Ik wil beginnen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lievebeeb, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

17 mrt 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben morgen 14 weken zwanger.. en ik wil zo graag beginnen aan de babykamer!!

De kamer moet namelijk eerst nog leeggemaakt worden maar daarvoor moet er eerst een grote kast gekocht worden voor een andere kamer.
    Alleen.. vriendlief heeft nog niet zo'n haast :(

Ik ben gewoon bang dat verderop in mijn zwangerschap niets meer zelf kan doen.. of zou het gewoon de nesteldrang (al) zijn :(

Wanneer zijn jullie begonnen met de babykamer??

2. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    #2 marijntje28, 10 jan 2011
    Laatst bewerkt: 10 jan 2011
    Het is vast de nesteldrang........ hahaha.
    Je hebt echt nergens haast voor en zelfs al is het kamertje niet af als de baby komt; ook dan gebeuren er geen ernstige dingen.

Maar het is toch ook gewoon heel leuk!
    Gewoon lekker rondneuzen en je vriend op sleeptouw nemen, heeel vaak erover praten en dan zal hij vanzelf wel wat meer actie ondernemen.

Bij de eerste wilde ik er ook snel aan beginnen. Zo rond de 24 weken denk ik dat de meubels kwamen en we de kamer gingen inrichten. Maar de accesoires kwamen pas later. Ik heb dingen zelf gemaakt. Dat heb ik zelfs pas in mijn verlof gedaan.
    Bij de tweede........ heb ik bijna niks gedaan (ja, nieuwe kamer van Lotte mooi maken). Kamertje stond er nog en we wisten het geslacht niet. Alles hetzelfe gelaten. Ik ben er nu op een laag pitje mee bezig. Vorige week al het roze weggehaald :p. En langzaam maar zeker komen er spulletjes voor onze kleine man die ik leuk vind. Voordeel vind ik dat ik nu op mijn gemak kijk naar wat ik echt heel leuk vind.

Veel plezier, geniet ervan!

3. floorfilla

floorfilla Actief lid

27 feb 2007
    154
    0
    0
    toen ik ontdekte dat ik voor de 2 keer zwanger was,hadden we eerste de kamer van me zoontje ingericht toen de baby kamer leeg gehaald en kaal gehaald en geschuurd dat was rond 17 tot 20 weken zwangerschap,toen heb ik gewacht tot dat ik de 20 echo kreeg want we wouden graag geslacht weten het werd dus een meisje en heb de kamer mooi roze gemaakt en we waren klaar met 25 weken zwangerschap.

ik kon eerlijk gezegt ook niet wachten om aan te beginnen,ik zou zeggen doe wat je goed bij voel,je weet nooit hoe de zwangerschap verder afloopt.
    ik was blij dat me dochters kamer af was want kreeg later bekkeninstaliteit.

4. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben nu ook 14 weken zwanger en snap precies wat je bedoeld. Ik wil ook beginnen, en gelukkig loopt mijn vriend ook steeds meer warm om het kamertje aan te pakken.
    Deze week ga ik beginnen met het leegruimen. De kamer die wij gaan inrichten als kinderkamer was tot nu een extra/ logeerkamer. Dus alles waar we niet van wisten waar het heen moest werd daar gezet. Dat zal de grootste uitdaging worden, al die spullen een nieuwe plek geven!

Als dat gedaan is kunnen we behang afstomen, opnieuw behangen en aankleden. We hebben onzelf de maand februari als richtlijn gegeven (ik ken mezelf en mijn vriend, anders wordt het een oneindig project). het hoeft dan niet helemaal af te zijn, maar het meeste, grove, werk wil ik dan echt klaar hebben. En dan nog volop tijd om met schilderijtjes en assecoires leuk aan te kleden.

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Pff praat me er niet van, hier moeten we ook nog beginnen :)
    Ben deze week alweer 35 wkn!!
    Morgen wordt dan eindelijk de kamer geleverd en gaan er aankomend weekend verder mee aan de slag.

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hij hoeft alleen maar de kast mee te gaan halen toch? Dat wil hij vast wel voor je doen als je aangeeft dat het belangrijk voor je is. Wij hebben helemaal niets gedaan voor de 20 weken echo en zijn daarna zoetjes aanbegonnen. De babykamer is sinds gisteren zo goed als af behalve nog wat decoraties die ik zelf wil maken. (maar de baby vind het vast niet erg als die eventueel niet af zouden zijn)
    Je hebt nog ruim voldoende tijd, maar als jij het nu prettig vind om vast te beginnen met rommelen. Ik krijg het ook steeds op mijn heupen, als we dan weer een stukje verder gekomen zijn is het weer even goed en dan begint dat gevoel weer. Vooral als het om dingen gaat waar ik de hulp van mijn man nodig heb.

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    wij zijn met 15 weken begonnen met de kamer leegruimen, we moesten een nieuwe werkplek maken op zolder dus dat was nog een beetje een verbouwing.
    Ik heb gewacht met spullen kopen tot na de 20 weken-echo en met 30 weken was ie echt af! Maar ik heb 2 weken voor de bevalling nog mijn eigen slaapkamer staan witten dus qua conditie had ik best nog wat langer kunnen wachten :)

8. Dreamy

Dreamy Actief lid

9 mei 2006
    489
    0
    0
    Zuid Holland
    Heel herkenbaar hoor. Wil ook gaan beginnen alleen moet bij ons op de hele bovenverdieping nog nieuw laminaat worden gelegd.. zucht.. Ik help mijn vriend daar wel bij maar na het verbouwen van de badkamer wil mijn vriend ffies een paar weken rust voordat we met project "nieuwe vloer" aan de slag gaan en daar heb ik alle begrip voor. Dus kheb niet zoveel keus hihi..

9. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    hier rond de 25 weken ongeveer alles af, nu alleen nog schoonmaken en de kastjes inruimen

10. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wij zijn begonnen toen ik 14 weken was met de vaste kast slopen, spullen opruimen, behang loskrabben.
    15 weken: behang los gestoomd
    18 weken: heeft mijn man de deur, verwarming, kozijnen, vensterbank en plafond gewit.
    20 weken: schoonouders kamertje behangen.
    23 weken: luxafles opgehangen, gordijnrails opgehangen.
    29 weken: lamp opgehangen
    30 weken: eindelijk het laatste beetje: vinyl is gelegd, plinten zijn gelegd, snoeren en bedrading verbonden naar de woonkamer.

Nu wachten op het kamertje die komt op 17 Januari (ben dan 31 weken) en dan kan ik beginnen met de kledingkast en commode inruimen.

Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen want ik heb afentoe echt stress ervan gehad omdat er dan weer een verjaardag was of een ander feest dus lag dat weekend alles weer stil....waar ik echt van begon te balen.

11. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Pff ik weet wat je bedoeld. Ik ben nog maar 8 weken maar ik vind dat we vast moeten beginnen met het kamertje leeg ruimen, want nu gebruiken we het als rommel/was kamertje.

En ik wil uiterlijk als ik 20 weken ben de meubels al besteld hebben. Maar mijn man zegt wacht nog tot en met 7 maanden. Nou lekker dan duurt ook weer een eeuw zeg. Ik zeg tegen hem dat er ook nog een tijdje overheen gaat voordat we de meubels ook thuis krijgen,maar hij vind dat ik alles heel snel wil etc dat ik niet geduldig ben

12. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb toevallig vorige week meubels die op de toekomstige babykamer stonden verkocht via MP.
    Nu nog opruimen en alle overgebleven spullen ordenen.

Na de 20 weken echo wil ik het behang gaan halen (als we weten wat het wordt) en ik denk dat ik voor de 30 weken wel alles in orde heb.

Dat hadden we bij Milan overigens ook. Succes met klussen!!

13. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ahhh leuk he als jij alles al in orde wilt hebben maar de rest om je heen zegt achh we hebben geen haast hahha..menige ruzietjes hierover gehad en nog! Jaaaa zegt me vriend dan....dat doen we dan en dan wel...neeeee ik wil het nu!!!! en wordt steeds erger hoor! :D Maar uiteindelijk komt alles goed ;)

14. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Ik ben wel al aan het rondsnuffelen maar ga echt nog niets aanschaffen.

Krijgen 4 april de sleutel van ons nieuwe huis en dan kunnen we meteen aan de gang met het kamertje.

Dan ben ik goed 20 weken. Op dat moment zullen we ook weten wat het zijn :)

15. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

17 mrt 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij moet idd mee helpen met het halen van de kast.. maar ook met het in elkaar zetten van de IKEA kast :)

Daarna moet hij ook al z'n laden leegmaken.. nouja eigenlijk vooraf al want op die plek komt de gigantische kast... ik hoop dat hij dit weekend in actie komt :D

16. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

17 mrt 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL

Mannen......
    hahah! zo herkenbaar " we hebben nog genoeg tijd"
    Maar.. het zijn ook onze hormomen hoor, het nestje moet klaar :D

17. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

17 mrt 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat geloof ik ook :D
    Maar de babykamer (nu nog hobbykamer) staat echt bomvol!
    Zo vol dat ik daar dus onrustig van wordt, op het moment dat die kast er staat kan ik rustig aan alles opruimen, ordenen, eventueel spullen verkopen, weggeven of weggooien... dat geeft mij rust (op dit moment;))

Waarschijnlijk wil ik, als de kamer leeg is gelijk weer verder gaan:D

18. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Wij hebben met een week of 16 het kamertje gekocht, even daarna mijn stiefzoontje verhuisd van zijn kamertje (de nieuwe babykamer) naar zolder en daar e.e.a. aangepakt. Met 21 / 22 weken, na de 20-weken echo toen we wisten dat het een jongetje werd, het kamertje verder uitgeruimd en begonnen met schilderen en vloerbedekking laten leggen etc. Daarna het kamertje geïnstalleerd en langzaamaan verder ingericht. In week 32 was het zo'n beetje af, en dat gaf een lekker rustig en veilig gevoel. Heb daarna nog wel de kasten een beetje anders ingericht weer en veel gewassen, omdat we nog zoveel spulletjes erbij kregen toen, maar het is nu een paar weken echt helemaal af. Heerlijk!
    Wij hebben bewust alles wat in fases gedaan omdat mijn stiefzoontje er natuurlijk ook is en we wilden niet alleen maar bezig zijn met de babykamer, maar ook met zijn nieuwe kamer. En ik vond het wel fijn om me niet teveel te hoeven haasten.

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik ben al snel begonnen met t kamertje leegruimen (rond 12 weken?), alles wat we niet meer nodig hadden verkocht of weggegooit. Meteen de zolder opgeruimd, zodat daar weer wat spullentjes neergezet konden worden...

Toen de kamer leeg was, gewoon stapte bij beetje wat gedaan. En shoppen helpt ook heeeel goed!! hahaa

Nu (28wkn) is t kamertje zo goed als af & ingeruimd.
    Maar dan nóg blijf je bezig hoor... Elke keer de kleertjes weer opnieuw indelen enzo haha

Nesteldrang??? Nee hoor.!;)

Veel plezier

Deel Deze Pagina