind maar wel iets om rekening mee te houden dus. Ook kan je kind misschien niet goed op bepaald soort fv reageren. Twee dingen dus waar je afhankelijk bent van je kind. De rest kan zo goedkoop of duur als je wilt.
Borstvoeding kan heel goedkoop zijn, maar ik ben in één maand borstvoeding meer geld kwijtgeraakt (uiteindelijk nog voor niks ook!!) dan ik in 6 maanden aan kunstvoeding heb uitgegeven! Wat kost borstvoeding geven écht? - Plazilla.com Verder zie ik het probleem niet zo om zuinig met geld om te gaan. Liefde zit er niet in om de duurste kleding en producten te kopen. De een wil graag dure producten kopen, de ander wil liever sparen voor de toekomst van zijn kindje en een derde kan net rondkomen.... Ik vind niet dat anderen daarover mogen oordelen.