21 maanden leeftijdsverschil, heb jij duowagen/meerijdplankje/draagdoek/anders??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Inge88, 27 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat heb jij bij +/- 21 maanden leeftijdsverschil??

1. Ik heb een duowagen

2. Ik heb een normale wagen met meerijdplankje/zitje

3. Ik heb een normale wagen en de baby in de draagdoek

4. Anders...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik ben nog maar pril in verwachting van nummer twee, maar toch spookt de vraag door mijn hoofd!

Als alles goed mag gaan wordt de baby eind oktober geboren en is mijn dochter 21 maanden. Is een duo wagen dan nodig? Ik wandel veel en als ik naar de stad ga gaat mijn dochter ook nog steeds gewoon in de bugaboo (heb geen buggy oid). Met mooi weer wil ik helemaal goede afstanden af kunnen leggen. Dochter loopt op het moment nog niet.

Dus aan de dames met ongeveer zelfde leeftijdsverschil, wat heb jij?

2. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik heb ook een draagdoek maar we gebruiken nu de duowagen met veel plezier. Dochter loopt ook veel maar als het druk is of in de winkels kan ik haar vastzetten( aangezien ze nog niet zo goed luistert ;)) Wij hebben een abc zoom via MP, dus wel meet een normale reiswieg en niet een smalle of korte wat je vaak ziet

3. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik heb een duowagen van Phil en Teds gekocht, deze kan je ook als eenlingwagen gebruiken. Ik gebruik hem nu dus al voor mijn dochter, hele fijne wagen. Ook heb ik 2 mei tais en een tricot slen, maar het lijkt me fijn om niet altijd te hoeven dragen (sowieso in de bloedhete zomer vind ik dat veel te warm).
    Ik kan je dus van harte een duowagen aanbevelen :)

4. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb een bugaboo donkey. Ze schelen bij mij 22 maanden, en mijn oudste is echt een stuiterbal. Ik hou hem niet bij als hij zelf loopt en hij loopt vaak weg. Ik zag het niet zitten als ik even met de jongste bezig was dat hij dan weg was. Dus hebben we een duo wagen aangeschaft.

Ik ben ZOOOO enorm blij met deze wagen, echt heerlijk! Maar ik heb ook een buggy, 2 draagdoeken en een mei tai. Dat is ook een uitkomst. Ik kan dus kiezen ;)

5. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Oohh ik hou van de donkey haha! Vind hem prachtig!
    Is hij ook functioneel? Hoe zit het met winkels, kun je makkelijk rond in winkels? Is hij erg breed?

6. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Hij is heeel functioneel! Ik kan echt overal door! Zelfs de gewone kassa's die niet breed zijn. Ook door smalle deuren pas ik.
    Zo enorm breed is hij dus niet, en hij is heel wendbaar. Ik wil geen andere wagen meer ^^

Ook als ik hem in de mono versie gebruik (gebruik hem anders als duo) ben ik er zo blij mee! Ik kan zoveel boodschappen kwijt in het mandje of spulletjes voor 1 van de kinderen. Hij kost wat centen, maar vind dat echt dubbel en dwars waard. Ik denk ook maar zo, een maxi cosi mura (heb ik hiervoor gehad) kost ook veel, doe die prijs 2x en je zit op de prijs van een donkey ;) Aangezien je die ook voor 2 kids gebruikt.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook een duowagen, doe alles te voet dus kan niet zonder.

8. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Tussen de eerste 2 zit ongeveer 21 maanden. Ik had via marktplaats een oude (en goedkope) duowagen gekocht zodat ik in het begin lekker een stuk kon wandelen.
    Als we echt ergens heen gingen namen we de gewone wagen mee, die loopt een stuk prettiger. En onze dochter wilde toch niet in de wagen in bijvoorbeeld de dierentuin (en je kan er buggy's huren als het echt nodig is).

Nu is het leeftijdsverschil tussen nummer 2 en 3 zo klein dat we een bugaboo donkey hebben aangeschaft. En hij loopt heerlijk, ik doe de boodschappen alvast met deze wagen want mijn dochter wilt uiteraard af en toe niet meer lopen als het niet uitkomt.
    Ik vind de wagen erg licht lopen en soepel keren, heerlijk! In de supermarkt moet ik wel de kassa hebben waarbij een dubbele opening is, maar dit zal vast per winkel verschillen?! Verder heb ik nog geen winkels ermee uitgeprobeerd, die vuurdoop krijgt ie binnen een paar weken;)

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wij hebben een draagdoek.
    Wij hebben een combikinderwagen (Mutsy).
    Wij hebben een duobuggy met babynestje gekocht op Marktplaats. Gaan we zaterdag ophalen.

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb ook zitten dubben of ik wel een duowagen nodig heb dadelijk als onze 2e dochter er is (zullen max 25 maanden schelen). Onze dochter loopt al best goed maar ik wandel zeker 3x per week naar de winkel (10 min heen, 10 min terug en dan nog boodschappen) en dan moeten we langs een redelijk drukke straat. Ik zag al allemaal enge visioenen voor me met een meerijdplankje waar mn dochter niet op wil (lijkt me overigens ook nog niet prettig lopen voor jezelf maar daar heb ik geen ervaring mee). Dus wij hebben besloten een duowagen aan te schaffen maar wel 2e hands zodat we hem na een jaartje (of 1,5) weer kunnen verkopen en niet 100den euro's kwijt zijn.

Overigens heb ik ook een draagzak die ik zeker van plan ben te gebruiken. De huidige kinderwagen blijft ook, want met 1 kindje of een klein stukje met zo'n grote duowagen rijden vind ik ook weer onzin.

Wij hebben gekozen voor een ABC Zoom Design overigens.

11. lucymila

lucymila Niet meer actief

#11 lucymila, 27 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 feb 2013
    Ik vind de bugaboo's ook zo mooi!
    Wist ik niet dat daar ook een duo van is, handig!
    Ik kwam via marktplaats op de site van een zaak in Kerkdriel die tweedehands bugaboo's verkoopt, lijkt mij wel interessant als we zover zijn. (Webwinkel iemand ervaring met deze winkel?)

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Geen duowagen.. De eerste paar weken in de draagdoek + buggy voor 1e. Daarna een sta-plankje voor de wagen.
    Duowagen eigenlijk nooit echt gemist..

Ze zijn trouwens ook te huren...

13. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik had al een duowagen gekocht via mp: een wat ouder model, maar prima in gebruik. Wilde echter toch graag ook gewoon met de normale wandelwagen wandelen en zag toevallig een goed meerijdplankje via mp voor €10,- dus die opgehaald, maar dochter wil er helemaal niet op haha. Loopt voor mij prima, zij zou mooi staan, maar nee krijg haar er na die eerste 5 minuutjes echt niet meer op helaas. Nu zit ze op dit moment in een periode dat ze helemaal niet meer wil lopen en dus is de duowagen wel een uitkomst.
    Al moet ik heel eerlijk zeggen dat met een draagdoek en mijn gewone wandelwagen het ook prima gekund had. En er hier dus ook weleens de simpele buggy gepakt wordt icm de draagdoek.

Kortom een huis vol aan baby-troep. Ben wel erg blij dat het ons maar €90,- gekost heeft in totaal aan duowagen en meerijdplankje dus bevalt het niet dan niet en heb ik geen dure nieuwe duowagen of iets over (al heb je dat weer niet als je hem ook als enkele wagen kunt gebruiken natuurlijk), maar gaat mijn portemonnee gewoon ver te boven ;)

14. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Mijn kinderen schelen 2jaar en 2 maanden en ik heb ook een douwagen: een phil&teds Promenade. Even een wat duurdere aankoop maar straks als onze zoon niet meer in de wagen wil/hoeft, ook als monowagen te gebruiken.

Ik gebruik mn wagen elke dag! Ik heb er absoluut geen spijt van dat ik hem gekocht heb. Ook al loopt onze zoon naar de winkels hier in het dorp gewoon met me mee, de lange wandelingen (1-1,5-2uur) zit hij nog heeeeerlijk in de wagen! Hij heeft er ook helemaal geen problemen mee dat hij erin moet. Soms vraagt hij er zelf om of hij mag zitten!

15. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    De eerste maanden had ik een goedkope duowagen, maar toen de oudste 2werd hebben we een meerijdplankje aangeschaft, want ze paste echt niet meer in de duowagen :)

16. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Ik heb heel lang getwijfeld wat ik zou doen, heb zelfs een duowagen in huis gehad maar weer terug gestuurd omdat ik zo twijfelde.. Uiteindelijk een nieuwe kinderwagen aangeschaft zodat er een meerijdplankje op kan. Ik wandel niet zo veel en als ik het doe doe ik het om zoonlief zijn energie kwijt te raken dus als ik hem dan vast zet heeft dat ook geen nut;)
    Het is echt een lastige keuze! Aan de ene kant is je dochter dan al 21 maanden dus kan ze vast lopen en luistert ze een beetje, maar aan de andere kant, als je zo veel wandeld is het wel heerlijk als je niet een loslopende peuter hebt en is een draagdoek ook wel zwaar! Succes met kiezen!

17. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier scheelde ze 16 maanden en ik had geen zin om met zon grote wagen door stad te gaan.. dus hier een buggy voor de 1.. en een draagdoek voor de ander.. en soms allebei in een doek.. gaat prima, handen vrij, niemand voor de voeten en niet overal pardon hoeven roepen omdat je langsmoet

en een draagdoek is niet zwaar trouwens.. zeker niet met een kleine baby erin.. ik draag nog steeds mijn 15kg wegende dochter op mijn rug.. en met de juiste doek en juiste knooptechniek kan ik uren dragen zonder centje pijn.

18. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    koop alsjeblieft een duowagen!
    ik had in eerste instantie een meerijdplankje maar merkte al gauw dat dat het niet was.
    het kind houdt dat ook niet lang vol en zelf loop je ook niet comfortabel.
    ik heb dan ook een maand na de bevalling alsnog een duowagen gekocht en geen moment spijt van gehad. ideaal!!
    mijn dochter was trouwens al bijna 2,5 jaar.

19. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik lees veel verschillende meningen!

Maar ik moet wel zeggen dat ik toch echt wel naar een duo wagen neig hoor. Idd wat meerdere van jullie al zeggen, ook al loopt ze tegen die tijd misschien goed dan nog zal ze echt geen lange afstanden kunnen doen. Bovendien heb ik een erg pittig dametje waar ik denk ik nog veel mee te stellen krijg. Ik zie het al helemaal voor me als we ergens zijn en madam gaat er vandoor. Dan zet ik ze toch het liefste vast..

Maar nu.. Welke :D Haha! Vriend is het er écht niet mee eens om de donkey te kopen maar goed die krijg ik misschien nog wel zo ver als ik mijn bugaboo die ik net een jaar gebruikt heb goed kan verkopen..

Ik denk dat ik even een nieuw polletje maak voor een duo wagen naast elkaar, achter elkaar, onder elkaar etc. ;)

20. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    je hoeft je andere wagen niet te verkopen. voor kleine stukjes of als er 1 van jullie alleen met de baby weggaat kun je die gebruiken. of voor als je oudste op school of creche zit.
    en ik had trouwens gewoon een goedkope van prenatal gekocht van topmark. vond m super rijden. nog geen 200 euro, nieuw. heb er jaren mee gedaan en weer door verkocht.

Deel Deze Pagina