Ik heb nog niet heel veel verstand van alles dus ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik krijg natuurlijk een winterkindje aangezien het in december komt. Wat moet ik halen qua dekens? Ik weet dat dekbedden niet mogen en je dus speciale ledikant dekens hebt. Die zal ik dan aanschaffen, maar wat doe ik daarmee? Gaat die rechtstreeks over de baby? Moet ik daarvoor dekbed overtrekjes halen die ik erom doe? want als het kindje spuugt moet anders die hele deken in de was... Heb ik lakentjes nodig? Of zijn die alleen voor zomer baby's? Of eerst een laken over de baby en dan de deken? Ik heb echt geeen idee wat ik in huis moet halen
Beide kan. Je kunt ook nog voor een slaapzakje gaan en geen beddengoed. Hier een oktober kindje. Wij hadden een lakentje en een dekentje. Pas later een slaapzakje erbij toen hij sterk genoeg was om de dekentjes af te schoppen. Je kunt er inderdaad ook gewoon voor kiezen een mooi dekbedovertrek te kopen en de deken daar in te doen. Heb je geen lakentje meer nodig. Kortom, er is niks goed of fout. Alle opties kunnen gewoon. Maar net wat jij prettig/mooi vind.
Ik heb er ook totaal geen verstand van van mezelf dus heb ik me laten adviseren in een speciaalzaak. Onder een dekentje leg je het laken dat je er omheen rolt met de bovenkant van het lakentje over het dekentje. Ik heb begrepen dat je geen slaapzak mocht gebruiken in het begin en ook geen dekbed. Heb je al wel eens gekeken op YouTube? Hoe maak je een bankbedje op? Heb ik ook veel aan gehad.
Mijn tip: kijk eens op youtube 'babybed opmaken'. Er zijn diverse kraambureaus die het daar stap voor stap uitleggen. Wij verwachten ons kindje eind september en ik heb het volgende aangeschaft: Wieg: hoeslakentje, bovenlaken, wiegdeken (heb alles dubbel) Ledikant: molton, hoeslaken, bovenlaken, ledikantdeken (heb alles dubbel behalve het deken want weet niet of ik die ga gebruiken of dat we tzt voor een slaapzak gaan... is afhankelijk van het kindje) Kinderwagen: hoeslaken, bovenlaken, wiegdeken Ohja en overal komen nog de nodige hydrofielluiers in te liggen dus daar zou ik er ook lekker veel van aanschaffen.
De website inbakeren.nl heeft veel tips over slapen van kleintjes. Opmaken bedje slaapzakken etc aanrader
Hier een februari baby In het begin in de wieg altijd een laken en Koeka of Jolein dekentje gebruikt, lekker warm Nu in de ledikant enkel een slaapzak.. Voor komende winter heb ik een 4-seizoenen ledikantdeken van Koeka gekocht, leek me wel iets fijn! Hier is de ledikant zo opgemaakt : Aërosleep topper - Aërosleep hoeslaken en dan dus niks meer eigenlijk In de wieg was het : Molton (Om matras te beschermen) - Hoeslaken - Laken - Deken Van alles ook genoeg kopen voor als iets in de was zitten.. Ik heb 4 hoeslakens, 3 lakens en 3 dekens.. En véél slaapzakken
Wij hadden zowel in de wieg, ledikant en kinderwagen Aerosleep toppers en hoeslakens. Daarna een lakentje en een dekentje. Later een slaapzakje, maar bijna altijd nog met een dekentje erover. Koukleumpjes hier.
In het begin had ik 2 dekentjes, vaak gebruikte ik ze tegelijkertijd omdat het best fris was. Het waren gewoon katoenen dekens die makkelijk te wassen zijn. Ik heb van mijn kraamzorg geleerd om in het ledikant een "matrozenbedje" te maken. Je vouwt dan het laken in de breedte dubbel en maakt een soort envloptje waar je baby inligt. Daar gaat dan in de winter een dekentje overheen en je vouwt de bovenkant van het lakentje terug zodat je een mooie omslag krijgt. Wat is een matrozenbedje? - Als je dekbedovertrekjes gebruikt dan moet je wel zorgen dat ze breed genoeg zijn zodat je ze goed kan vaststoppen. Zorg dat je minstens 2 of 3 setjes beddengoed hebt, als er dan een ongelukje gebeurt grijp je niet mis. Een setje is een molton (niet met plastic), een onderlaken en een gewoon laken of dekbedhoes.
Ik heb twee dekentjes van Jollein gekocht. (ik heb een eind Novemberbaby). En twee lakentjes voor onder de deken (1 per keer natuurlijk. Meer of minder dan 2 zou ik niet aanraden. Ze trappen al vrij snel de deken weg en dan is het tijd om over te stappen op een slaapzakje. Maar met een slaapzakje mag je niet beginnen dus heb je echt dekentjes nodig. Dezelfde dekens hebben we ook gebruikt voor in de kinderwagen. En aan de hand van de temperatuur dubbelgevouwen. Youtube is idd handig om te kijken hoe het bedje opgemaakt word. Verder helpt de kraamzorg je dus als je de juiste spullen hebt hoef je je verder er niet druk over te maken.