Welke kleuren als het geslacht onbekend blijft?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Linn84, Mar 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Wij zouden heel graag willen weten wat we krijgen, een jongen of een meid. Helaas kon de echoscopiste tot twee keer toe geen duidelijkheid geven tijdens de echo. Misschien zien we het bij de 20-weken echo, maar de kans is natuurlijk net zo groot dat het dan weer niet duidelijk te zien is...

Het kamertje heeft op drie wanden wit behang, en op 1 wand grijs/zandkleurig behang. Mooi neutraal dus. Nu hadden we het mooi uitgedacht: Bij een meisje zouden de accenten fuchsia-roze en knaloranje worden en bij een jongen turkoois en lime groen.
    Maar wat moeten we nou als we het gewoon niet weten?

Iemand leuke ideeën? Ik zelf vind alleen lime-groen niet zo mooi...

2. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    wij wisten het geslacht wel maar hebben het kamertje vrij neutraal gehouden, we de accesoires in lime-groen, rood, oranje en aquablauw

paars zou bijvoorbeeld ook nog kunnen

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Als je zo min mogelijk accesoires koopt en bijv. alleen wat witte mandjes als je die nodig hebt. Na d egeboorte kun je dan nog spullen kopen of misschien hier en daar wat snuffelen en foto's maken van de spullen die je leuk vind voor een jongen of meisje en die dan door je man of moeder laten halen als het eenmaal geboren is.

Maar wie weet ligt het er goed voor of nog een geslachtsecho na de 20 weken echo als je toch het kamertje helemala wil inrichten?

4. Lady C

Lady C Bekend lid

Jan 19, 2007
    516
    1
    18
    Wij hebben vooral geeltinten en donkerrood (voor de gordijnen en accenten) gebruikt, ook al wisten we het geslacht wel. Dit omdat we wisten dat we nog voor een tweede (en nu dus een derde) zouden gaan. Tot nu toe alleen maar jongens, dus hadden we het net zo goed blauw kunnen maken, maar dat wisten we van tevoren niet.

Succes!

5. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,187
    1,749
    113
    Limegroen met oranje is een hele mooie combinatie vind ik ;)

6. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Hier voor lila en paars gekozen.. geslacht ook onbekend..

7. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Paars is wel echt heel leuk voor beiden.
    Wij wilden de kamer eerst grijs/wit maken maar manlief wou toch wel heel graag weten wat het werd en daar 1 muur iig naar verven en accesoires op aanpassen, dus nu is het 1 gekleurde muur en een grijze muur en een stoel geplakt in kleur.
    Paars had voor ons ook nog wel een optie geweest!

8. moon81

moon81 Actief lid

Apr 22, 2010
    230
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb voor lichtgrijs gekozen toen het geslacht (nog) onbekend was. Maar goed jij gaat duidelijk voor wat kleurigers als extraatje. Ik heb dat niet gedaan. Ik verwacht dat er nog genoeg kleur komt later door speelgoed etc.
    Ik vind blauw, groen mooi en ook unisex.

Of je wacht nog even tot 30 maart. Wie weet kunnen ze het dan wel zien.

Succes met kiezen!

9. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    2,159
    0
    0
    aquablauw! ik vind dat dat prima kan, ook voor een meisje grijs met aquablauw:)

10. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Denk dat je tot nu toe gewoon pech hebt gehad en goede kans dat het wel te zien is op de 20-weken echo, hoor! Anders kun je altijd een pretecho nog laten doen, meestal mag je gratis terugkomen als kindje er niet goed voor ligt. Wij vonden het toch wel handig dat we wisten wat het geslacht van de baby is. Toch zijn de kleuren vrij neutraal: lichtgeel (achterwand) en grijs (gordijnen en stoel). Gecombineerd met fuchsia roze in de accessoires, dat weer wel :D

11. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    hier combi van lime groen en aqua. kan voor allebei.

12. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Bij grijs vindt ik paars erg gaaf en dan ook Zilver e bij

Maar denk dat je bij de 20 weken echo wel een grote kans hebt om te zien wat het is. Meestal zie je het bij de 20 weken wel

13. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    vind ik ook!

14. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

wij weten het geslacht nog niet.

We hebben de volgende kleuren op de babykamer:
    aqua
    lime-groen
    wit
    en verder disney stijl.

Kinderwagen is aqua.

Kleertjes: oranje, grijs, groen, geel, licht blauw, rood.

15. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Wij wisten het geslacht met 23 weken en wij kochten ook helemaal niets tot die tijd.. Gynaecoloog zei ook dat ik beter kon wachten met kopen van spullen..

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wij willen het geslacht sowieso niet weten.

Ons kamertje heeft gewone witte muren. De meubels zijn cremekleurig.
    Verder kleden we het met kleurige accessoires aan (geel, blauw en rood). Verder Woezel en Pip-spulletjes.

Zie eventueel voor foto's mijn album. Kamertje is trouwens nog niet klaar. Klamboe (Woezel en Pip) moet o.a. nog opgehangen worden.
    (Foto's zijn al weer achterhaald inmiddels zie ik....:D Er staat nu een rood/geel/blauwe stoffen locomotiefkussen op de kast, in de schommelstoel ligt een rood kussen, het rode badje staat op de standaard, er staat een Woezel en Pip-knuffel op de wandplank aan de muur. Binnenkort even nieuwe foto's plaatsen...)

17. Jiska

Jiska Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,477
    3
    38
    Overijssel
    Wij wisten het al maar wilden een neutraal kamertje omdat we het voor onszelf wilden houden.

We hadden een aquablauw met grijs kamertjes; hartstikke leuk en kon wat ons betreft voor beiden. Mijn dochter heeft nu een nieuwkamertje waarbij ik fuchsiaroze en aquablauw combineer. Gaat ook prima!

18. simple

simple Bekend lid

Dec 3, 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Wij hebben de babykamer rood/grijs. Vind dat dat ook kan voor een jongen en een meisje.

19. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,138
    0
    0
    Gewoon 2 lijstjes maken en na de geboorte alles aanschaffen....... haha.
    Makkelijk gezegd he.
    Ik weet wel dat je bij 1e alles al op orde wil hebben.
    Maar echt; de baby en jij zien eerste dagen de kamer niet eens (hier tenminste, zelfs de eerste weken want baby's sliepen hier op onze kamer) en alles is in mum van tijd aangeschaft!

Bij 1e wisten we het geslacht.
    Bij 2e niet. Kamer was nog in lady-stijl met roze lijstjes en groen+roze gordijnen........ ik had een jongens-wensenlijstje voor geval het een jongen zou worden. Dat is het geval, haha. Na de geboorte werden de lichtblauwe spullen aangeschaft en door mij in mijn verlof nog e.e.a. zelf gemaakt.
    Ik heb D. niet horen klagen :p

Als je al in je hoofd hebt hoe je het wil voor jongen en voor meisje, zou ik je plan niet wijzigen in iets neutraals. Krijg je denk ik spijt van als de baby er is. Dan denk je misschien; had ik maar gewacht........

Suc6!
    Je weet het met 20 weken vast wel ;)

20. soley

soley Actief lid

Jul 11, 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij hebben de kamer cremewit met 1 oranjemuur en oranje en limegroene accesoires. Heel zonnig! Wij wisten wel dat het een meisje zou worden, maar vonden oranje het leukst.

Share This Page