huilen na eten yoghurt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door owly, 18 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Onze uk is nu 8 maanden hij kreeg yoghurt als toetje maar een theelepel want lekker vond hij het niet. Eindelijk de yoghurt gevonden die hij lekker vond kreeg hij wat meer.een paar theelepels tot50 gram. Op de dagen dat hij dit kreeg werd hij heel vaak wakker en blijft huilen,valt in slaap meteen weer wakker en heel hard huilen.

Hij heeft medicatie gehad voor reflux maar is er nu vanaf. Zou dit te zuur zijn?
    Andere tips voor toetje?

2. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Mijn eerste gedachte is dat dit te zuur is. Vanille-vla helpt dan weer heel goed tegen zuurbranden, maar geen idee of ze dat mogen? Ben nog niet thuis in bijvoeding, moet me er nog in verdiepen.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Probeer eena griekse yoghurt. Dit is minder zuur en vaak vinden ze dit ook lekkerder.

Als het huilen blijft zou ik gewoon even stoppen en geen toetje, of zoals hier fruit als toetje, geven.

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Misschien Griekse yoghurt wel wil dankjewel voor de tip. Hij krijgt nu fruit als toetje maar dat hadden we eerst smiddags.
    Vanille vla lust hij vast maar we willen proberen om tot in ieder geval zijn eerste verjaardag zo min mogelijk/ geen geraffineerdegeraf suikers te geven.

5. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Ik dacht al dat vanille vla teveel suikers zou bevatten. Zoals ik al zei, heb me er nog niet in verdiept.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ze krijgen bij ons sochtends fruit als tussendoortje en savonds fruit als toetje. Ze zijn geen grote eters als in 2 stuks fruit per keer, dus dan kan het prima ;)
    Zelfgemaakte stoofpeertjes is ook lekker als toetje

Ik ben niet tegen suikers, maar vanille vla vind ik ook niet nodig als 'standaard'.

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Geeft niet hoor ik ben ook pas gaan lezen toen we eraan begonnen en leer elke keer bij.

Uk is niet alleen gek op banaan (welk kindje niet) maar ook als ik de appeltjes samen met de peertjes kort kook,hij krijgt dan 150(kleine stukjes) gr is het niet teveel om dan savonds ook wat te geven?

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik kijk eigenlijk nooit naar de grammen, maar gewoon per stuk. 2 tot 3 stuks fruit per dag kan geen kwaad.

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Kook je zelf vanillevla, die kun je zo zoet maken als je zelf wil.

Melk aan de kook, custard aanroeren met koude melk, dat door de kokende melk doen, zoveel tot het de gewenste dikte heeft, afkoelen.

10. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Wij geven hele milde volle kwark als toetje, is helemaal niet zuur maar superromig. Je kunt r evt ook wat fruit door doen, wij hebben meestal rood fruit uit de diepvries erbij, voor onszelf en de kindjes.

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Het went.
    Ik zou zeker geen vla of donoontje geven want het went ook. En is niet goed.

Ik heef hier griekse, ah puur en eerlijk yogurt, volle/halfvolle kwark. Sommige lust ze meer dan andere.

Dat slapen denk ik komt door krampjes van yogurt je kan beter het later aanbieden over weekje weer.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Vanillevla bevat gewone koemelk en dat wordt pas op z'n vroegst vanaf 10-11 maanden geadviseerd, mits er geen allergieen spelen.
    Dat is naast de geraffineerde suikers wel een belangrijk argument toch ook.

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Goede tips,met kerst kiezen we maar iets veiligst en dan proberen we het maar weer.

Nog ideeën met combinaties in fruit?

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Voor leuke dinken kwa fruit weet ik wel wat, maar weet niet of je daar een 8 maand oud kindje gelukkig mee maakt. Toen aten ze bij mij namelijk het liefst puur fruit.

Je kan fruit purerenen en invriezen in vormpjes en als ijs aanbieden.
    verschillende fruit pureren en als smoothie aanbieden (zonder toevoegingen dus)
    fruit op een stokje
    verschillende soorten fruit bij elkaar in een bakje
    stoofpeertjes zonder alcohol en of zo min mogelijk of zonder suiker
    appelmoes zelf maken zonder suiker

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113

Fruit is zijn favoriete hapje op de dag tot nu toe banaan, appelmoes en / of perenmoes (zelf gemaakt) ,appel/ peer stukjes kort gekookt,ongekookte peer.

Veel fruit is pas vanaf een jaar

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Vrij veel fruit mag al eerder dan een haar.

Mango, perzik, nectarine, meloen, kers, druif etc mag al.
    Zie ookhttp://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/schema/nederlands.html

Deel Deze Pagina