ik las hier dat de baby bjorn slecht is voor de kleintjes, nu heb ik voor de 1ste (5jr terug) een baby bjorn active drager gekocht, we hebben hem veel gebruikt, heerlijk ding. ik zou hem zo weer gebruiken, maar voor in huis is dat niet zo handig. dus ik wil ook graag een draagdoek erbij hebben. nu is ons budget helaas klein, nu zag ik bij baby dump de tricotslen van babylionia wat is julllie ervaring daarmee??
De babybjorn is idd niet prettig voor de kleintjes. Het is te vergelijken met een comfortabele bank die je rug, bekken en benen ondersteunt en op je stuitje bungelen op een barkruk. Ik denk dat we allemaal liever op die bank zitten Een tricot slen is een rekbare doek en dat kan prima voor een pasgeboren kindje. Een nadeel is echter dat het minder fijn draagt met zwaardere kindjes, de doek gaat dan hangen en dan wordt het dragen zwaar. Ook is de rekbare stof erg warm. Ik zou voor een geweven doek kiezen, die kan lang mee en ademt beter. Op het dragen en voeden forum worden talloze geweven doeken, maar ook ssc's (soft structure carriers, ergonomische dragers die je vastklikt) aangeboden. Vaak voor mooie prijsjes. Veel plezier met het vinden van de juiste drager!
Ik heb 2 van zulke doeken gehad. Eerste maanden veel gebruikt, daarna een manduca aangeschaft omdat ik het toen te zwaar vond worden. Ik zou als ik jou was ook even op MP kijken ivm je budget. Vaak zijn die doeken nog steeds erg mooi maar wel een stuk goedkoper.
hier in de buurt (haal het liever op wil ze in het echt zien) vragen ze er nog gerust de hoofdprijs voor...
In woon ook in het noorden, het aanbod is er niet heel geweldig inderdaad. Maar aan je banner te zien heb je nog wel even de tijd toch. Gewoon goed in de gaten houden, misschien heb je geluk. Ik had 1 nieuwe van de babydump en 1 van MP. Die van MP heb ik 15 euro voor betaald.
De reden dat tweedehands doeken vaak net zo duur zijn is omdat tweedehandsdoeken veel fijner zijn! Nieuwe doeken zijn stug, niet zacht en knopen lastig. Ze worden zachter en soepeler door gebruik. Dat kost best wel wat werk voor ze echt heel fijn erg fijn dragen. Maar dat maakt tweedehands doeken dus net zo duur (of bijna net zo duur) als nieuwe. Daarnaast heb je bepaalde merken met limited edition doeken en daar zijn er dan weinig gemaakt en dan zijn sommige tweedehands doeken meer waard dan dat ze nieuw gekocht hebben. tricot slen zijn heel fijn, lekker zacht, soepel en knuffelig. maar ook erg warm in de zomer (kan nu nit zien wanneer je uitgerekend bent, dus weet niet of dat van toepassing is). Met een rekbare doek kun je enkel op de buik knopen (ook al zegt de bechrijving iets anders) en dan moet je na een paar maanden wel echt iets anders. een geweven doek kan altijd!
ja klopt heb nog even de tijd, maart ben ik pas uit gerekend, maar juist omdat het aanbod zo slecht is in het noorden, wil ik me nu al orrienteren en lekker snuffelen.. aangezien ik voorderest alles al/nog heb, hahaha
Wij hebben een draagdoek van smallvips (google maar) en deze is 39,95 het is een rekbare doek gemaakt van bamboo waardoor deze koel in de zomer is en warm in de winter.
De draagdoeken van little frog zijn erg fijn, betaalbaar en een geweven doek. Ik ben er in iedergeval erg blij mee.