Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met diverse luieremmers. Is het de moeite waard om een dure aan te schaffen, zo ja welke dan? Wat zijn de voors en tegens? Help aanstaande luier-verbruikers op weg en deel je ervaring! Alvast bedankt!
Is het echt nodig? als je de luier in een plastictasje doet en direct in de container gooit, dan is er toch niets aan de hand? (let op.. hier spreek een leek..)
Inderdaad, daar ben ik het helemaal mee eens. Ik ben zwanger van de vierde en heb echt nog nooit zo'n luieremmer gebruikt. Gewoon gelijk weggooien!
Ik gebruik gewoon zo'n ouderwetse emmer met deksel... Regelmatig leegmaken en je ruikt zeinig tot niets... (of manlief moet het deksel niet goed terugleggen.. )
In een eensgezinswoning misschien logisch. In een flatje wat minder misschien? Ik heb zelf het idee dat ze daar heel praktisch voor zijn, voor mensen die niet heel gemakkelijk naar buiten naar de kliko lopen. Ik zit er zelf ook aan te denken..
Ga echt niet een special emmer kopen voor de luiers. Gaan gewoon in de prullebak. Had al gelezen dat etos goeie zakjes had waar de poepluier eerst in kon zodat het niet gaat stinken.
Hier geen (speciale) luieremmer. Gewoon verschonen en hup mee naar beneden en buiten in de container. Weg ermee! Eerst een 'ouderwetse luieremmer' gebruikt, maar dat vond ik toch echt stinken wanneer je de deksel eraf haalde om er een luier bij te gooien.
Na het verschonen, meteen de container in. Ik verzamel geen vuile luiers, dus voor mij geen luieremmer.
ik heb een nappywrapper, gebruikt bij mijn dochter. Het is een fijn ding, alleen de nieuwe rollen zijn idioot duur. Ik deed alleen de poepluiers erin, de andere luiers gingen in een gewone luieremmer. Ik zou er geen 1 meer aanschaffen.
Ik heb een gewone stalen witte vuilnisemmer met deksel van ikea en die laat geen vieze luchtjes door. Soms als hij erg vol begint te zitten, gaat hij wel meuren als je de deksel eraf haalt. Ik gooi er eens in de drie dagen een nieuwe zak in en de oude in de kliko. En poepluiers doe ik in zo'n Etos geurzakje, werkt prima! Op het CB hebben ze zo'n Diaperchamp, werkt wel prima, maar ik vind het wel een lelijk ding.
Het nadeel van die Nappy-wrappers en Diaper-champs vind ik is dat ze zo spuuglelijk zijn om te zien. Zonde van je mooie babykamer! Hier een ouderwetse luieremmer met deksel, regelmatig een nieuwe zak erin en dan is het goed te doen. De poepluiers verpak ik wel eerst in zo'n geurzakje van de Etos.
nou wij hebben diaperchamp en hij is echt super je kunt er gewoon vuilnis zak van de lidl in doen. dus zo duur is het niet. het is echt een geweldig ding luier erin hengsel om slaan en weg is luier en zonder geurtjes maar wij hebben wel een kleine variant van ongeveer 30 luiers. dus het is niet groot en lelijk.
Wij hebben zo'n luieremmer met deksel en vind ik prima werken. Ik heb wel een pedaalemmerzak erin hangen. De plasluiers gaan er zo in en de poepluiers doe ik eerst in zo'n geurzakje en dan in de luieremmer. En 2 a 3 keer per week doe ik de pedaalemmerzak eruit, nog geen last van nare geurtjes in de babykamer.
ik woon in een flat, maar wij hebben een stortkoker. heb een gewone luieremmer, dus sávonds gewoon een nieuwe zak erin en de oude de stortkoker in.
hoi hoi hier ook gewoon in een tasje of zakje in de kliko gelijk opgeruimd en geen vieze luchtjes in huis groetjes nathalie