Wie kan mij helpen? Wij zijn op zoek naar een simpele niet al te dure buggy die meer dan 15 kg kan houden. Ik zie veel simpele buggy's die maar tot 15 kg gaan of er staat geen tot gewicht bij. Wij hebben de Phil & Teds explorer die we veel gebruiken tijdens wandelen, dagjes uit enz. Gewoon dus eigenlijk elke dag. De oudste wordt 1 oktober 3 en kan prima hele afstanden afleggen, maar soms is het gewoon makkelijk om hem nog even op te kunnen pakken en in de buggy te kunnen zetten. De jongste is net een jaar en loopt nog niet. Is wel druk aan het oefenen, maar voordat hij echt een heel stuk naast je mee gaat lopen, duurt nog nog wel even. Maar ook hij is een buffeltje. De oudste is de 15 kg inmiddels voorbij, de jongste is inmiddels 13kg. En rond 10 augustus zal nummer drie geboren worden. Het zal dus echt gaan om de dagjes uit, dat ie extra mee zal gaan. Het zou natuurlijk ook mooi zijn als ie op de fiets mee kan, maar nog geen idee hoe ik dat zou moeten doen. Ik heb een draagdoek en een fietskar, dus voor kleine boodschapjes zou de oudste dan kunnen lopen, de kleinste vanuit de kar in de draagdoek en de middelste in de buggy. Of zoiets. Nou ja, lang verhaal voor een 15kg+ buggy. Iemand ideeën. Het hoeft geen nieuwe te zijn en ook geen super-de-luxe-uitvoering met alles erop en eraan. Als er maar wieltjes onder zitten.
Als oplossing voor je fietstochtjes: kan je fietkar niet met wiel extra eronder als wagen dienen? Wel mega breed dan, maar soms wel handig voor eventjes?
Nuna Pepp mag tot 18 kg. Misschien kun je daar een 2e handse van vinden op MP voor niet te veel geld. Ik heb zelf geen Nuna Pepp maar een vriendin is er heel enthousiast over, zij heeft er al 2 nu (voor 2 kids).
ik heb eigenlijk geen idee, maar in onze simpele paraplu buggy zit onze dochter van 16/17 kilo ook nog gewoon af en toe hoor. Wel hebben we vanwege haar lengte op marktplaats een mutsy spider gekocht voor 30 euro, toen we naar Disneyland gingen, die vonden we wat comfortabeler en steviger voor haar. Maar wat het officiele gewicht is dat ze er in mag? Geen idee.... (ze is nu zo'n 17 kilo en 1.07 m ongeveer) . Gisteren in de Efteling heeft ze er nog prima ingezeten een groot deel van dag. Regelmatig in en uit gestapt natuurlijk...
Heb t in de babyzaak nagevraagd en alle buggy's hebben de indicatie van vijftien kilo, maar wil niet zeggen Dat ze maar tot de vijftien kunnen houden. Ik heb trouwens toevallig vermelde Nuna, maar daar stond toch ook echt vijftien kilo op doos hoor,.. Hij is trouwens niet groot (Italiaans) dus weet niet hoe lang je kindje is, Dreumes past er nu nog net in... Nu is die wel vijftien kilo en 90 cm.... Ikzelf zou gewoon een alledaagse buggy kopen, voor niet te veel geld... Koelstra wellicht, die is licht in te klappen en met bevestiging op fiets.
Hier staat 18 kg bij de Nuna, kan zijn dat het pas sinds het nieuwste model 18 kg is, of de info klopt niet. Als het recent verhoogd is, en je wilt per se een buggy die écht tot 18 kg mag, is eentje van MP misschien minder geschikt. Nuna Pepp Buggy Night | Nuna Pepp Buggy | Baby-Dump En verder sluit ik mee aan bij Athina, als een buggy officieel mag tot 15 kg, gebeurt er ook niks raars als je er een wat zwaarder kind in zet, die wagentjes zijn echt wel getest met wat overgewicht... hooguit doet het de levensduur van je buggy niet goed, maar als het toch een goedkoopje voor erbij is, maakt dat niet uit...
Zou kunnen hoor... Geb hem vorig jaar gekocht.... Al twijfel ik ook over de info... Te gebruiken vanaf de geboorte??!! Hahaha.... Zou nou niet zeggen na de bevalling tegen gyn... Zet hem daar maar in, ik rij wel naar huis...
@Cerberus, gebruik vanaf geboorte bedoelen ze mee dat je er adapter op kunt bevestigen voor de maxi cosi Nuna Pepp is idd officieel getest tot 18 kilo. Alle andere buggy's en kinderwagens zijn officieel getest tot 15 kilo. Tot 15 kilo garanderen ze de juiste werking van de vering en het gebruik van materialen. De buggy's worden getest tot een gewicht van 20 kilo. Maar hoemeer gewicht er boven de 15 kilo op komt hoe zwaarder de buggy gaat rijden omdat je verder op je vering doorzakt en het matriaal wordt zwaarder belast en bij mogelijke schade of breuk valt dit niet onder hun aansprakelijkheid of garantie. Je hebt ook nog de I'coo Pluto buggy die hebben ze getest tot 60kg. Maar die is alles behalve goedkoop.
Ik dacht ook al wel dat ie niet meteen met 15,1kg door het frame zou zakken Dan gaan we gewoon voor een simpele uitvoering. Het is ook maar voor af en toe dus gaat dat vast wel goedkomen. Dank voor het meedenken.
Hey, Ik Lees even mee... Eergister waaide me kap van de wandelwagen af, stap uit de bus en zit in een windstoot...KRAK...Oops dat was me wandelwagen... Ik twijfel nu dus voor 'goede' buggie, of gewoon een normale wandelwagen...tot hoe zwaar kunnen kids daar eigenlijk in?
Volgens mij kunnen wandelwagens meer gewicht hebben dan een buggy. De Bugaboo kan tot 17/18 kg dacht ik. Maar wat betreft buggies, in de Quinny Zapp kunnen ook wat zwaardere kinderen, volgens mij wel 18 of 20 kg. Mijn zoon is nu ruim 3,5 en 17 kg en heeft er een paar maanden nog ingezeten. Hij zit wel een beetje krap, maar nog wel goed te doen. En de buggy rijdt ook nog erg fijn, je merkt helemaal niet dat er al zo'n 'zwaar' kind in zit.
Wij hebben niet zo lang geleden een Cybex gekocht. Dit merk was schijnbaar net geintroduceerd op de nederlandse markt. Afgelopen maand meegenomen naar Lanzarote en het is echt een topding, zeker de extra grote zonnekap. Heel handig met die felle zon. Maar goed, als reactie op jouw vraag: de cybex is bruikbaar tot 22,5 kg! Hij was wel iets duurder dan die hele goedkope buggies, maar ook weer niet zo duur als de maclaren enzo.