Baby mondje met kleine witte blaasjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Belle22, Aug 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Belle22

Belle22 Bekend lid

Jan 22, 2015
    653
    210
    43
    Female
    Goedemorgen dames!

Sinds deze morgen heeft mijn baby kleine witte (ik denk ) blaasjes in z'n mondje.. Het zit vooral vooraan z'n mondje.. Uiteinde van ze tong .. Net binnen in z'n mondje bij ze wangetje en binnenkant van z'n lippen:(

Ik dacht gelijk aan hand-voet-mond ziekte maar er is niks te zien op ze handjes en voetjes .. Kan misschien nog komen..

Gister heeft hij wel voor t eerst broccoli en aardappel gegeten wat hij absoluut niet lekker vond en dat is ook alleen maar in t begint van ze mondje geweest omdat hij t gelijk uitspuugde .. Zou het dan een allergie kunnen zijn?

Normaal had ik nu al me huisarts gebeld maar t is zaterdag , kan ik hiervoor dan de huisartsen post bellen?

Liefs belle

2. xBella

xBella Actief lid

Apr 1, 2015
    235
    0
    0
    Spruw?

Zeker bellen! Baby kan niet aangeven wat er aan de hand is; huisartsenpost staat altijd open voor baby's.

3. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

Jul 28, 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Is inderdaad spruw, daarvoor zou ik de hap bellen, hoe sneller je begint met medicatie hoe sneller het weer weg is.
    Geef je de fles of de borst? Als je nog borstvoeding geeft moet je jezelf ook behandelen namelijk.

4. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Mocht het toch geen spruw zijn: mijn zoon had laatst hand/voet/mond ziekte. Hij had alleen blaasjes op hand/voet en dus niet in mond.
    Volgens de dokter hoeven ze niet op al die plaatsen blaasjes te krijgen.
    Succes in ieder geval!

5. Belle22

Belle22 Bekend lid

Jan 22, 2015
    653
    210
    43
    Female
    Zou indd ook best spruw kunnen zijn.. Wel raar want hij heeft al eerder spruw gehad en toen zag het er heel anders uit.. Toen had hij alleen een dikke witte laag op zijn tong.. En nu is die weg maar dan zou het zich nu anders uiten?

Ik heb de huisartsenpost genekt en die zei dat ik het in de gaten moest houden zolang t geen pijn ging doen en geen koorts en hij nog goed eet en drink of aan de borst drinkt is er geen nood bij en kan ik wachten tot maandag en dan mijn eige huisarts bellen.

Liefs

Share This Page