Hallo meiden, Mijn eerste zwangerschap en dus veel nieuwe dingen te ontdekken! Ik ben zelf klein van stuk, dus bij het uitkiezen van een goede kinderwagen moet ik daar rekening mee houden. Nu zit ik te twijfelen tussen de Bugaboo Cameleon en den Quinny Buzz 4. Kunnen jullie mij jullie ervaringen, positief en negatief, vertellen over beide wagens? Alvast bedankt voor jullie hulp! groeten, Miranda
Wij hebben de Quinny Buzz 4 en zijn heel erg tevreden. Ondanks de vele negatieve verhalen over het 2007 model vinden wij het 2008 model erg fijn. We wonen niet erg ruim en de wagen neemt weinig ruimte in. Hij staat hier op de (niet zo grote) babykamer, samen met een kledingkast, wieg en commode. Ook klapt 'ie makkelijk in en uit elkaar en is 'ie goed te tillen. We wonen in een appartement en moeten hier altijd een klein trapje af bij de uitgang. In m'n eentje til ik dan met gemak even de bak er af, die zet ik beneden neer en dan pak ik het onderstel in één hand en zet die beneden neer. Wij hebben dus speciaal een wagen uitgekozen die hier geschikt voor was. Je moet dus echt even kijken wat je wensen zijn. Succes!
Wij hebben de Quinny Buzz 4, ben erg tevreden, rijdt super licht. Heel makkelijk in en uit te klappen. Nog nooit problemen mee gehad. Bovendien is hij mooi van ontwerp. De bak is wel wat klein maar het zitje is weer zo gemaakt dat je kindje er al heel snel goed en stevig in kan zitten zonder dat hij gaat hangen. Persoonlijk vind ik de Bugaboo veel en veel te duur voor een kinderwagen. Ik geloof best dat het een hele goede wagen is hoor, maar de Buzz is ook heel erg goed en toch al gauw een paar 100 euro goedkoper. Succes met je keuze. Xx Juff
Wij hebben de bugaboo cameleon, over die alleen maar goeds van mijn kant! Belangrijk verschil vond ik dat je bij de bugaboo de luchtbanden voor kunt doen en dan rij je soepel over gras, grint en (niet te zwachte) zandpaden. De buzz heeft geen luchtbanden. Ik vind de buzz wel mooier, maar ik vraag me nog steeds af of het zitje van de kinderwagen niet te klein is. Die zitting van de bugaboo is veel groter namelijk! En nog 1 voordeel van de bugabool; de wieg is veel groter. Mijn dochter (flinke tante) kan er nog steeds in liggen zonder dat het krap is. Bij een quinny bak kan dat echt niet, meestal is die bij 5 maanden al te klein.
Het zitje van de wandelwagen van de Buzz 2008 is aangepast. Hij is nu groter omdat het 2007 model te klein werd gevonden. Overigens hebben wij de Buzz juist genomen om de kleine bak. De Bugaboo zou hier niet op de babykamer passen, die bak is erg lomp, zelfs nog een stuk groter dan de 30 jaar oude wagen die m'n ouders nog hebben. De wandelwagen van de Buzz kan helemaal plat, dus dat is een goede tussenoplossing in combinatie met de voetenzak. Bij het uitproberen in de winkel vonden wij de Buzz ook makkelijker wendbaar met één hand, maar daar verschillen de meningen ook weer over. Zoals ik dus al eerder zei: zelf uitproberen en kijken wat voor eisen je zelf aan de wagen stelt.
Ik heb de bugaboo cameleon. Geweldige wagen. Rijd super ligt en is heel wendbaar. Voordeel vind ik (woon op 1 hoog) dat de bak er heel makkelijk af te klikken is) Vond het erg fijn dat de bak zo ruim was en je als ze uit de in de wandelwagen gaan je geen grote kinderwagenbak in huis hebt.
Wij gaan voor de quinny buzz 3. Heel soepel en wendbaar, niet log, heel makkelijk in gebruik. En ik vind hem mooier dan de bugaboo. De bugaboo vind ik ook te duur ..