Bugaboo cameleon vs Stokke Xplory

Discussion in 'De babyuitzet' started by MIss X, Dec 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik heb even geen eerdere goede foto maar dit is onze Dean die met 8 maanden los loopt, daarvoor liep ie alleen langs de tafels e.d., toen was ie gevallen en is ie weer terug gegaan naar langs de tafels e.d. lopen (dat deed is vanaf 6 maanden namelijk al dus was bekend en veilig) en pas met 11 maanden ofzo durfde die pas weer los en toen nooit meer anders gedaan.

2. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Wow, bijzonder hoor!!! Snap ook dat dat best lastig kan zijn, je kan ze nog niet echt iets uitleggen he?

3. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nee het was vooral heel zielig hij wilde zo graag, vaak gefrustreerd, dus een compromis door hem veel te laten zien in de wagen moest dan echt.
    Ik moest hem steeds tegenhouden van het CB maar op den duur hebben we hem gewoon laten aangeven en geholpen waar het kon en compromissen gemaakt zeg maar...

Het was helemaal lastig uitleggen omdat later bleek dat ie bijna doof was (nu geopereerd en hoort weer trouwens!)

4. fafje

fafje Niet meer actief

maar zo heb je altijd het gemiddelde...en de uitzonderingen....en als uitzondering moet je ook anders naar dingen kijken..zoals de kinderwagen oid..

maar voor het gemiddelde geldt voor 6 mnd geen zithouding

5. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    6 maanden is heel gemiddeld hoor, normaal is tussen de 6-8 maanden geloof ik. Een baby gaat gemiddeld kruipen met 7/9 maanden als we naar de richtlijnen kijken van het CB zeg maar (je hebt natuurlijk altijd kindjes die hier buiten vallen maar gemiddeld gezien zeg maar)

Dat kan je je nu nog niet voorstellen als je kindje 3 maanden is maar gaat sneller dan je denkt hoor :)

Maar goed je kan idd niet uitgaan van een snel kindje maar als je overal een beetje rekening mee houd scheelt dat al natuurlijk.

Het is moeilijk deze wagens vergelijken omdat ze zo extreem met elkaar verschillen, ik zou eerder naar een tussenoplossing kijken dan (iets hoger, met bv grote bak maar ook een zitting die helemaal plat kan (the best of both worlds dan)

6. fafje

fafje Niet meer actief

ja daarom..jij en je man zijn allebei lang...dat is al niet gemiddeld...dus dan kijk je ook anders...wij wat dat betreft zijn wel qua lengte gemiddeld...ook kregen we een klein kindje...
    maar volgens het cb wel voor op ontwikkeling...en ook mijn kindje wilt meer zitten...maarja ik bouw de wagen nog niet om...

Tis maar eventjes dat ie plat moet, buiten dat tis een slaapkop...dus die vindt het wel best als ie inslaap valt

7. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    oja das ook heerlijk! en is ook zeker goed dat ie dat nog doet, laat ik vooropstellen dat dat het beste voor een kind is, plat op de rug, zolang ze dat nog doen en veilig is (niet zitten in de bak dus) dan is dt ook gewoon goed.

Als voorbeeld idd als onze lengte noemen is wel een goed punt onze Dean was bv met 15 weken al 1100 gram zwaarder dan Mirza is en was 66 cm ergens. Die zou geboren worden met 11/12 pond bij zijn geboorte maar ik ben gelukkig ingeleid zodat het "maar" bijna 9 pond zou zijn met 38 weken hihi dat hadden we natuurlijk wel een beetje ingeschat..

Het enige wat ik verkeerd had ingeschat was dat ik de maxi cosi echt vaker heb gebruikt, met van die klemmen in de wagen, dat vond ik wel een uitvinding voor kleinere boodschapjes, niet meer wakker maken e.d. en die knurft van mij vond dat echt heerlijk in zijn voetenzakje.. maar nooit langer als een uurtje mee gelopen ofzo...

8. fafje

fafje Niet meer actief

ja dat is echt een behoorlijk verschil! hier alleen voorkeurshouding gehad en afplatting...dus maxi mag dan niet teveel...al vind ik dat ook heel relax..maar gelukkig heeft zoonlief nog niet zo'n moeite met plat liggen...trouwens ik heb er sinds kort een kussentje in...zit ie "iets" omhoog...maar ook szachter voor zn hoofdje

9. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,138
    0
    0
    Ja, ik buk ook enorm vaak..... Maar vaker gedurende de tijd dat mijn dreumes of baby niet in een buggy of wandelwagen zit/ ligt. Zoals al meer gezegt; met kids buk je sowieso de hele dag ;).
    Tis gewoon allemaal een kwestie van smaak en gelukkig verschillen die nu eenmaal want anders zou ook alles maar saai zijn!

10. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Dit vind ik ook! Vind de Stokke juist goedkopen uitzien (iedereen weet dat Stokke ook heel duur is) vind het eerder meer naar plastic uitzien.

@TS: ik zou bij jezelf nagaan waar ga ik de kinderwagen veel voor gebruiken en wat vind ik net mooier.
    Hier hebben wij uiteindelijk voor de Bugaboo gekozen. Vind beide wel mooi en hebben beide zijn voor- en nadelen.

Wat mij over de streep heeft getrokken voor de Bugaboo:

- Wij wonen in een bosomgeving daar is de Bugaboo heel goed voor geschikt! Aangezien wij wandelen heerlijk vinden.
    - Vind de stijl van deze kinderwagen net wat mooier.
    - De foamwielen zijn ideaal en je kunt zelfs sneeuwwielen nemen. (hoefde hier helemaal niet eens de Bugaboo reed al zonder die wielen echt heel goed door de sneeuw was echt verbaasd :D)
    - dat je alleen de stang naar voren hoeft te doen en je kleine kans jou zou aankijken (vorige kinderwagen was dat heel irritant moest steeds alles er weer uitklikken, omdraaien en opnieuw vastzetten)
    - dat mijn zoontje zelf kan kiezen of hij in de buggy wilt blijven zitten of niet. Hij kan er zo zelf in stappen dat gaat bij de Stokke weer niet.

Voor de rest gewoon echt eventjes kijken wat jullie wensen zijn. De Stokke lijkt mij weer ideaal qua hoogte met aan de tafel schuiven enz.. Hmm ik maak het je moeilijk haha :p

11. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Als dat zo is, is het echt uitzondering op de regel. Kinderen van vier maanden gaan normaal niet zitten.
    Maar in dit verband ging het ook over de eerste zinsnede dat voor de geboorte van de baby werd gekozen voor een bepaalde wagen omdat hij/zij nieuwsgierig zou zijn.
    Ik weet niet hoe groot jouw kind was met 4 mnd maar volgens mij is de bugaboo wel echt de meest lange bak die er is.
    Jouw bericht klinkt een beetje defensief, nogal flauw, je kan ook andere woorden gebruiken. Maar goed dan reageer ik dus op deze wijze.

12. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Heel goed verwoord Fafje....

13. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,956
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Bedankt voor alle reacties.. Wij zijn inderdaad met beide wagens even over de testbaan gereden en de Stokke wiebelde inderdaad ontzettend erg. De bugaboo vind mijn vriend niet mooi en laag.
    Ik vind de Stokke wel een mooie wagen maar niet een wagen waar ik mezelf achter zie lopen.

Bij onze dochter hebben we een Quinny gehad en dat willen we dus niet meer. Als we terugkijken naar onze dochter doen wij ontzettend veel met de kinderwagen. Bos, strand, op vakantie, boodschappen, sneeuw. Stabiliteit is daarom ontzettend belangrijk en die vertrouwen geeft de stokke mij nog niet zo erg.

Kennen jullie toevallig de MIMA Xari? mima | a new european infant product brand .

Wij zagen deze staan en wellicht is deze misschien een compromis.

14. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,031
    1,852
    113
    Provincie Groningen
    @Miss x, de Mima ziet er leuk uit! Had er nog nooit van gehoord!
    Alleen vind ik de wandelwagen er wel erg klein uitzien.
    Denk niet dat daar een kind van anderhalf of 2 jaar nog in gaat passen.

15. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Leuke wagen zeg! Echt hip ook. Maar wat eerder wordt gezegd..hoe lang passen ze daarin. Kan natuurlijk een keuze zijn, hebben wij bij Jaime ook gedaan, een erg goede buggy gekocht ipv wagen.
    Mooie foto's trouwens bij die site van de wagen. Volgens mij gemaakt in Valencia. Is het een spaans merk?

16. zustertje

zustertje Niet meer actief

VOlgens mij is het van de makers van die dure kinderstoel waar een pasgeboren kindje al in kanDeze wagen is net uit iemand die ik ken heeft hem besteld. (bloom?)
    Wij hebben de bugaboo besteld ben er zo blij mee!

17. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

Ik vind het wel leuk eruit zien idd wel een beetje klein maar goed , je kan beter een goede buggy kopen na anderhalf jaar die is lekker handig en klein voor mee te nemen e.d., ik heb eigenlijk nooit de kinderwagen gebruikt na het 2e jaar..

18. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja langste bak kan best maar het is fijn als je kindje ook nog opzij kan rollen e.d. hij is ook te smal. Onze zoon was bijna 70 cm en bijna 8 kilo met 18 weken. Wij hadden zelf een andere bak (die was idd minder lang maar wel breder zodat ie nog opzij om kon rollen e.d. (dat deed ie ook al met 4/5 weken namelijk)

De bak van de bugaboo is rond de 75 (matrasje) cm en de bak van de mutsy is even lang maar wel breder.

Het ligt er idd maar net aan wat voor eisen je eraan hebt, bij ons was de eis groot (omdat mijn man en ik groot zijn en ook groot geboren en allebei snel waren met ontwikkeling) en goed achter te lopen voor lange mensen) en een vervolgkinderzit die helemaal plat kon (rekening houdend met snelle ontwikkeling)

En als ie zich niet snel had ontwikkeld of gemiddeld zoals onze dochter dan had het ook een prima wagen geweest.

Dus het gaat om persoonlijke wensen, ik vind merk e.d. heel erg onbelangrijk. Je moet ze gewoon lekker uitproberen in de winkel vaak weet je het al snel als je erachter staan, ermee hebt gelopen in elkaar heb geklapt (dat moet ook gewoon lekker gaan eerlijk is eerlijk daar moesten wij aan wennen bij de mutsy ik kon het wel prima na even oefenen maar toch een minpuntje) als voordeel die van ons is heerlijk in het bos met zijn zachte banden!

19. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Deze wagen is net nieuw op de markt. Had hem ook gezien bij babypark zei al tegen vriendlief als ik de Bugaboo niet had genomen nu dan wilde ik deze wel :D Trouwens de Joolz day is ook een goede kinderwagen voor datgene waar jij het voor wilt gebruiken je moet hem wel mooi vinden. (ik vind deze ook heel mooi)

20. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

Oct 8, 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal

ik heb al jullie reacties op de bugaboo en de stokke gelezen. Maar zijn er misschien meer merken waar jullie ervaring mee hebben, en tips die van pas kunnen komen?

Share This Page