bugaboo donkey

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Happygirl86, 8 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ik ben erg aan het twijfelen. Er zit straks 21 maanden tussen onze 2 kinderen, nu zeggen veel familieleden dat ons zoontje straks wel goed loopt en een duowagen niet nodig is, maar ik betwijfel het.
    Ik wandel zelf 2/3x per week gemiddeld 2 uur en in het weekend gaan we vaak ook naar het dorp (in de zomer zelfs wandelend), dit zijn toch veel te lange afstanden voor een kind van ongeveer 2 jaar?

Ik twijfel toch erg om een duowagen aan te schaffen. We hebben nu een bugaboo en als ik die redelijk kan verkopen hoop ik dat er een bugaboo donkey komt, dan heb ik namelijk maar 1 wagen in huis staan en als ons ventje dan echt wil lopen vanaf 2,5 jr of de kleine stukjes kan ik zo de wagen ombouwen en met 1 zitting gaan en als we lange afstanden doen maak ik er een duo van.

Ben binnenkort jarig dus wil graag een bijdrage van iedereen vragen voor de nieuwe duowagen :D maar nu vraag ik me af zijn er nadelen aan de bugaboo donkey? en voordelen? of kan ik beter een goedkopere duowagen kopen?

er komt misschien ooit nog een derde, dus dan kunnen we de wagen zo weer gebruiken, het lijkt mij de handigste wagen (ondanks de prijs, maar we hebben gelukkig nog even om te sparen)

2. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik lees mee!!

3. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik lees ook mee haha, heb je dus niets aan :-D

4. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    nou iemand met een antwoord waardoor ik niet meer twijfel of een goede oplossing :D

5. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik heb hem nu een paar maanden en het is echt een super wagen!

Je kan hem klein inklappen, hij past in de kofferbak van mijn Twingo. Je kan hem zowel mono als duo gebruiken wat ik een plus vind. Stuurt heel licht. Ook in het bos en op het strand rijdt ie fijn.

Enige nadeel vind ik de plaats van de rem, die zit naast het linkerwiel.

Hij is prijzig maar wel zijn geld waard vind ik.

6. misa

misa Niet meer actief

Lijkt me een geweldige wagen! Maar erg duur. Maar in jullie geval (veel en lang wandelen, mogelijkheid tot derder, bugaboo goed verkopen), misschien is het dan wel een mooie optie. :)

7. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    nog anderen?

8. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Ik lees mee! Ik wil hem ook aanschaffen, maar ik hou onze andere wagen. Dus waarschijnlijk bestel ik hem pas een aantal maandjes voor mijn uitgerekende datum.

Ik heb hem al wel in de winkel bekeken. Hij klapt redelijk klein in en hij lijkt qua uiterlijk van het frame behoorlijk op de maxicosi mura 4. (die ik nu heb) Die rijdt ook super fijn dus ik verwacht dat deze wagen met kindjes erin ook super rijdt!

Voor mij is het enige twijfel geval: gaat mijn zoontje er nog een lange tijd in passen. Hij zal dan nog geen 1.5 jaar zijn, maar de zitjes leken me wat smal. Volgens vele mensen kunnen ze er echt in tot 2.5/3.5 jaar.

Misschien kun jij daar antwoord op geven lt20? Heb jij kindjes van een gemiddeld lengte/gewicht? Passen ze prima in de bakken en zitjes?

Ik heb trouwens nog een vraag voor je. Ik vind de offwhite erg mooi, maar wordt de kap niet snel vies kun je het gemakkelijk reinigen?

Sorry dat ik even van je topic gebruik maak!

Ik weet dus niet of ik de wagen zou nemen als mijn zoontje al 21 maanden zou zijn. Ik vraag me echt af hoe lang hij dan nog in de wagen zou willen. Maar zoals je zegt: je maakt lange wandelingen dus dan is het misschien wel nodig.

9. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Mijn dochter is nu 17 mnd en past prima in het zitje (ze is ongeveer 75 cm en 11 kilo). Met 1 jaar paste ze nog in de reiswieg dus klein is ie zeker niet.

Ik heb ook de offwhite kap + voetenzak, gebruik hem al maanden maar is nog niet vies geworden. Weet dus niet of het makkelijk te reinigen is maar van de kap.

Nu gebruik ik hem als mono en kan 15 kilo aan boodschappen meenemen, beide mandjes zijn ideaal in gebruik.

Voorheen ook de mura 4 gehad (reed goed) maar deze kinderwagen vind ik echt fijner rijden, dan is de mura 4 opeens een lompe wagen om mee te rijden.

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier een mannetje van 34 maanden en hij zou echt nog geen 2 uur lopen zonder problemen. dus ik zou pas vanaf dat het eerste kindje 3 jaar en kleine afstanden ofzo kiezen voor misschien geen duo of dubbele vervoersmogenlijkheid. Zeker bij langere afstanden is in mijn ogen een duo onmisbaar bij 2 kleintjes dicht op elkaar.

En de donkey is indedaad wel echt heel mooi.. hier geen optie meer natuurlijk, maar zeker als er een evt. derde komt zou ik dat ook overwegen, het blijft gewoon praktisch dat je en 2 e kindje kwijt kan.

Marise: nu groeit je kleine hard , maar zometeen gaat het heel langzaam. Colin is bijna 3 en net aan 15 kg terwijl hij met 1 jr. bijna 11 kilo was dus die zitjes passen heel lang.

11. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik zou zeker nog voor een duowagen gaan! Mijn zoontje is 24 maanden als de kleine geboren wordt, en ik koop de Donkey. Weet je, familieleden kunnen dat wel beweren, maar jij bent degene in de praktijk en een kindje van 2 loopt gewoon nog niet hele afstanden. Ik loop ook heel veel en weet nu al dat ik echt niet zonder duowagen kan, kan dat gewoon niet van mijn mannetje verwachten. Bovendien is het ook fijn als hij 'vast' zit als ik bijvoorbeeld boodschappen doe. Dus ik zou zeggen; ga ervoor! Je zult er vast veel plezier van hebben!

12. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    wij hebben ook de donkey, ook offwhite en wordt niet snel vies, de mijne is 1 x vies geworden en toen met een natte doek gelijk schoon!

ik zie geen nadelen aan deze wagen (ja voor sommige de prijs) maar de rem links lt, waarom is dat een nadeel? ik zie dit niet als een nadeel namelijk ;)

verder past mn zoontje er ook perfect in, had een kindje van 4 erin gepast laatst en die paste er zelfs nog in!

13. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik wil ook de donkey bestellen. Ik heb nu een tweeling van bijna 1, en ben 15 weken zwanger van nr 3. Ik vind het een voordeel dat je er een 1ling wagen van kan maken op die manier heb ik er nog lang plezier van. Iemand ervaring if er een kidsit of iets dergelijks op kan? Dan kan ik teNminste zelf de deur uit met 3 kindjes... En de levertijd?

14. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    mm7 ik heb plaatjes en filmjes gezien dat er een kidsit of hoe zoiets ook heet, achter zit.

15. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Echt....!?!? En weet je toevallig waar? Ik bedoel namelijk geen mee rijdplankje, want ik denk niet dat die van mij daar dan al zelfstandig een stuk op kunnen staan.. maar een soort stoeltje heb je, die wil ik er graag op namelijk. Wij gaan voor de offwhite en liefst met donkergrijze/antraciete bak. Ik ga hem denk ik vandeweek bestellen, heb hem pas in juli nodig, dus vraag wel of de wagen dan rond Mei/Juni geleverd kan worden.

16. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    ja met zo'n stoeltje erop bedoelde ik, zal eens gaan zoeken of ik ze weer gevonden krijg!

ik heb ook offwhite :D

17. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier wordt vooraf een duowagen besteld... eerste komt eraan maar we willen eigenlijk niet teveel tijd tussen de eerste en de tweede hebben...

Hier gaan we een phil and teds explorer aanschaffen. Die is goedkoper dan de donkey en als duo even breed als een gewone wagen....

18. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    gekko maar dat was geen optie hier om je ene kindje eronder te hangen, oh en de phil en teds vond ik ook niet zo fijn rijden als mijn quinny buzz toen. en nu ik de donkey een tijd heb, was de quinny echt al een onding! wat rijd deze donkey heerlijk!!

mm7 nou krijg ik het niet meer gevonden en durf dus ook niet te zeggen of dat wel met de donkey was, meende het wel maargoed daar heb je niks aan.

zou even naar de babywinkel gaan/bellen om te vragen. als ik naar de aanhechting kijk moet dat wel gaan maargoed dat wil niet zeggen dat dat ook zo is he ;)

19. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    ik heb zaterdag gevraagd bij de babymax en de levertijd is nu 1-2 weken maar ze willen proberen om hem binnenkort gewoon op voorraad te hebben

ik wil graag een antraciet bak en dan een roze en een antraciet kap :D je kon 2 verschillende bestellen zeiden ze in de winkel :D mijn moeder zegt namelijk dat het een meisjes wordt en bij mijn zoontje had ze het ook vanaf dag 1 goed dus ik hoop het, want roze bak lijkt me geweldig :D

20. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    happygirl mn moeder had het bij de eerste ook vanaf dag 1 goed maar de tweede niet! ;)

Deel Deze Pagina