Hallo allemaal! Voor deze vraag heb ik even een extra nick aangenaakt omdat er mensen meelezen die ik ken. Helaas zit ik sinds kort en voor onbepaalde tijd (maar niet langer dan twee jaar) in de situatie dat ik een kleine (gedeelde) woonkamer en maar één slaapkamer ter beschikking heb, waar mijn eenpersoonsbed in staat en het bedje van mijn peuter. En een kast en dan is het wel vol. Nu is dus het probleem dat ik zwanger ben en mijn tweede dochtertje over drie maanden hopelijk gezond ter wereld komt. En nou wilde ik eigenlijk jullie creativiteit inschakelen om een oplossing te bedenken. Ik had al bedacht om zo'n zweedse babydoos te bestellen maar die sijn schreeuwend duur. Of mijn dochters bedje in te wisselen voor een stapelbed, maar daar heeft de baby nu nog niets aan. Dus, ideetjes?
Ik zou proberen alles in een kleinere kast te krijgen. Je kunt lades onder de bedden plaatsen en als je jouw bed tegen de muur aanzet, daar een brede kapstok boven hangen, voor al je op te hangen kleding. Vanwege de veiligheid, zou ik dit niet boven de bedden van de kinderen doen. Edit: dit bedoel ik: MULIG Kledingroede - IKEA SKUBB Opberger met 6 vakken - wit - IKEA SKUBB Opbergtas - wit, 69x55x19 cm - IKEA Dan is er misschien wel ruimte voor een tweede peuterbedje. Een andere oplossing zou kunnen zijn om zelf in een hoogslaper te gaan slapen, daar kunnen dan de ledikanten van je kinderen onder staan. Zoiets: TUFFING Frame hoogslaper - IKEA
Misschien kun je aan een stapelbedje komen van de kinderopvang. Dan kan je peuter onder en baby boven in slapen. Ben kwijt hoe die dingen heten maar wie weet wat Google of Mp je oplevert
Dat ik daar nou zelf niet aan gedacht heb, aan een hoogslaper! Goeie tip! Mijn bed staat idd tegen de muur, onder het raam, bedje van kind 1 tegen de andere muur met aan het voeteneind de kast. Tussen ons in is er misschien anderhalve meter ruimte, dus is een hoogslaper idd wel een goede om naar te kijken.
Ik zou geen stapelledikant doen omdat je oudste dochter een peuter is. Ik zou een ikea hoogslaper halen en dan de variant waarbij je beneden nog een bed in kunt haken om er een stapelbed van te maken (voor alle zekerheid).
Ik zou gaan co sleepen Oftewel de kleine( op een veilige manier) bij je in bed nemen Of als er plek is een wiegje neer zetten Misschien kan je kast in de woonkamer?
Een hoogslaper met een ledikantje eronder? Deze is gemaakt van een IKEA stapelbed (MYDAL) en een ledikantje. Kan je ook nog in een leuk kleurtje schilderen en later weer terugbouwen naar een stapelbed. Het komt van deze site en daar sliepen er zelfs vier jongens op één kamer Verder zou ik gewoon een los aankleedkussen en een mandje voor luiers en dergelijke kopen. En dan op je bed verschonen/aankleden.