Hoi meiden, Ons zoontje heeft in een wieg geslapen, die we geleend hadden van mijn zus. Voor de kleine in aantocht wil ik graag een cosleep bedje. Hoe zit het met het beddengoed? Ik leende van mijn zus namelijk ook het matras en aerosleep onderlakens. Kan ik deze weer gebruiken of is dat ander beddengoed? Dank jullie wel!
Als het hetzelfde formaat is kun je dat gewoon gebruiken hoor. In principe is een co-sleeper niets anders dan een ledikantje min een zijkant. Tenminste, die wij hadden wel.
Als het goed is, is er geen gat. Er ligt gewoon een wiegmatras in een co sleeper van wiegformaat en een ledikantmatras in een co sleeper in een co sleeper van ledikantformaat. Ik had een ledikantje van ikea omgebouwd tot cosleeper en die stond strak tegen mijn bed.
Heb je al een cosleeper op het oog? Er zit nl verschil in formaten. Mijn cosleeper is net zo breed als eens standaard wieg, alleen 10 cm langer. De gewone wieghoeslakens passen wel met wat extra aantrekken, maar de aerosleep heeft aan beide kanten 5 cm over. Er zijn ook cosleepers die breder zijn of die inderdaad een extra stuk matras tussen de bedden hebben.