Ik heb zelf heel wat ruime tassen liggen, waarvan ik er een wil gaan gebruiken als luiertas.. Wat hebben jullie allemaal in je luiertas?
In mijn luiertas standaard: Etui met luiers, doekjes en zalf. Slabbetje, doosje met koekjes, hydrofieldoek en washandje (als ze bijvoorbeeld een heeeele vieze broek hebben), schone romper en een verschoonmatje
Ik sleepte bij mijn dochter echt alles mee. Extra setje kleren/luiers/zakjes/eten/drinken/flesje/speentje/luierdoekjes/spuugdoekjes/extra dekentje etc etc Eigenlijk moet je de tas eens vullen met wat jij denkt dat erin moet en dan bedenken wat je misschien mist?
Standaard: slab, hydrofieldoek, sudocreme, luiers (meestal stuk 0f 6), luierzakjes, 2 rompers, extra setje kleding, billendoekjes, goedemorgen washandjes van Zwitsal. Als ik weg ga, stop ik er ook nog in: fruit/eten, drinkbeker, eventueel speelgoed, lepeltje. Sleep behoorlijk wat mee, en daarlijk voor twee . Heb dan ook een XXL luiertas van Jujube, ideaal.
ik gebruik hem niet zoveel meer.... als ik hem wel nodig heb zit er standaard in: Luiers Billendoekjes. Als we naar het cb gaan een hydrofiel en badcape Als we iets langer weggaan dan fruit, groente, fles, lepeltje en slab. ik vind het maar een onhandig gesleep, daar waar we vaak komen, opa oma, ooms en tante's heb ik een stapeltje luiers neergelegd en billendoekjes. hoef ik niet te slepen met die tas
De eerste maanden: Luiers, billendoekjes, plastic zakje voor stinkluiers. Billenzalf ( uit babydoos pakketjes ) 2 rompers, 1 setje schone kleren, spuugdoekjes, hydrofiel luier, mutsje. Poedertorentje + fles als je FV geeft. Later: 1 luier en 1 bijna leeg pakje billendoekjes in mn handtas.
- luiers -doekjes - kleertjes, rompertje, sokjes - pedaalemmerzakjes (voor vieze kleertjes, luiers) - fles - voeding - slabbetje - 2 hydrofielluiers - verschoningsmatje En als ik alleen op pad ga met de oudste (2,5 jr) 2 luiers en een paar doekjes in m'n handtas.
Als ik met de kinderwagen wegga? Hihi als we echt weg gaan is te veel om op te schrijven Ik neem luiers etc. mee voor een eventuele poepbroek onderweg, daar laat ik hem liever niet in zitten. Woon naast de winkels dus ben zo even bij de hema/v&d voor een schone broek.. Nog nooit gebeurt maar je zal zien dat als ik het een keer vergeet alles onder de poep zit! - 3 luiers - natte doekjes(een pakje) - luierzakjes - reserve kleertjes(spugertje..) - 2 hydrofieldoeken - mijn portomonnee, telefoon, lipvet en kauwgom - iets te spelen en een half pistoletje(of we halen er eentje bij de bakker). - regenhoes - dooky - buggyhook Hmmm volgens mij heb ik alles opgeschreven wat ik normaal meeneem!
Mijn snoozebaby verschoningsmatje ( vind ik een onmisbaar ding! ) Luiers Billendoekjes Sudocreme Melkpoeder+Fles Een speelgoedje Evt. fruit+lepeltje+slabbertje Extra setje kleding+rompertje ( 1keer nodig gehad ) Spuugdoekje Als ik even snel weg moet onder in de tas van de kinderwagen het verschoningsmatje waar luiers in zitten + billendoekjes
- +/- 6 luiers - pakje billendoekjes - hydrofiele luier - spuugdoekje - verschoningsmatje (van little dutch) - wegwerpzakjes voor luiers (wel zo fijn als je bij iemand een luier weg gooit ) - speentje + hoesje - meestal m'n fotocamera - zoogcompressen - romper, truitje, broekje en sokjes + een plastic tasje voor de vieze kleren En dat heb ik allemaal in een tas gepropt die iets groter is dan de gemiddelde handtas.
Luiers Billendoekjes Luierzakjes Monddoekjes Setje kleding, romper, sokjes, mutsje Slabbetje Fles en flesvoeding Verschoningsmatje Cb boekje Sudocreme Zwitsal zachte creme Speen, speenhouder
Hier: - 3 luiers - billendoekjes - geparfumeerde zakjes (om de gebruikte luiers evt. in mee te kunnen nemen) - sudocreme - verschoningsmatje - speeltje (vaak een stoffen boekje) - hydrofiel - slabbertje - reserve kleertjes (nog nooit nodig gehad, maar je weet maar nooit) Dat was wel het belangrijkste. Vaak neem ik haar drinkbeker nog mee of als ik weet dat ik langer weg ga fruithap en een lepeltje of haar fles en voeding.
Luiers Billendoekjes afvalzakjes Setje kleding, romper, sokjes, mutsje Slabbetje zoogcompressen en daarna Fles en kant en klaar voeding Sudocreme Speen, speenhouder desinfectant deo voor mama grote sjaal (toen ik nog borstvoedde) hydrofiel spuugdoekje later: - drinkbeker / drinken - te eten (vers of potje) - koekje / rijstwafeltje oid - speeltje
Oei, je wilt het niet weten - Luiers + billendoekjes + verschoningsmatje - EHBO setje (je hebt van die handige kleintjes, past bij mij precies in een zijvakje) - Sudocreme/billencreme - Gewone creme (voor schrale wangen enzo) - Vaseline (zo'n klein blikje lippen spul) - Hydrofiele doek/spuugdoekje(s) - Rompertje + kleertjes (extra) - Etenswaren (beker drinken, koekje, etc) - Evt. iets te spelen voor in de auto ofzo En dit wordt elke keer aangevuld met alles wat er op dat moment dan specifiek nog nodig is. De ene keer zitten er 2 luiers in, de andere keer zit de tas bijna vol met luiers
Oja, het EHBO setje heb ik zelf in de loop van tijd aangevuld, daar zit in: - Pleisters (gewone en kinderpleisters met bethadine) - Gaasjes - Steriele doekjes om mee schoon te maken - Schaartje - Zetpillen - Paracetamol En ook dit vul ik wel aan met andere extra dingen soms. Volgens mij zitten er ook nog handschoenen in bijv. voor ernstige dingen. Nog niet nodig gehad gelukkig!
De Luiertas gaat hier overal mee naar toe (ook naar de gastouder). Luiers Billendoekjes Toetendoekjes Spuugdoekjes (2 maal) Slab Sudocreme/bepathen Zetpil paracetamol Zoutoplossing Romper Extra kledingsetje (plus sokjes) Boekje van de gastouder Fles Melkpoeder Vers fruit / groente Lepeltje 2 speeltjes
alles is al zo'n beetje genoemd, ik heb alleen bij mn ouders een stapeltje luiers, pakje doekjes en een setje kleertjes standaard liggen. en in de auto ligt ook standaard een oude toilettas met 3 luiers, romper en doekjes. wat ik tegenwoordig (kindje 10maanden, loopt langs meubels) graag bij me heb is vallen en stoten zalf.
in de luiertas heb ik zitten: -luier etui met zo'n 5 luiers (ligt er aan waar we heen moeten) - luierdoekjes - luierzakjes - extra romper + extra kleertjes +plasticzakje - hydofiel luier - verschoningsmatje - doosje + speentje (en evt extra speentje) - neus uitzuiger - wattenstaafjes - knuffeltje dat is het wel zo'n beetje als ze wat verkouden is zit er ook zoutoplossing in. ohja en een aantal spuugdoekjes altijd handig!