hoi, Wij hebben een kinderwagen gekregen, alleen nu vroeg ik me af hoe jullie de kinderwagen opmaken? Wat leggen jullie erin?. een matrasje en dan?...een deken? laken? waar ligt het kindje onder? alvast bedankt voor de info. groetjes wendy
Matrasje met molton en matrashoesje (aankleedkussenhoezen bij mij). Hydrofielluier opgevouwen ter hoogte van het hoofdje. Katoenen wiegendeken met wiegenlaken. En als het kouder is krijgt Duke er altijd nog een extra dekbedje bij voor wat extra warmte.
Matrasje molton onderlegger (paste precies) hoeslaken hydrofiele luier op hoofdhoogte baby wieglakentje wiegdekentje Eventueel nog een extra dekentje als het erg koud was. En dan nog het dekvan de reiswieg erover. Dan was het heerlijk warm..
ik heb er ook een dekbedje bij gekregen maar hoorde dat je die nie meer mag gebruiken ivm wiegendood?
Ja ik vond het ook al zo raar dat er een dekbedje bij zat ik ga hem zeker niet gebruiken gebruik wel een dekentje die ik ook in de wieg gebruik.
Ik heb de baby nomade van Red Castle voor in de draagmand (heb een bugaboo). En als het echt heel warm is, gewoon een hoeslakentje, en lakentje en dan komt dat afdekzeiltje er nog bij.
dekbedje kun je rustig gebruiken, want je bent er toch bij als je gaat wandelen? dus kan er niks gebeuren. het gaat erom dat je geen dekbedje mag als je kindje echt in de wagen slaapt, zonder toezicht, en dat het dan evt. onder het dekbedje zou kunnen komen. dát is niet handig, en daarvoor mag je in het ledikantje geen dekbedje gebruiken. maar in de wagenbak zie ik het gevaar niet zo (of je moet het als wieg gaan gebruiken, dan weer wel). ik maak de wagen zo op: -matrasje -aerosleep -waskussenhoes tricot als hoeslakentje -beeb ingepakt in lodger wrapper -evt. lakentje en/of dekentje -en er zit zo'n regen/winddek op de wagen, voor als het slecht weer is.