Welke verzorgingsartikelen van te voren aanschaffen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Jenala, Nov 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jenala

Jenala Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    1,906
    60
    48
    Ik ben een lijstje aan het maken met welke dingen ik nog moet kopen, voornamelijk verzorgingsartikelen. Nu zijn er vast dingen waar ik niet aan denk, maar die wel handig zijn.
    Welke verzorgingsspulletjes hebben jullie van te voren aangeschaft?

Ik heb in mn kraampakket een setje gekregen van baby olie, shampoo, bodylotion, haarlotion en badspul. Ook heb ik al bepanten liggen en een proefpotje sudocreme.

Mijn lijstje:
    -thermometer (welke is het handigst voor zo'n kleintje?)
    -luiers
    -billendoekjes
    -wattenstaafjes
    -zo'n ballonnetje voor snotjes (welke is fijn)

Verder kom ik even niet, maar er is vast nog wel meer. Dus brand los!

2. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    luiers: pampers new baby. ik heb uiteindelijk zo'n 4,5 pak maat 1 gebruikt, daarna drie maat 2, en drie maat 3.

billendoekjes: ik vind pampers het fijnste, goed nat

wattenstaafjes: niet echt nodig, oor prutjes kun je er ook met een nagel uit scoopen

thermometer: ik heb een digitale van de hema, voor een euro of 4. voldoet prima

neuspeer: nog nooit gebruikt, ik veeg snotjes er altijd uit met een doekje. gaat ook prima. maar hij is nog niet enorm verkouden geweest.

3. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    tis niet voor de baby maar voor jou: kotex maandverband...
    na de zwangerschap mag je geen maandverband met plastic laag zoals allway ed gebruiken... in de kotex zit geen plastic laag en absorberen geweldig!!

4. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    in dat geval: etos eigen merk is ook heel fijn! ik had er 2 pakken van, daarna over op inlegkruisjes, daar snel meegestopt omdat dat het juist aan bleef wakkeren voor mijn gevoel. en idd, nadat ik gestopt was met inlegkruisjes was het vloeien in no time over!

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Alcohol of thermometerhoesjes voor de thermometer schoon te maken
    Vaseline om rectaal tempen makkelijker te maken

Ik hoor van iedereen; koop niet teveel zwitsal/bad producten. Je krijgt soms nog het een en ander in je kraam periode en de eerste weken heb je alleen baby olie nodig en niet echt shampoo en douchegel enzo.

Ik heb zelf;
    proefmonstertjes billencreme
    proefmonstertjes zinkzalf
    proefmonstertjes sudocreme
    talkpoeder
    babyolie
    billendoekjes
    luiers
    thermometer ( Gewoon diegene die ik al had )

Verder zit er in mn kraam pakket dingen zoals alcohol, handontsmetting, steriele gaasjes etc. Daar heb ik zelf nog 2 pakken kotex maandverband bij gedaan. Het schijnt namelijk ook dat als je bv een paar dagen vruchtwater zou lekken, je ook maandverband of kraamverband nodig hebt. Dan hoef ik mn man daar niet om te sturen want ik heb dat normaal nooit in huis. Ook borstcompressen heb ik een doos van in mn kraampakket gestopt, voor de kraamdagen.

6. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,138
    0
    0

Kotex maandverband vond ik ook heel fijn.
    Ik had de zwarte versie nachtverband bij mijn eerste bevalling nog wat langer nodig, aangezien ik niet genoeg had aan de pakken kraamverband die in het pakket zaten.
    Pedaalemmerzakjes en een pedaalemmer op je badkamer is wel een must.
    En als je thuis bevalt is iets waarmee je kan spoelen fijn. Ik gebruikte zo'n vagina-douche ding (sorry naam kwijt) hiervoor. Niet om in te brengen natuurlijk (whaaa :$ au), maar om het water te sproeien na het plassen.
    Na de dikke maandverband hier eerst overgegaan op een iets dunnere versie (wit pak kotex met paar drupjes) en daarna nog dunner (wit pak met 1 drupje). NB dus niet de mini verpakkingen want dat is hetzelfde principe als de dunne always etc.

Talkpoeder nooit gebruikt, schijnt ook niet meer te mogen (vraag me niet waarom hoor).

Je hebt verder inderdaad echt weinig aan verzorgingsspullen nodig. Baby-olie voor in badje is fijn (ik gebruik Balneum). En baby-olie om je kleine mee in te smeren (ik gebruik hiervoor de olie van Weleda).
    Shampoo is voor de haartjes wel fijn om te hebben; eerste keer in badje worden de haartjes even goed gewassen want kan nog wat bloed etc. in zitten.
    Verdere spulletjes kom je te zijne tijd wel achter wat je wil hebben enzo.
    Haarlotion is voor de lekkere ruik. Dus als je van een zwitsal-babietje houd zou je die kunnen proberen. Maar zou ik sowieso eerste week(jes) niet doen.

Handig om alvast te hebben is: paracetamol voor de pasgeborene. Kun je bij apotheker kopen.

Zoogcompressen indien je bv gaat geven (ik had 5 pakken in huis gehaald). Dan zou ik ook een kleine tube Purelan aanschaffen en meteen gaan smeren na het voeden. Ook als het maar een beetje gevoelig is. Beter kloofjes voorkomen of direct een mini-beschadeging genezen. Want au... kan echt pijn doen!

En ook alvast in huis halen: vitamine K en vitamine D. Ik gebruik ze van davitamon. Bij de D kun je kiezen uit waterbasis en olie. Maakt volgens mij niks uit. Lotte kreeg altijd water en mijn vriend had nu de olie-versie gekocht.

Verder mijn antwoord op je vragen.

-thermometer (welke is het handigst voor zo'n kleintje?):
    maakt echt niks uit; gewoon de goedkoopste van je drogist is prima!

-luiers
    Ik vind pampers het fijnste. Heb nu 5 weken nr.1 gebruikt (ik denk dus ongeveer 5 of 6 pakken in totaal) maar is nu echt te klein en de urine past er maar net in. Dus nu op nr. 2 over. Hebben zowel de gele als de groene in huis. Tja, welke je moet kiezen... ?? Een vriendin van mij vind de gele stinken. Ik vind ze beide prima.
    NB. met de kruitvat baby-mama bonnen kun je gratis pakken luiers halen bij je boodschappen...

-billendoekjes
    Ik vind ook pampers het fijnste en gebruik altijd de sensitive versie. Regelmatig komen aanbiedingen met dozen. Dan koop ik ze altijd.

-wattenstaafjes
    Ik gebruik ze soms om een vies neusje schoon te maken, vind ze dus wel handig. En kosten niks, dus zou er gewoon eentje kopen.

-zo'n ballonnetje voor snotjes (welke is fijn)
    Ik heb er gewoon eentje van prenatal maar vind hem niet echt fijn. Harde snotjes krijg je d'r sowieso niet mee uit.

Groetjes!!

7. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    van te voren BV meuk halen vind ik dan weer onzin (dus ook aanverwanten als vitamine d/k). voor het zelfde geld loopt het niet, en ben je er in no time klaar mee. ik heb bijv krap aan 1 pak zoogcompressen gebruikt.

8. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ook als je geen bv gaat geven haal in ieder geval een pak zoogcompressen in huis.

ik heb wel 4 pakken gebruikt het bleef komen.

9. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Waarom mag je geen plastic laagje hebben? Dat wist ik niet...heb dus nu een aantal pakken in de kast liggen van Always. Blijft natuurlijk wel goed, maar ben wel ff benieuwd.

10. lauraatje

lauraatje Actief lid

Feb 9, 2009
    255
    0
    16
    almere
    hoi
    ik vond de bergpads erg fijn. Als je kindje berg krijgt op zijn hoofd.

11. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,799
    8
    38
    Volgens mij heeft dat met het evt broeien te maken dat er geen plastic laagje in mag zitten

12. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Ow oke, bedankt! Zal wel een paar pakken kotex halen. ;)

13. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    plastic gaat broeien en dat is echt niet prettig aan je onderkantje...

whahaha had niet gezien dat er nog meer reacties waren....

en ik wil geen discussie opwekken ivm BV maar ik gaf geen borstvoeding (ingetrokken tepels) maar had wel erg last van stuwing en melkverlies dus de zoogcompressen zijn hier gebruikt.. nu haal ik weer bij kruidvat een pak voor de zekerheid

14. HOG

HOG Niet meer actief

Ohh wat is dat? :(

15. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat zijn huidschilfertjes. ziet er niet smakelijk uit maar kan geen kwaad. je kunt wachten tot het vanzelf over gaat, maar als het heel erg is, kun je er ook wat aan doen. Bijv die bergpads. Ikzelf heb de berg ingsmeerd met babyolie voor het slapen, de volgende dag borstel je het dan er zo af.

16. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik zou in ieder geval niet teveel producten halen van Zwitsal. Wij hadden ongeveer de hele serie gehaald, stond zo leuk op het babykamertje en het ruikt zo lekker, maar mevrouw kon er niet tegen! En heb van horen zeggen, dat er meer kindjes zijn die er niet tegen kunnen.

17. Druif2008

Druif2008 Actief lid

Aug 16, 2008
    287
    1
    0
    Ik mis haarlotion op het lijstje. Door een klein beetje haarlotion en met een zacht borsteltje te de haartjes te kammen masseer je de bloedsomloop op het hoofdje en daarmee kun je (soms) berg voorkomen (aldus onze kraamzorg).

18. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant

Haarlotion helpt ook tegen statische haartje ;)

19. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    ja dat klopt!! mijn zus had voor mn nichtje ook de hele serie gehaald en mn nichtje kon er ook niet tegen.... ik heb toen voor de zekerheid alles van natusan gehaald (en ga dat nu weer doen)....
    ik kreeg trouwens in mn kraampakket de produkten van Natalis.... en daar kon ik dus weer niet tegen....

20. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,088
    0
    36
    Ik heb echt zo veel dingen niet gebruikt bij de eerste
    er zijn zelfs dingen die ik nu nog steeds heb! (zwitsal billencreme)
    alhoewel ik hem wel heb gebruikt ik zou niet te veel van alles kopen!
    bijkopen is zo gebeurd
    Ik heb nu alleen wasgel, shampoo, bodylotion, haar lotion en wat olie
    verder had ik nog billencreme en alcohol. thermometer is inderdaad een goed idee want ik moest op het begin nogal wat meten. voor jezelf ook handig natuurlijk.
    verder heb ik niet echt veel gebruikt.
    wattenstaafjes heb ik ook nooit in huis gehad. (speciaal voor baby)
    maar ik doe het bij mijn dochter van 2 nu gewoon met normale.
    dat gepeuter volgens mij is het niet zo belangrijk.
    ik vond dat snotteding wel handig. had er ook eentje van de prenatal. of van de hema.. gekregen van mijn moeder..
    maakt niet zo veel uit welke je hebt denk ik...

nou veel plezier met shoppen :p

Share This Page