hoeveel stuks van welke maat

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Pandora, 24 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

    Pandora VIP lid

    18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    heb al best veel rompertjes gekocht, maar hoeveel stuks van welke maten kun je het beste in huis hebben
     
  2. Chai

    Chai Niet meer actief

    Ik heb :
    3x zonder mouw mt56
    4x lange mouw 1mt 56 3mt 62
    4x korte mouw 2mt 56 2mt 62

    Misschien heb ik wel iets meer zelfs, ben de tel kwijt!
    Maar zeker niet minder.
     
  3. mevrouwtje

    mevrouwtje Bekend lid

    11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb alleen met korte mouw, lange mouwen vind ik onhandig..
     
  4. Loki09

    Loki09 VIP lid

    2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ukkie hier wordt in het voorjaar verwacht dus ik vond het ook wel even moeilijk hoeveel van wat.
    Ik heb nu:
    Mt 50:
    Spaghetti bandjes: 2x
    Korte mouw: 7x
    Lange mouw: 5x
    Totaal: 14 stuks

    Mt 50/56:
    Spaghetti bandje: 4x
    Zonder mouw: 7x
    Korte mouw: 3x
    Lange mouw: 5x
    Totaal: 19 stuks

    Mt 62:
    zo'n 15, vnl korte mouw.
    Heb ik niet echt bijgehouden, uk wordt klein geschat dus de eerste weken (of maanden) zullen we die niet gebruiken ;)
     
  5. angiebaby

    angiebaby Fanatiek lid

    12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    heb niks in maat 50 en hoeveel ik heb in 56 zou t niet weten hihi heb gewoon lekker van elke maat wat ingeslagen en is t toch een kleine dame dan mag me mannetje lekker in de kraamweek nog wat 50 kopen
     
  6. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wistje dat je ook kan terug zoeken of de vraag al gesteld is.

    je klikt dan op zoek in dit onderwerp en je vult je vraag in en de pc doet de rest. en hoogs waarschijnlijk komen er dan nog zo'n 10 topics over hoe veel kleding en wat voor kleding en zo.


    Klinkt mischien bot. maar het is voor de modjes een hele hoop werk om al die topice draaiende te houden
     
  7. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Heb nu nog maar 4 rompers in maat 50, maar dat worden er wel meer, hoor.
    Anders blijf je wassen.

    Mijn meisje verzoop nog zelfs in maat 50... en ik verwacht nu geen groot kindje (had korte beentjes en kleine buikomvang op de echo).

    Mijn neefje daarentegen was 58 cm. en 4553 gram bij de geboorte en paste eigenlijk niet in maatje 50.
    Maar dat wisten ze al omdat mijn broertje ook zo groot was bij de geboorte.
     
  8. Kabouter Klus

    Kabouter Klus Fanatiek lid

    6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik hoor altijd iedereen roepen dat je van rompertjes niet genoeg kunt hebben, dus als ik leuke zie, koop ik ze..... nog steeds.... en ik heb al behoorlijk wat.... mjaa........... Er zitten ook zo vlekken op zo'n ding, dus inderdaad mag je er denk ik wel een behoorlijke voorraad van hebben. qua maten heb ik het een beetje eerlijk proberen te verdelen.
     
  9. Bertha

    Bertha Bekend lid

    13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Je hebt serieus 48 rompertjes op voorraad?!
    nu verwacht ik mijn eerste, en lees dit topic om 'inzicht' te krijgen in wat gebruikelijk is, maar dit is toch zwaar overdreven??

    Ben benieuwd naar ervaringen van moeders!
     
  10. luckey

    luckey VIP lid

    16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    nee hoor ik heb er nog wel meer geloof ik.:)
    wel getelt t/m maat 68 hoor!!!!!!
    soms wel 3x per dag verschonen door spugen of poep/plasongelukjes... ga echt niet elke dag wasmachine draaien met rompertjes hoor... dan liever wat te veel.....
     
  11. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Nou je hebt er helemaal niet zo veel nodig
    Je moet zo Reken je moet je kindje een week kunen aan kleden want dan was je wel weer


    En als je een spuger hebt dan was je meer dus heb je er niet meer nodig

    Dus denk aan 10 a 12 stuks per mt
     
  12. Juffertje83

    Juffertje83 Bekend lid

    20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dan moet ik nog wel even wat bijhalen als ik het zo lees....
     
  13. brenda1976

    brenda1976 Niet meer actief

    tja ik heb ook stapels, soms zitten er 3 onder per dag en soms doe je 2 dagen met een romper.

    En ik was een keer per week alle kleding! Dus ik had ook veel op voorraad.
    Ik heb veel aan mijn nichtje gegeven, die heeft alle neutrale er tussenuitgepikt, ze weet niet wat het wordt.
    Maar ik heb nog een stapel 50/56/62/68 liggen. Allemaal jongenskleuren. van merk (patipato je zegt het zo, hoe je schrijf weet ik niet) tot hema. als je interesse heb mail me dan even, dan maak ik er een foto van. Mag voor een klein prijsje weg.
    gr brenda
     
  14. marijntje28

    marijntje28 Fanatiek lid

    8 sep 2008
    1.138
    0
    0

    Valt reuze mee hoor. De was draait wat vaker dan normaal dus je hebt je rompers ook snel weer schoon. Zeker als je gewoon witte neemt; gewoon wit is bovendien ook stukken makkelijker onder de kleertjes (schijnt niet door).

    Na de eerste hier wat meer ervaring gekregen t.a.v. wat ik fijn/ mooi vind. Nu dus alleen maar Petit Bateau rompers in gebruik. Zijn duur maar wel goede kwaliteit en mooie pasvorm.
    Heb liever minder maar fijne rompers; dan een berg rompers die niet zitten...
     
  15. Pandora

    Pandora VIP lid

    18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    en zo te lezen moet ik ook nog het e.e.a. bij gaan halen ( goh wat vind ik dat vervelend :D lekker babyshoppen :D )
     
  16. DJ Momo

    DJ Momo Fanatiek lid

    23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    je bedoelt ws petit bateau?
     
  17. Juffertje83

    Juffertje83 Bekend lid

    20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk ook dat als je merkt dat je tekort hebt, het zo nog bijgehaald is.
     
  18. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.523
    8.373
    113
    #18 NiekeKris, 25 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2011
    Ik had geloof ik in elke maat een stuk of 10 rompertjes. Wassen doe je in het begin toch vrijwel iedere dag, dus dat komt echt wel goed. (Als je het langer dan een dag laat liggen, gaan vlekken er heel vaak niet goed meer uit, nog een reden om dingen niet te lang te laten liggen. ;) :)) Ik heb bijna allemaal mouwloze rompers, vind zelf twee lagen lange mouwen over elkaar vreselijk, dus lijkt me voor J. ook niet prettig. Het wel een paar rompers met lange mouw, voor onder dingen met een korte mouw of voor als het echt heel koud is.
     
  19. sannie1981

    sannie1981 Bekend lid

    25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vroeg mij af waar jullie rompertjes met korte mouw kopen??? Ik kon ze nm bij de hema niet vinden. alleen met lange mouw en spaghettibandjes.
    maar aangezien onze kleine spruit in de zomer wordt geboren ( 25 juni uitgerekend) wil ik ook met korte mouw hebben.

    Ik heb nog maar een paar rompertjes. vind het ook moeilijk in te schatten hoeveel ik nodig heb en welke maten allemaal.

    liefs Sannie
     
  20. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.523
    8.373
    113
    Ik haal mouwloze bij de Hema (geen spaghetti bandjes, maar wat bredere) en met korte mouwtjes bij de H&M.
     

Deel Deze Pagina