Hey, Wij zijn bezig met het opstellen van onze geboortelijst. We weten dat veel mensen toch graag met cadeaus afkomen i.p.v. geld. Zo hopen we toch om zoveel mogelijk foute geschenken te vermijden. Het is ons eerste kindje en er is zooooo veel, veel te veel... Willen jullie even meekijken naar onze voorlopige lijst. Zijn er must haves die ontbreken? Zaken waarvan jullie ondervonden dat ze overbodig zijn of net praktisch? Hebben jullie met specifieke producten op de lijst goede of slechte ervaringen? Onze lijst zal bij Dreambaby gezet worden. Zaken die we gekregen hebben of tweedehands kochten: Babybjornwipper, verzorgingskussen, speelpuzzel (zo’n rubbere voor op de grond), maxi cosi, voetenzak maxicosi, ergococoon slaapzak 0-3 maand 1 tog en 2,5 tog, een oude vintage voiture als wieg met bijhorende katoenen lakens, katoenen lakentje van Ikea, babyfleece deken van Quinny, draagzak van ergobaby, Avent papflessen (voor de zekerheid, wil borstvoeding geven), aantal oude hydrofiele doeken, badcape, wikkeldeken fleece Hema, wikkeldeken koeka, allerlei babyspeelgoed, Wobbel, veiligheidshek voor de trap, mountain buggy swift met bak, compactere Quinny Zapp buggy, voetenzak voor de buggy, loopfietsje, borstvoedingskussen,formfix hoes voor borstvoedingskussen. Kledij is er genoeg... Binnenkort kunnen we ook een park lenen. Een bedje, matras en het nodige bedtextiel gaan we in Ikea halen. Slapen - Ergopouch Inbakerzak ErgoCocoon 3 - 12 maanden grey fern (1 Tog) In de auto -Maxi-Cosi Basis voor autostoel FamilyFix -Nog te beslissen: Autostoel groep 1/2/3 ISight (tegen de rijrichting in) Onderweg - Skip*Hop Opbergtas Grab&Go Stroller Organizer chevron Eten en drinken - Philips AVENT Manuele borstkolf Natural Comfort - Lässig Slabbetje Lela met velcrosluiting - 7 stuks - Munchkin Oefenbeker Miracle 360° 207 ml blauw -Nûby Oefenbeker met zachte tuit Swirl 240 ml roze - Munchkin Vork en lepel - 6 stuks - Munchkin 10-delige set kommetjes en lepels - Dreembea Diep bord Niyu - Munchkin Drinkbeker 237 ml - 5 stuks - Triptrap eetstoel + accessoires (verkleinen, kussen, tafeltje) Spelen - Little Dutch Rammelaar Adventure Blue - Skip*Hop Spiegel Treetop Friends Activity Mirror - Janod Vormsorteerder Shape Sorter Drum - Boon Badspeelgoed Fleet - 5 stuks Verzorging -Nûby Neus- en oorreiniger - OK Baby Badje Onda slim - Angelcare Potje - Lässig Tetradoek Little Chums Dog - 2 stuks - Tetradoek wit L 70 x B 70 cm - 6 stuks - 2x Dreambee Washandje Essentials wit B 16 x L 21 cm - 5 stuks -Weleda Baby bodymilk Calendula 200 ml Veiligheid - Prince Lionheart Antislip badmat
Ik gok dat je van België bent, net als ik. Dit is een Nederlands forum, daar staan ze in principe nogal afkerig tegenover een geboortelijst. Als ik zelf even kijk: je hebt al gewéldig veel. Daarom staan op je lijst vooral luxeitems. Daar is niet echt een goed of fout in... De borstkolf zou ik mee wachten. Misschien lukt bv niet. Misschien lukt het net zo goed dat je blijft doorgaan als je weer gaat werken, en dan vond ik een dubbelzijdige elektrische kolf veel handiger. Een goede kolf kan je bovendien gratis huren bij je mutualiteit. Zelf vond ik een tummy tub erg handig, maar dat is persoonlijk. En een projector voor het slapen ook. Textiel van aerosleep vind ik ook heel prettig. En een babyfoon.
We hebben inderdaad al heel veel gekregen. Ik denk dat onze mening over luxe producten verschilt. Maar dat is niet erg. Ik vroeg dan ook naar anderen hun mening. Voor mij is een projector voor het slapen en textiel van aerosleep bv een luxeproduct. Nogmaals helemaal niet erg. Het is interessant om verschillende visies te horen. Over de borstkolf zal ik verder nadenken. In eerste instantie had ik ze er ook niet opgezet. Ik wist niet dat ze in NL afkerig zijn hierover. Wij hebben ook lang getwijfeld om één op te stellen, maar in België is het heel gewoon. Onze vrienden en familie vragen hier al echt naar.
Je begrijpt me verkeerd. Ik bedoel dat er weinig te zeggen valt door anderen op een zeer persoonlijke keuze qua bordje voor je baby. Over een wipper, een draagzak of een buggy zullen meer mensen een visie obv persoonlijke ervaring hebben. Maar die zaken heb je al, dus leuk voor jou! De tips die ik verder nog gaf zijn inderdaad ook luxe. Maar je zocht toch nog tips? Wel, dat zijn de mijne.
Spullen van Koeka; vooral de wikkelcapes vond ik onmisbaar! Maar ook de speendoekjes, boxkleed en dekens vind ik geweldig. Tassenhaak, dooky en cupholder voor aan de kinderwagen. Houten speelgoed van little dutch.
Heb je geen babyfoon nodig? Of zie ik erover? En een speelmat? Daar hebben wij enorm veel plezier aan gehad! Je zegt dat je alle beddengoed bij Ikea gaat halen. Ik zou je toch aanraden om eens te kijken naar aerosleep. Ben ook juist bezig met voorbereiding van de lijst, dus je topic komt goed uit! Veel succes ermee!
Ik als Nederlandse vind deze Belgische traditie juist leuk. Zo krijg je tenminste wat je nodig hebt/leuk vind. Hier in Nederland is het idd not done. Het wordt gezien als een soort van bedelen, en al helemaal als je ook nog eens heel specifiek om bepaalde merken gaat vragen ipv een tuitbeker/slabber ect. Ook moet je tevreden zijn met wat je krijgt aangezien de gever zijn best heeft gedaan om iets uit te zoeken en de tijd vrij maakt om op kraambezoek te komen.ook al geven ze een knuffel waarvan je al 10 hebt gekregen. En nu een toevoeging voor op je lijst. Een boekje voor het 1e jaar/eerste 5 jaar waarin je dingen opschrijft over je kleintje. Altijd leuk voor later. Airosleep is trouwens geld verdienen aan bange ouders. De ikea matrassen zijn allemaal goedgekeurd door de Nederlandse consumentenbond en kregen allen een 10 op gebied van veiligheid en stonden op plek 2 t/m 5 in de lijst van de beste matrassen uit de test. Ik weet even niet welke op 1 stond maar zeker niet airosleep.
Vergeten. We kregen een oude babyfoon van iemand. Momenteel heeft deze genoeg bereik dus willen we het eerst zo proberen. Maar het kan goed zijn dat we deze uiteindelijk toch zullen moeten vervangen. Zijn er babyfoons die aan te raden zijn? Een speelmat staat er inderdaad niet op. Ik zal eens kijken naar earosleep, maar lees er ook veel mindere ervaringen over. Dus ervaringen zijn welkom. Misschien textiel gemaakt uit bamboe? Is deze echt zo goed als er beweerd wordt?
Heel blij met ons bamboe dekbed. Maar aerosleep dus ook: als je baby spuugt, zakt de rommel in de honingraat zodat hij of zei niet de hele nacht smerig ligt. En ik ben meestal totaal niet van de bangmakerij maar ik kan wel zeggen dat ik getest heb met mijn gezicht in een normale matras en in onze aerosleep, en ik kon toch echt een pak beter ademen in de laatste. Maar goed, ieder zijn zin natuurlijk
Ik begrijp die ingesteldheid ergens wel. Hier is het net, omdat de meeste graag iets willen geven dat de andere partij nuttig vindt. Bij een geboortelijst die je in de winkel legt, moet je specifieke keuzes maken ivm producten. Het wordt het in ieder geval niet als bedelen bekeken. Uiteraard zijn er nog steeds mensen die liever volledig zelf kiezen wat ze geven. Of niets geven. Dat is ook ok voor ons. Het is vooral de geste die telt. Wat aerosleep betreft. Je slaagt de spijker op zijn kop. Vandaar de keuze voor Ikea wat de matras betreft. Ik las hetzelfde. Plus ik denk niet dat ik, ml of mij ouders ongezonder zijn, omdat we in gewoon katoenen textiel sliepen. Maar misschien kan iemand me op andere gedachten brengen. We vinden dat er tegenwoordig te veel gekeken wordt naar speciaal, antibacterieel, anti allergie,... in het algemeen te veel eieren onder baby’s en kinderen gelegd wordt (zoals dat in België gezegd wordt). We staan er een beetje sceptisch tegenover in welke maten het écht goed is voor de ontwikkeling (zoveel allergiën tegenwoordig) Maar dat is een heel andere discussie natuurlijk. Leuk idee van dat boekje/album!
Ik vind zo een lijst ook wel wat hebben! Vaak is het heel goed bedoeld maar krijg je soms dingen dubbel of dingen die toch net niet je smaak zijn. Misschien nog een leuke mobiel voor boven het bedje of box? Een babyfloat?
Wij wonen in Nederland en hebben via lijstje.nl gewoon een lijstje gemaakt. En daar is bij de eerste ontzettend positief op gereageerd en we hebben maar weinig ‘rommel’ of overbodige spullen gekregen, heel fijn dus! Iedereen vroeg of we nog wensen hadden en die verwezen we gewoon naar het lijstje. In onze omgeving maakt iedereen zulke lijstjes voor verjaardagen etc. Ik ben zelf ook altijd blij met een lijstje Ik zou ook de volgende dingen noemen: Grote speelmat Haak voor aan je kinderwagen Opstapjes voor bij het toilet (omdat je ook al een potje noemt) Leesboekjes Dooky Duplo Naam stickers (voor eventueel op flessen/schoenen etc voor als je kindje naar de opvang gaat) Nachtlampje Puddle jumper/drijfmiddel Eventueel zwemkleding of juist wantjes etc voor de winter Doosjes voor tandjes/haartjes Wie weet heb je hier nog wat aan!
Puckababy inbakerslaapzak? Boekje met de naam van het kindje erin verwerkt? (Maar kan dus wel pas na geboorte besteld worden haha maar mijn jongens vinden hun boekjes fantastisch). Tummie Tub las ik al ergens en vind ik ook super! Luiers, hahaha!
Dit inderdaad. Iedereen die zegt dat het geen verschil maakt heeft het nog nooit getest. Nu moet je wel ook de aerosleep hoeslakens gebruiken, anders ademt het alsnog zwaarder. Ik heb ze in de wieg, kinderwagenbak en de ledikanten. Groot fan! Edit; ik heb alleen toppers. Matras van de wieg is van de prenatal en matras van het ledikant van de ikea. Alleen een aerosleep topper met bijbehorende hoeslakends gebruiken wij. Wat op de mijn staat; Muziekmobiel bed Hydrofiele washandjes Gouden boek groot voorlees boek Nijntje pyjamas Badspeelgoed oil and carol speelketting voor aan draagzak Knuffel flamingo voor in bed Weleda/naif en burt n bees verzorgingsspul Wasbare zwemluiers Wasbare overbroekjes Leggings van blad and rose Kadobonnen van twee webshops waar ik fan van ben Kledinghangers Bordensetje van nijntje (dierentuinversie) Baby eerste jaar boek. In nl is het nog niet heel gebruikelijk, ik vond het eerst ook lastig of ik het ging doen. Maar zo krijg ik wel dingen die ik echt nodig ben en kan gebruiken.
Deze komen het beste uit de test. Zonder camera scoren sowieso beter. (Zie foto) Een lijst is echt handig! Hier doen ze daar niet echt aan en ik heb dan ook veel dingen gekregen die niet mijn smaak waren, of waar ik niks aan had. -Ik was zelf enorm fan van een draagdoek, eerst elastisch en daarna geweven (draag mijn zoontje nu nog steeds) -oh en het klinkt gek, maar de mama Roo electrische wipper was hier ook een lifesaver wel echt een dur luxe product, maar mijn zoontje werd er echt rustig van en dan kon ik even snel douchen bijvoorbeeld. - een knipperboekje - Een muziek knuffeltje, daar werd mijn zoontje ook rustig van (elke keer de zelfde knuffel en daardoor valt hij nu nog goed in slaap) - het rubbere speeltje van Sophie de giraffe voor doorkomende tandjes.
Heel handig, zo’n lijst! In Nederland inderdaad (nog?) niet alom geaccepteerd, maar ook wij hebben een lijstje.nl gemaakt. Met name omdat wij niet zo groot behuisd zijn, dus niet zitten te wachten op grote, onhandelbare, overbodige spullen. En dan zijn er toch nog mensen die met het zoveelste knuffeltje aankomen (wat dus niet op de lijst stond), tja, dat zij dan zo.. De kolf zou ik inderdaad mee wachten. Helaas is bv hier niet gelukt, dus gelukkig hadden wij de kolf nog niet aangeschaft. Je zou in het begin een kolf kunnen lenen/huren bij een thuiszorg o.i.d., en als je goed op gang bent kun je je ook beter voorstellen wat voor kolf je nodig hebt. Verder hadden wij een muziekmobiel, boxspiraal, Dooky e.d. op de lijst staan. En een spiegel voor in de auto, waarmee je je kindje in de MaxiCosi goed in de gaten kunt houden (wij vinden ‘m erg fijn!). En verder nog dingen als een ShowerGlove, droogrekje voor flessen en spenen, zwembroek e.d..
Dankjewel allemaal al voor de tips en aanvullingen! We gaan onze lijst nog eens herbekijken. Zal de aanpassingen hier vermelden. Tips blijven welkom.