Bugaboo Cameleon3 - wanneer veranderd van wieg naar stoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luna30, 12 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna30

    Luna30 Fanatiek lid

    8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    #1 Luna30, 12 jan 2016
    Laatst bewerkt: 12 jan 2016
    Hoi allemaal,

    Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag kwijt moet aangezien ik niet meer zwanger ben maar wel een vraag heb over een item van de uitzet :).

    Anyway, ons kindje is nu 3 maanden oud en wij hebben de Bugaboo Cameleon3. Nou weet ik dat het wordt aangeraden om pas met 6 maanden van wieg naar zitje te gaan, alleen is hij tegenwoordig super onrustig in het wiegje. Hij slaapt er niet meer in (tenzij hij al sliep en ik hem erin leg) en wil vooral graag om zich heen kijken.

    Zijn er mensen die al eerder gewisseld zijn dan 6 maanden? Ik weet dat de stoel ook helemaal plat gezet kan worden, maar zelf ligt hij natuurlijk dan niet plat doordat het echt een zitje is.. Wat is jullie ervaring? Ik heb in februari een afspraak met de kinderarts (voor iets anders hoor haha ;)) dus dan wil ik het sowieso even met hem bespreken. Tegen die tijd is hij 4.5 maanden oud ongeveer.

    Thanks! :)
     
  2. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Een kindje moet zelf goed kunnen zitten om in het zitje te zitten.anders is het niet goed voor de rug.
    Bij zo'n kleine baby zal ik voorlopig toch echt nog de wagenbak gebruiken zeker met het koude/natte weer van nu.ze liggen er toch een stuk beschutter in.
     
  3. meissie86

    meissie86 Fanatiek lid

    25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Onze dochter was 9 maanden dat we over gingen. Gecorrigeerd was ze 7 maanden. Maar ze taalde er ook niet naar.
     
  4. Luna30

    Luna30 Fanatiek lid

    8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de reacties! Tsja ik lees idd overal dat je beter kunt wachten.. Dan zal ik nog even geduldig moeten zijn :).
     
  5. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    In het zitje zien ze niet veel meer als in de wieg. Je kan ze dan beter op de buik leggen of als je erbij bent een kussen of handdoek onder haar bovenlijfje of matrasje. In de Scandinavische landen zitten ze met 1,5 zelfs nog in de wieg, heel gaaf, met dekentje en tuigje aan.
     
  6. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.298
    5.229
    113
    Maar kan je zitje nu wel of niet plat? Wij hebben gelukkig een wagen waarbij het zitje echt plat kan (mura), want zowel zoon als nu dochter waren echt al snel uit de reiswieg gegroeid (ja, ook met opgetrokken benen, dochter is nu 6 maanden en draagt maat 80). Als je zitje alleen maar kantelt en dus niet plat kan, zou ik het niet doen trouwens, maar als hij echt plat kan, is het natuurlijk niet echt anders dan in de reiswieg. Bij de mura kunnen ze wel meer zien trouwens ;).
     
  7. Avastar

    Avastar Actief lid

    25 sep 2012
    245
    9
    18
    Hier hetzelfde probleem waardoor ik op een gegeven moment zelfs niet meer weg kon met de wagen. Dochter begon meteen te brullen.
    Hier was de oplossing om de kap helemaal naar beneden te doen, zo kon ze van alles zien en was het goed! Nu vind ze het heerlijk, vooral supermarkt is in trek, is net een speeltuin zoveel te zien:) ik heb ook het zitje geprobeerd, dochter is 4,5 mnd maar het is echt nog te vroeg omdat het idd een echt zitje is ( heb ook de bugaboo cameleon 3)
     
  8. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Als het echt een zitje is zou ik nog wel even wachten.
    Bij mijn vorige wagen kon het zitje heel erg plat. Het werd dan een lekker hangmatje voor de kleine. Al jong vonden ze de reiswieg erg saai worden en kwam er behoorlijk protest. Dus ik heb ze wel vrij vroeg uit de reiswieg gehaald. Ze waren allemaal ongeveer 5 maanden. En als ze eenmaal konden zitten deed ik hem weer rechterop.
    Ik heb nu een nieuwe wagen en ik weet niet goed hoe plat hij kan. Maar als hij ook erg plat kan denk ik dat hij met 5 á 6 maanden toch ook al uit de reiswieg gaat.
     
  9. VBJ82

    VBJ82 Niet meer actief

    Eerste bij 8 maanden, tweede bij 7 maanden.
    Zolang ze erin passen en nog niet zelf stevig kunnen zitten, lagen ze hier in de bak.
     
  10. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.339
    3.573
    113
    Hier ging hij om (ongeveer) dezelfde reden met 4,5 maand al over. Echter kon het zitje wel helemaal plat. Als je alleen een stoeltje kan kantelen zou ik nog wel even wachten.
    Hier vond hij vanaf toen wandelen weer leuk.
     
  11. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Met 6 of 7 maanden geloof ik. Daarvoor zaten ze wel eens met een kussen bij het hoofdeinde en dan daar tegenaan.
     
  12. Pluisjee

    Pluisjee Fanatiek lid

    15 mrt 2012
    4.592
    19
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hier met 5 maanden ongeveer over gegaan. Hij ging steeds zitten en trok zich bijna uit de wagen dus dat werd te gevaarlijk.
     
  13. Poeliwoepi

    Poeliwoepi Actief lid

    9 dec 2014
    409
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze dochter ging met exact 4 maanden over in het stoeltje. Ze was niet te genieten in de reiswieg. En ze zitten er geen uren lang in.. Hier hooguit een uur achtereen.. Wel het zitje in ligstand
     
  14. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Mijn oudste 2 gingen rond 5maanden uit de bak omdat ze het ook echt niet meer leuk vonden. Het zitje kon gelukkig vrijwel helemaal plat anders had ik langer gewacht. Mn jongste is met 6maanden over gegaan omdat het niet meer paste en hij het daardoor niet fijn meer vond. Gelukkig kan bij de wagen die ik nu heb het zitje ook vrijwel plat. Ik draag hem ook vaak in de draagdoek, dan kan hij toch meer zien maar krijgt wel genoeg rust en zit in een ergonomische houding.
     
  15. mc87

    mc87 Actief lid

    11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Hier ook met 4,5 maanden. Hij was veel te nieuwsgierig en wilde alles zien! Wel hebben we niet het stoeltje van de kinderwagen gebruikt deze was erg breed en had geen goede ligstand.We gebruikte een chicco buggy.Is ook erg praktisch!
     

Deel Deze Pagina