Wij hebben nu eens rondgekeken in wat winkels omdat we vonden dat we ondertussen wel iets konden kopen, al was het maar symbolisch, iets kleins. Maar we vinden alle babywinkels (o.a. prenatal, babydump, baby planet en wat kleine winkeltjes) die we gehad hebben tot nu toe zo tegenvallen! We vinden niks mooi en veel dingen zelfs afschuwelijk. Ik krijg ook bijna nergens een gevoel bij van 'ah lief' als ik het zie. Het heeft puur met onze persoonlijke smaak te maken denk ik. Dat i natuurlijk voor iedereen anders. Wij vinden alle dingen (kleertjes, textiel, spulen, speelgoed) met stripfiguren, disneyfiguren etc. echt verschrikkelijk. En die kleertjes met zogenaamd grappige of stoere teksten al helemaal. Of glitters, jak. En veel spullen zijn zo schreeuwerig met tig kleuren of van plastic. Ben als de dood dat we straks ook allemaal van die enorme plastic gevaartes met disneyfiguren cadeau gaan krijgen die we dan wel moeten neerzetten Heeft iemand tips voor winkels waar er wat ander soortige dingen te krijgen zijn? Minder schreeuwerig, minder plastic etc.
die spulletjes die jij hierboven benoemd, vind ik ook helemaal niks, maar toch zie ik ondanks dat in de winkels die je noemt nog ontzettend veel spul dat ik wel leuk vind en waarvan het bij mij behoorlijk begint te kriebelen...
Hema. Laatst ging ik eigenlijk alleen om een voedingskussenhoes en rekende bij de kassa 102 euro af Zooooooo veel lief spul. Maar prenatal vind ik ook geweldig
Ik koop ook veel bij Hema inderdaad En anders moet je misschien eens naar de duurdere (kleding)merken kijken, feetje en taille O hebben bijvoorbeeld veel dingen zonder glitters/teksten/prints enzo. Gewoon even googelen naar plaatjes en evt. verkooppunten!
Ik vind heel veel dingen ook echt niets (geldt overigens ook voor mode in het algemeen, niet alleen als het om babydingen gaat), maar met goed zoeken kom je wel een eind. Ik heb veel babykleding van de Hema, daar hebben ze leuke basic dingen die je prima kan combineren zonder dat het schreeuwerig/glitterig/etc wordt. Babykamertje hebben we heel basic gehouden qua meubels, zodat het met spullen die we écht mooi vinden kan worden aangekleed. Voor speciale spulletjes (om de simpele basis mee aan te vullen dus) zoek ik vervolgens op internet (ik ben bv fan van de kinderspullen van Ferm Living , maar dan wel met mate natuurlijk ).
Nou zeg, die Wibra! Ik kom er net vandaan. Ik had eigenlijk nooit zo goed gekeken. Nu had ik voor 4 euro (uitverkoop) een hartstikke schattig setje. Die 3x dat ze dat als baby aan hebben...
Oh ja, laatst was hier opruiming bij mexx, die hadden heel leuke spulletjes voor een heel leuk prijsje en helemaal niet schreeuwerig.
hier was laatst niks bij wibra maar blijf er gewoon heengaan ook zonder uitverkoop is t spotgoedkoop zeeman ook zoooooo leuke dingetjes soms!! en voor mensen die de mogeljkheid hebben, duitsland de KIK deze verkoopt ook kleertjes vanaf maat 44! die in nl heel duur zijn omdat het natuurlijk bijzondere maat is in duitsland heb je zeeman/wibra prijzen en ook ZOOOOO leuk!!
Ik hou ook totaal niet van zoetsappige kleding en al helemaal niet met figuurtjes erop enzo. Toch hebben dochter en as zoon beide een enorme kast vol kleding. Tis een kwestie van zoeken (vnl. veelal op internet) en bepaalde merken ontdekken. Kijk bv eens bij kleertjes.com. Die hebben waanzinnig veel qua kleding merken en soorten. Wat kamertjes betreft kun je natuurlijk ervan maken wat je wil. Wij hebben neutrale blank houten meubels en heel stoer behang. Niks geen schattige beertjes oid
Bedankt allemaal, wat een leuke tips al! Zeeman en hema had ik inderdaad ook wel al ontdekt. Qua kamertje zit het wel goed, daar hoeven we niet veel voor te kopen. We hebben nog kasten staan die we zelf gaan opknappen, heel leuk wordt dat. Twee buffetkasten (kleding en speelgoed) en een ladenkast (commode). Bedjes scoren we wel via marktplaats. We maken de muren geheel wit. Meubeltjes ook allemaal wit. En dan enkel met wat schilderijtjes en accessoires kleur aan brengen.
Anti-glitter etc kan je ook eens in de biologische hoek kijken - vaak ook een beetje retro als je dat leuk vindt. Heb weleens een draagzak als kraamkadootje besteld op www.babybio.nl, maar toen ook al de kleertjes verkend . (zoals meestal als er bio voor staat, is t alleen niet bepaald goedkoop)
ik ben opt gebied van kleren ook moeilijk, ik hou niet van die prints op de kleding, ik zou het dus nooit zelf kopen als ik het cadeau krijg zou ik het wel aandoen tenzij het echt echt lelijk is
je hebt op internet ook hele leuke sites waar je kleding kan bestellen. Vaak is het niet echt goedkoop, maar de kleding die je bij de prenetal ziet is ook niet heel goedkoop... kijk eens op BlijBlij.com pimpyourkids.com de link doet het niet, maar wanneer ik hem google doet hij het wel... hoop dat je er wat aan hebt.
misschien is bambam leuk? voor decoratie en h&m heeft ook kleertjes zonder prints enzo! ik ben ook niet van wat jij noemt maar toch zie ik een hoop leuks!