wikkeldeken of voetenzak

Discussion in 'De babyuitzet' started by kgulik, Feb 7, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kgulik

kgulik Actief lid

Feb 10, 2016
    165
    4
    18
    Female
    Hoi ladies.
    Mijn uitgerekende datum is 20 april. Het kan dan nog vrij koud zijn. Voor in de maxicosi heb ik 2 wikkeldekens en ook losse kleedjes. Zou dit voldoende zijn of is een voetenzak echt noodzakelijk/handiger?

2. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

Jan 27, 2015
    1,547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    Ik ben 16 april uitgerekend, en heb ook wel genoeg wikkeldekens, maar haal dan echt nog wel een voetenzak bij hoor. In het najaar als het weer wat kouder wordt ga je hem ook weer vaker gebruiken.

Mijn zoontje is van juni 2014 en toen we naar huis gingen vanuit het ziekenhuis heeft ie gewoon in de voetenzak gelegen hoor.

3. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik heb alleen Wikkeldekens gebruikt. Onze oudste is van november en de jongste van augustus. De oudste heeft de hele winter in de wikkeldeken in de maxicosi gelegen en de jongste ligt er nu alleen nog maar met een jasje in. De wikkeldoek is nu echt overbodig.

4. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,026
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Ik vond de wikkeldeken vooral fijn bij de echte kleintjes. Maar vanaf een maand of 8, totdat ze uit de kinderwagen gegroeid zijn, is een voetenzak juist weer erg fijn.

5. Switi

Switi Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    1,234
    28
    48
    Wij hebben gekozen voor een extra dekentje voor in de maxi cosi en straks in de wandelwagen gaan we de voetenzak gebruiken die bij de wandelwagen mee werd geleverd. Ons is geadviseerd het niet te warm te maken in de MC, auto zelf is namelijk ook al warm en de MC geeft ook warmte af. Wel gaan we de MC enkel gebruiken voor de autoritten en misschien voor snelle boodschapjes en de kinderwagen voor het echte shoppen of wandelen etc.

6. Shaana

Shaana Bekend lid

Apr 7, 2014
    886
    23
    18
    Wat hierboven ook wordt gezegd, in het begin vooral een wikkeldeken. Maar op den duur (als je overstapt op de wandelwagen) ben ik toch wel echt de voetenzak gaan gebruiken en nu nog.
    Heb het in t begin geprobeerd met een dekentje, maar me dochtertje slaagt er altijd in om alles van haar af te schoppen.

7. Logan

Logan Niet meer actief

Voetenzak is hier veel te warm, ik doe een dekentje erover als we naar de auto lopen en die haal ik er in de auto weer af. Ben blij dat ik er geen gekocht heb ;)

8. kgulik

kgulik Actief lid

Feb 10, 2016
    165
    4
    18
    Female
    Bedankt voor jullie reacties! Een voetenzak voor de kinderwagen heb ik, het ging me nu echt over de maxi cosi. Ik heb ervoor gekozen nu een babydekje te gebruiken. Lekker warm voor de voetjes en verder wikkeldeken en gewoon dekentje erbij :)

Share This Page