Qute q-motion kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lolababy, 25 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Goedemorgen dames,

Probeer op internet uit te zoeken wat de ervaringen zijn met deze wandelwagen. Kon wel vinden dat er een paar dames hier hem gekocht hadden maar nergens staan er recensies helaas, te nieuw denk ik.
    Zijn er dames die deze wagen hebben en zo ja wat vinden jullie er van.

Zelf uitgeprobeerd in de winkel en loopt lekker licht.

Hoop dat er mensen zijn die al wat ervaringen hebben negatief en positief.

2. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Hier ook niemand dus??

3. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik heb 'm ook aangeschaft voor onze kleine, in het donkerbruin. Zoals je ziet is ze nog niet geboren, maar heb 'm hier al wel uitgepakt in huis staan. Voor het geld is de kwaliteit goed en is het echt een chique wagen. Ook is het super fijn dat je er alles bij krijgt (maxicosi en wandelwagen inzet) zodat je dat ook niet meer hoeft te kopen. Levertijd was wel een paar weken, maar dat is met veel kinderwagens zo. Bij ons was de zonnekap van de autostoel niet helemaal goed, maar kregen na een mailtje meteen een nieuwe opgestuurd vanuit de fabriek, super service dus.

4. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Oke das mooi idd wij willen ook de bruine vind hem zo mooi, ook de kinderwagen naderhand vond ik mooi, en voor dat geld he is het zeker een chique wagen.
    Goed om te weten dat er een levertijd op zit, gaan we dan maar snel bestellen al duurt het hier nog wel even haha

5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier was het een serieuze optie voor mij, maar manlief vond hem niet stevig/stabiel genoeg. Voor het geld is het denk ik wel een hele mooie wagen!

6. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Oke mijn man heeft hem helemaal uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet vond hem juist stevig maar lekker licht.
    Is altijd moeilijk zulke keuzes

7. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Dat vond ik ook hoor!! Met veel aankopen denk ik toch steeds iets: is dit wel de goede keus? Moet ik hier meer/minder geld aan uitgeven? Is er een beter alternatief?

Uiteindelijk gaan we steeds maar op gevoel af:D

8. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Nog paar weekjes en kan hem testen :D
    Er komen hier inderdaad regelmatig topics voorbij over die kinderwagen, verschillende mensen die hem gekocht hebben maar nog niemand echt in gebruik.
    Ik ben er erg blij mee in ieder geval!
    Had ook wel beetje ruzie met zonnekap van autostoel, is vrij strak maar zit er nu wel goed op volgens mij.
    Viel mij nog wel iets op met garantie... ik meen echt dat in de winkel 2 jaar vanaf geboorte is beloofd. Wat hebben ze bij jullie gezegd? In het boekje staat namelijk 1 jaar vanaf aanschaf, nogal verschil wel...? Vraag me af of ik me nu vergis dat ze dat gezegd hebben of de verkoper...

9. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Das een hele goeie, goed om te weten voor als ik hem straks ga bestellen haha

10. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.229
    113
    Iemand die ik ken heeft hem en ik heb de wagen geprobeerd. Moet zelf zeggen dat hij behoorlijk gammel overkomt. De prijs is heel erg laag en dat zie je terug in het materiaal en de kwaliteit van de wagen (wat ook logisch is).

De persoon die ik ken heeft hem trouwens niet om volledig te gebruiken maar voor erbij. Ze draagt heel veel en heeft ook een buggy. Dan is het prima te doen. Maar ik vraag mij af hoe deze wagen zich gaat houden bij zeer intensief gebruik.

Wat mij verder zou storen is dat je er geen echte maxi cosi bij krijgt maar een autostoel van Qute zelf. Het merk is nog zo nieuw dat er nog geen testen zijn gedaan door oa de consumentenbond over deze stoel. Dat is voor mij toch wel erg belangrijk. Over het algemeen komen de goedkope stoelen erg slecht uit de testen.

Hou er ook rekening mee dat een wagen zonder baby (laat staan een peuter) erg licht is in de winkel. Maar ik heb hem gebruikt met een kind van ruim 1 in de wagen en dat was toch behoorlijk zwaar duwen en sturen. Ik zou hem zeker niet gebruiken voor 2 kinderen ( met zo'n plankje) en vraag mij af hoe stabiel de wagen is met een kind en een volle bak met boodschappen.

11. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Volle bak boodschappen wordt m sowieso niet, volgens boekje mag er 3 kg onderin het mandje...
    Voor mij was lichte wagen wel nodig want moet hem 1 trap af naar berging kunnen tillen.
    Alle autostoeltjes hebben keurmerk toch? Dus ging er eigenlijk vanuit dat hij wel veilig zou zijn...?

12. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Mogen ze bij een winkel als prenatal en babydump überhaupt autostoeltjes verkopen die niet goed zijn? Lijkt me niet...

On topic: Vind het een hele mooie kinderwagen, maar heb er geen ervaring mee, in mijn omgeving ook niet.

13. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Je hebt als het goed is bij de aankoop van de kinderwagen een garantiebewijs van de babydump gekregen die in gaat vanaf de geboorte van je kindje, ik kan het er momenteel even niet bij om te kijken, maar je kunt de periode gewoon aanhouden die op dat bewijs staat.

Ik snap heel goed wat er bedoelt wordt met de autostoel, maar elke autostoel is getest en er mag niet zomaar iets verkocht worden wat niet veilig is of niet aan het keurmerk voldoet. Bovendien heeft de autostoel gewoon het goede keurmerk, dus ik denk dat het vrij weinig uitmaakt of het een 'echte' maxi cosi is of een van een eigen merk (er zijn wel meerdere kinderwagens met hun eigen autostoel).

Ik vind de wagen juist helemaal niet gammel, en heb met redelijk wat kinderwagens gereden ivm mijn werk in de kinderopvang. Het is geen wagen die je na intensief gebruik voor een tweede ook nog kan gebruiken, maar wie weet als je er zuinig mee omgaat, ook weer wel. Zoals ik in dit topic al eerder aangaf heb ik de wagen nog niet in gebruik, dus kan ik er vrij weinig informatie verder over geven.

Ik vind de kinderwagen juist mooi afgewerkt en je ziet helemaal niet dat het een goedkopere wagen is. Waarschijnlijk zal de kwaliteit minder zijn, maar als je een topkwaliteit kinderwagen wilt, zul je ook meer geld moeten neerleggen voor een duurdere kinderwagen.

Nogmaals is de service van Qute/babydump erg goed en als er iets onverhoopt toch kapot gaat of niet goed is, lossen ze het met een zeer korte termijn voor je op. Ik heb trouwens 6 weken gewacht op mijn kinderwagen, de andere kleuren waren wel op voorraad trouwens, alleen de kleur die wij wouden moest besteld worden en dat duurde dus 5/6 weken, toen 'ie binnen was werden we meteen netjes gebeld en we hoefden pas bij afhalen te betalen.

14. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Moeilijk moeilijk denk dat ik nog even wacht tot er dames zijn die hem echt hebben gebruikt haha ik heb nog wel ff

15. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Heb wel zo'n groot garantiecertificaat gekregen, daar staat dan vrij uitgebreid op over als de prijs lager zou worden na aankoop of de zwangerschap mis zou lopen, maar dus geen termijn van garantie en dat dat na geboorte ingaat... kan het op de website ook niet vinden.
    Het zal wel loslopen... vind het alleen nu wel vreemd dat verkopers dat bij verkoop aanhalen en het uiteindelijk dus nergens zwart op wit lijkt te staan...

16. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.229
    113
    De service van de babydump is inderdaad prima (hoewel ik ervaring heb met 1 filiaal). De garantie ging inderdaad in vanaf de geboorte en niet vanaf de aankoop.

Wat betreft de autostoel die moeten inderdaad aan bepaalde standaard voorwaarden voldoen. Maar als je de testen van de consumentenbond vergelijkt zit er wel degelijk verschil in kwaliteit tussen de verschillende merken. De goedkope stoeltjes (die je bijvoorbeeld bij de kruidvat of hema koopt) komen er altijd minder goed uit dan de bekende merken zoals Romer en Maxi cosi.

En ik denk dat de meeste mensen een kinderwagen toch ook voor een 2e kindje willen gebruiken (of je moet zeker weten dat het er bij 1 blijft).

Zelf gebruik ik mijn wagen ook om boodschappen te doen. Ook bij uitstapjes komt er redelijk wat gewicht op de wagen (luiertas, jassen, andere spullen). Dus stevigheid en een stevige mand/bak en frame zijn hier wel een voorwaarde. Maar dat kan per persoon verschillen natuurlijk.

17. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik heb hem thuis staan en vind hem echt niet gammel hoor! Kan niet wachten hem te gebruiken maar dat duurt nog even.

18. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.632
    0
    36
    wij hebben hem sinds deze week ook in huis , de donker bruine ! iedereen vind em super mooi en ik vind hem ook helemaal niet gammel. we hebben hem natuurlijk ook nog niet echt in gebruik dus kan er verder nog niets over zeggen. :)

19. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Wij vinden hem ook echt heel erg mooi en ook de bruine haha. Denk dat iedereen die wel wil.
    Is voor ons maar 1 kindje hierna komen er geen meer bij. Dus dat is voor ons ook de doorslag.
    Ik weet uit ervaring dat de bak maar max 5 maanden gebruikt gaat worden. zo lang laat je ze er niet in liggen.
    Dus we gaan hier denk ik toch wel voor haha

20. Blupp

Blupp Lid

19 mrt 2015
    49
    0
    0
    Eerste berichtje op het forum met meteen een vraagje. De qute kinderwagen staat hier ook al klaar te wachten tot de kleine komt.
    Ik heb zitten kijken voor een universele hoes voor het autostoeltje, maar heb het idee dat deze hoes over de bevestiging voor de gordel valt. Iemand hier ervaring mee? Of ergens een hoes gevonden die past. Mocht deze er niet zijn kan ik altijd nog een hydrofiele luier of flanellen doek onder het hoofdje leggen mocht het nodig zijn.

Ook een tip voor als je de regenhoezen van deze wagen erbij hebt genomen. Check even of er geen zwarte vegen op zitten. Bij allebei de hoezen (wandelwagen en kinderwagenbak) was dit het geval bij ons.
    Terug naar de babydump gegeaan bleek dat de hele serie die ze daar hadden dit probleem had) Ze hebben nieuwe besteld en over twee weekjes worden er nieuwe bezorgt, maar pas nadat ze zelf hebben gecontroleerd in het magazijn (heeft babydump zelf als opmerking bij de bestellimg geplaatst!)

Deel Deze Pagina