Hallo allemaal!! Met een kleine 8 weken te gaan, begint het toch langzaam te kriebelen om te beginnen met wasjes-draaien ( ach ja..nesteldrang ) Ik wacht nog even voor ik start (anders ligt het in de kast maar stof te vangen), maar heb al wel een aantal vragen over wat wel/niet te wassen... Zouden jullie de volgende dingen wassen? - Boxkleed - Aankleedkussenhoezen - Dekentjes - Wikkeldoek - Slaapzak van Koeka (deze) - Mutsjes En hebben jullie speciaal wasmiddel gebruikt en gebruikten jullie wel of geen wasverzachter? Groetjes, LadyT
Zouden jullie de volgende dingen wassen? - Boxkleednee die kwam nieuw uit de verpakking vond ik persoonlijk onzin, dat ding word nog vaak genoeg gewassen door spugen enz - Aankleedkussenhoezenjaa die worden heerlijk zacht in de droger - Dekentjesnee zit toch nog een lakentje onder (die wel gewassen) en net als boxkleed zal je nog vaak genoeg wassen - Wikkeldoekheb ik niet gedaan mogen niet in de droger en ze zijn nu juist zo lekker zacht en waren ook helemaal nieuw uit de doos - Slaapzak van Koeka (deze)heb ik niet maar ik zou het niet doen - Mutsjes ja heb ik gewassen ik heb alles met neutral gewassen (heb zelf ook erge waspoeder allergie dus was het verstandigste) zonder wasverzachter
Ik ga alles wassen. Vind het wel belangrijk want je weet niet hoeveel mensen er aan gezeten hebben. Vind het eigenlijk een beetje vies om het niet te wassen. Ik was met Robijn en dat gebruik ik ook voor de babyspulletjes.
Ik heb alles gewassen en de kleertjes gestreken. Nieuwe kleertjes worden ook eerst gewassen voordat het in de kast komt te liggen. Ik gebruik er gewone wasmiddel voor die we thuis altijd gebruiken. Mocht het kindje daar niet tegen kunnen dan kan ik de kleertjes opnieuw wassen en anders scheelt het om de kleren apart te wassen.
Ik ga alles wassen! Wil gewoon dat het lekker ruikt naar "ons" Het is beter geen wasverzachter te gebruiken!
Ik heb alles gewassen. Dat wordt ook aangeraden. Ik heb alles met gewoon wasmiddel gewassen, maar zonder wasverzachter.
Ik sluit me hierbij aan. Wel alles met Robijn gewassen, wat we normaal ook gebruiken. Als er al een allergie 'bekend' is bij jullie, dan zou ik ook Neutral gebruiken. Maar daar doe je dan waarschijnlijk zelf ook al mee wassen.
ipv wasverzachter kan je ook azijn gebruiken. zorgt ervoor dat de kleuren mooi blijven en eventueel achtergebleven wasmiddel wordt geneutraliseerd. gewoon een scheut in het wasverzachter bakje doen.
Ik heb alles gewassen met onze normale wasmiddel en robijn wasverzachter. Deed ik bij mijn zoontje ook en die heeft er nooit last van gehad. Dus dit kindje hopelijk ook niet.
Ik heb gewoon alles gewassen als ik dat wilde, idd hoezen enzo ook, dat doe je straks toch ook? Van het aankleedkussen bijv. Mutsjes ook ja Ik was altijd al met neutral wasmiddel en gebruik al nooit wasverzachter, maar dat was ook het advies van de kraamzorg om geen wasverzachter te gebruiken
Yep, alles ging/gaat hier de was in voordat zij ermee in aanraking komt, van deken tot molton tot speelkleed tot winterjasje tot alles wat we loskregen van de tweedehands kinderwagen... Wel zo fris idee.
In de kast vangt het toch geen stof? De deur is toch dicht? Boxkleed niet gewassen, aankleedkussenhoezen wel, dekentje niet ( die vervilten vaak iets ) wikkeldekens wel, slaapzak ook, mutsjes ook.Alles wat direct met het huidje in aanraking komt. Geen speciaal wasmiddel, geen wasverzachter. Maar wij wassen ongeparfumeerd en gebruiken zowizo geen wasverzachter, dan voelt alles zo viezig.
Ik was alles. Knuffels, dekens, slaapzakken, etc. Ik bedenk altijd: het is in een fabriek gemaakt, en daar is het echt niet schoon. Hoeveel handen hebben het daar al aangeraakt? En denk je dat die machines daar iedere dag schoon worden gemaakt? Een kindje krijgt soms een bacterie en niemand die snapt waar het vandaan komt. Ik denk dat je zo de kans wel kan verkleinen. Alleen met wieg en ledikantdekens wel de 30 graden aanhouden, dan blijven ze mooi. Vanaf 40 graden krijgen ze 'pilletjes'
alles wat ik gekregen heb heb ik gewassen, nieuw gekocht boxkleed niet. maar ook die kunnen er prima tegen, temp niet te hoog. alles gewoon gewassen zoals ik alle was doe, dat doe je daarna ook.
Ik heb alles, maar dan ook echt alles gewassen. Zelfs knuffels belanden hier in de wasmachine. Gewoon met ons eigen wasmiddel: ariel. Zonder wasverzachter, met een scheutje azijn.
Hier als Suusjeuh. KV deed het ook zo. Jurkjes die niet direct met huidje in aanraking kwamen ook niet gewassen.