Onze dochter is nu 4 maanden en we zijn ons op een autostoel groep 1 aan het oriënteren. Nu twijfelen we tussen deze twee. Wat zijn jullie ervaringen met beide?
Wij hebben de axissfix. Super autostoel. Vooral omdat je deze kan draaien is het er in zetten van dl heel makkelijk. Wij hebben deze in gebruik sinds dl 9.5 maand is. Ze is vrij groot (+1 lijn) en ze paste er direct prima in. Ook installatie in de auto is makkelijk. Met 4 maanden zou ik echter een groep 1 stoel nog niet doen. Daar kan hij voor mijn gevoel toch echt niet plat genoeg en ook lijkt hij me dan te ruim. Succes met de keuze!
In "mijn tijd" als in drie jaar geleden, was de two way pearl er nog niet. Wij hebben de gewone pearl en het is echt een fijne stoel. Beide een onderstel (twee auto's) zodat we de stoel makkelijk tussen beide auto's konden switchen.
Dankjullie voor de reacties! Het was ook nog niet de bedoeling om haar er nu al in te zetten maar we willen ons alvast oriënteren. Weet iemand misschien of een van beide stoelen bij prenatal te koop zijn want zie ze niet op de site staan? Aangezien de mazzeldagen in aantocht zijn.. Wij hebben nu voor de maxicosi het 2wayfix systeem in beide auto's dus dat is ideaal! Wij hebben plannen voor een tweede dus wat dat betreft kunnen we de 2wayfix systemen ook voor de tweede gebruiken. De assixfix lijkt me inderdaad ideaal omdat je die ook kan draaien! Ik weet niet zo goed waar we verstandig aan doen.
Kan de axxifix tegenwoordig ook achterwaarts? Het advies is om je kindje zo lang mogelijk maar toch zeker tot 1,5 jaar ( Echt langer als de 9-12 maanden dat veel mensen overstappen, echt, t is voor de veiligheid! ) achterwaarts te vervoeren. Het draaibare van de axxi lijkt mij wel heel handig, ik heb heel vaak hun hoofdjes gestoten met in de auto tillen...
Ja sinds dit jaar is er ook een nieuwe variant. Deze kan tot ca. 2 jaar achterwaarts. Voldoet aan de nieuwe Isize norm. Ik ben ook echt heel blij met de draai mogelijkheid van deze stoel, krijg dl heel makkelijk in en uit de stoel. ook installatie en overzetten is zo gedaan.
Ook overzetten gaat gemakkelijk? Ik las dat van de week namelijk bij minpunten van de stoel. Dan denk ik dat de keuze gemaakt is! Wil deze week beslissen, krijg dan 10% bij prenatal. Weet iemand of andere zaken misschien nog verder in prijs zakken als ik dit aangeef?
Bij ons moest de bijrijdersstoel ver naar voren, wilde de stoel goed passen. Dus zelf bijna geen ruimte meer om te zitten. Daarom hebben wij gekozen voor de gewone familyfix, maar welke vervolgstoel zijn we ook nog niet helemaal over uit. Ik zou dus iig echt naar een winkel gaan om te passen, want wij hebben eigenlijk geen kleine auto ofzo. En volgens de lijst op de site van mc zou het idd ook passen. En dat doet het in feite ook, maar er wordt niet gekeken hoeveel ruimte er dan nog over is voor de bijrijder. Babydump heeft de laagste prijs garantie. Zij zijn toen ook nog 15 euro extra met de babykamer gezakt omdat we die ergens anders goedkoper zagen
Ik vind van wel, natuurlijk niet zo makkelijk als de maxi cosi cabofix met autogordel maar ik heb zo de riem die de stoel achterin de kofferbak los geklikt, haken uit de beugels en klik-klik in de andere auto. Nu staat bij ons de stoel meestal in onze (grote) auto en hoeven we alleen soms over te zetten naar mijn ouders. Wat betreft de ruimte neemt deze stoel bij ons net zoveel ruimte in als de mc cabriofix (met gordel vastgemaakt) en kan dus ook alleen achter de bijrijder, dan heb ik nog wel gewoon ruimte met mijn benen (ik ben 1,72 met vrij lange benen in verhouding).
Ik keek in eerste instantie ook naar deze stoeltjes, maar ze komen niet goed uit de autostoeltjes-testen van de ANWB en de Consumentenbond. Er scoren andere stoeltjes veel beter op het gebied van veiligheid en ergonomie. En die stoeltjes zijn ook nog eens veel goedkoper.
Bedoel je dan de stoel ver naar voren bij de 2wayfix? want dat vind ik nu inderdaad wel. Is dit ook bij de Assixfix?
Helaas zijn die testen niet betrouwbaar... Zo is achterwaarts vervoeren altijd minimaal 5x veiliger maar dat komt er bij hun niet uit. Omdat ze kijken naar bekleding, wasbaarheid etc. Zweedse plustest is de strengste ter wereld qua veiligheid.