Hoi allemaal, Wij wonen echt middenin het bos en houden erg van wandelen. Als ons kindje er is, willen we dan ook graag veel met hem/haar op er uit trekken, de natuur in! Wie heeft er ervaring met een echt goede (3 in 1) kinderwagen, waarmee je goed over bospaden, door zand en blubber etc. kunt rijden? En het liefst ook nog makkelijk mee te nemen in de auto (niet te groot als hij ingeklapt is)? Ik ben erg benieuwd naar tips en merken, dan kunnen we ons verder gaan oriënteren. Bedankt!
Maxi cosi Mura 4.. Wij wonen ook vlakbij het bos, en deze wagen bevalt ons prima bij boswandelingen..
Volgens mij moet je dan inderdaad voor de maxi cosi mura 4 gaan of de bugaboo Buffalo of donkey (als je meer voor het design wil neerleggen). Ik heb beide kinderwagens (gehad) en vond het allebei goede wagens voor in het bos. Ik vind wel de bugaboo iets lichter sturen op de gewone stoep. Maar dat mag natuurlijk ook wel met dat prijsverschil maar ook de mura is dus een prima en degelijke kinderwagen!
Ik kan niet meer zonder m'n Easywalker. Dat is de enige echte all terain wagen. Strand, bos, duinen, stad... Makkie!
Hier ook een urban jungle. Onwijs fijne wagen. Al zou ik ook een draagdoek/ergonomische draagzak overwegen om je kindje in mee te nemen. Is ook heerlijk voor je kleine!
Ik heb een fijne Mutsy 4 Rider met vier grote luchtbanden, maar in het bos gebruik ik echt alleen de draagzak (na de geboorte de Manduca, later een Tula). Kinderwagens en boswandelingen vind ik een onhandige combinatie. En anders zou ik voor een Urban Jungle gaan denk ik.
Wij hebben ook de maxi cosi mura. Degelijk ding! Bij de eerste 2 kids woonden we in de stad, de wagen was ideaal voor stoepje op/ stoepje af. Nu wonen we aan de rand van het bos en is ie nog steeds ideaal. Niet kapot te krijgen En met de 4 brede banden rijdt ie overal heerlijk; door modder, over boomwortels, door de sneeuw...
Mutsy Igo! Zit goede vering op en wij wandelen veel onverhard. Maar inderdaad, in de eerste maanden zijn kindjes zo gevoelig en wiebelen ze snel heen en weer in de bak. We hebben dus ook een drager (Bondolino) gebruikt en dat ging heel goed.
Hier ook de maxi cosi mura 4. We hebben ook een Mutsy Slider maar deze vinden we beiden niet prettig in het bos terwijl de MC Mura 4 geen enkel probleem heeft met wortels, modder en oneffen grasvlakten.
Meen je niet ?? Ik heb de bugaboo Buffalo en dat gaat perfect vriendin van mij heeft de Cameleon en als wij het bos in gaan of weiland of zand of wat dan ook komt zij niet erf ver. Het is super zwaar dan terwijl die van mij moeiteloos er doorheen gaat. Zij heeft een maxi cosi mura gekocht tweede hands voor bij de paarden en als wij met de kinderen het bos in gaan (grote kinderen op paard , wij lopend met kleine kindjes en kinderwagen).
Inderdaad. Wij hebben ook een Cameleon en dat isecht geen goed idee offroad. De reden voor ons om een Urban Jungle te kopen, die doet t perfect op het strand, in de duinen en in het bos.
Bedankt voor alle reacties tot dusver, erg fijn ! Ik ga alle genoemde wagens eens goed bekijken en vergelijken. We willen inderdaad ook een draagzak/draagdoek, daar moet ik me ook nog in gaan verdiepen, dus met die tips ben ik ook blij ! Aanvullingen en meer ervaringen/tips zijn zeker nog welkom !