bugaboo gewassen......stinkt nu vreselijk

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sannie306, 15 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie306

sannie306 Actief lid

26 jul 2008
    316
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    help!!!!!

ik heb pas de bekleding van mn bugaboo gewassen.....kindje van een kennis had vieze handjes;) maar ja

vlekken zijn er helemaal uit gegaan.....alleen nu stinkt mn wagen echt ongelofelijk:( wordt er gewoon misselijk van als ik nina in de wagen leg

t lijkt wel een chemische reactie ofzo.....echt heel vies, zelfs de machine stonk er helemaal naar:$

maar goed, wat kan ik nu t beste doen??

opnieuw wassen uiteraard, maar hoe?? met waspoeder..met soda...met azijn????

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    O wat vervelend zeg!
    Heb er zelf totaal geen ervaring mee.....heb er nu een, maar die is nieuw.
    Mijn vorige wagen heb ik ook een paar keer de bekleding van gewassen, gewoon handwasprogramma, wat vloeibaar wasmiddel en rook heerlijk nadien.

3. sannie306

sannie306 Actief lid

26 jul 2008
    316
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    ja ik vind t ook erg raar:(
    heb ook gewoon op 30 gr. gewassen, lekker met wasverzachter

ik ga denk ik maar gewoon nog een keer wassen, dit is namelijk sinds we hem hebben gekocht de 1e keer dat ik em heb gewassen

en als ie niet vies was geworden had ik em ook niet gewassen....maar ja

4. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Zou hem gewoon nog een keer wassen en opletten dat je het niet nat in de wasmachine laat zitten. Daar kan het ook van gaan stinken. Hier overigens nog nooit gewassen. Maar als het zou moeten zou ik het op 30 graden doen, fijn wasprogramma en met Woolite ofzo.

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wat raar, heb je hem meteen uit de wasmachine gehaald toen hij klaar was. Ik heb hem hier nu 2 keer gewassen en gaan prima en ruikt heerlijk. Gewoon op 30 graden met een heel kleine beetje vloeibaar wasmiddel.

6. sannie306

sannie306 Actief lid

26 jul 2008
    316
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    ja heb het er direct na t wassen uitgehaald en opgehangen:(

heb nu weer in de machine zitten, gewoon op 30 gr ben benieuwd hoe t er dalijk uitkomt

heb normaal nooit problemen met de was;)

7. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Misschien op een mooie dag doen dat het buiten kan drogen? Scheelt ook al vaak een hoop vind ik. Binnen kan was gaan stinken, vooral als het lang duurt voordat het droog is!

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    in warm water met azijn zetten en daarna met azijn wassen in de machine.

Deze methode heeft zelfs vieze ouwe zweetlucht uit shirts gekregen die ik al maanden niet meer wilde dragen en vele malen had gewassen om de lucht eruit te krijgen.

het gaat niet naar azijn stinken hoor

succes

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik heb dat ook wel eens met gewone kleren gehad. Ik weet nog steeds niet wat het was. Had heel de wasmachine al schoongemaakt. Ik ben benieuwd of je bekleding dadelijk lekker ruikt

10. sannie306

sannie306 Actief lid

26 jul 2008
    316
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    ok ff een update

het stonk nog steeds net na t wassen....zucht

heb het gespoeld in de machine met azijn daarna.......stonk nog:$

de machine staat nu te spoelen met alleen wasverzachter, dus nu is t afwachten

en anders zet ik t dalijk wel in de azijn en dan moegenochtend maar spoelen in de machine weer

11. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.049
    2.857
    113
    Zou het juist morgen eens zonder wasverzachter proberen, dat is helemaal niet zulk fijn spul voor je machine enzo, heb je er al een keer geen wasverzachter bij gedaan?. Verder geen tips helaas. Die azijntip zou wel moeten werken..

12. sannie306

sannie306 Actief lid

26 jul 2008
    316
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    ja had het ook al zonder wasverzachter geprobeerd, werkte ook niet

net na t spoelen met de wasverzachter was de stank wel wat minder....dus nu nog een keer aan t spoelen;)

13. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Jee Sannie wat lastig. Ik heb het hier wel eens gehad met kleding. Ik maak tegenwoordig mijn wasmachine 1 keer per half jaar ongeveer schoon. Zet hem dan aan op 90 graden en doe er een hele fles azijn in.
    Succes ermee !

14. sannie306

sannie306 Actief lid

26 jul 2008
    316
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    oh, dat kan ik zowiezo wel es doen binnenkort......wasmachine wordt eigenlijk al snel vergeten wat betreft ontkalken en schoonmaken:D

15. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    hee sannie wat hardnekkig zeg.... echt vervelend.

Als je azijn gebruikt moet je idd geen wasverzachter erin doen.
    En flink veel azijn gebruiken ook.

Hopelijk gaat het weg met die wasverzachter....

16. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Het kan idd aan je wasmachine liggen!

Hier staat in het boekje dat na elke 30 wasbeurten je hem een keer leeg moet laten draaien op 90 graden om alle oude zeepresten e.d. weg te spoelen.
    Je kan er dan een beetje azijn bijdoen....maar ik doe altijd een heel klein beetje vanish.

Dit helpt hier heel goed...ik heb het ook gehad dat hij heeeeeeeeeel erg stond en toen ging ik dus maar eens de gebruiksaanwijzing lezen..hahaha!

Deel Deze Pagina