bugaboo en ryanair

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Loes1983, 3 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes1983

Loes1983 Actief lid

29 okt 2010
    426
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Wij hebben een vlucht met ryaniar (maastricht) geboekt. nu staat er het volgende:
    Per baby wordt echter één volledig inklapbare kinder-/wandelwagen gratis vervoerd.

valt de bugaboo met het zitgedeelte (dus niet de reiswieg) hier dan ook onder? het zitgedeelte vind ik namelijk vrij groot en is dus niet in te klappen.

Iemand ervaring?????

groetjes Loes

2. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben ook net met Ryanair geboekt, geen Bugaboo echter. Ik weet bij gog niet hoe gemakkelijk ze daarin zijn, al is Ryanair wel van de regeltjes, zeggen ze...

Voorheen vlogen we altijd met Arke, en daar mag de buggy officieel ook maar uit 1 deel bestaan, maar wij hebben steeds met een Quinny Zapp met een Xtra seat gevlogen; die zitting was ook niet inklapbaar, enkel demontabel, dus hadden we niet 1 maar twee delen. Arke deed daar nooit moeilijk over, en we kregen gewoon voor beiden een label. Maar heb daar toen eens over gemaild en ze zeiden me toen dat het wel eigen risico was.

Ik weet niet of je via de mail wat na kunt vragen? Wij hebben nu de gewone Quinny Zapp om mee te nemen.

3. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Ik hoop inderdaad op ervaringen!!
    Wij hebben óók gisteren een reis geboekt met ryanair en óók met de bugaboo. Wij gaan alleen wel met de reiswieg aangezien ons kleintje nog echt heel klein is.

Wij hebben een 2e hands bugaboo voor het vliegen gekocht ivm beschadigingen. Onze nieuwe bugaboo3 laten we thuis.

4. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Met reiswieg zal hij toch echt onder ruimabagage vallen. Toen wij met wagen en reiswieg vlogen, moesten we hem al afgeven bij het inchecken en volgde in onze beschermingstas dus dezelfde weg als de koffers. (oké, wel afgeven bij odd sizes). Gewicht van de wagen ging dus ook af van het gewicht van je koffer of je moest extra kilo's bijbetalen.

Onze dochter was bij de eerste keer vliegen 5 mnd en was iedere dag blij met de goede wagen en reiswieg. Zou het bij een volgende zeker weer doen.

5. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou er maar vanuit gaan dat het niet mag eigenlijk..
    Hier zelf nooit erop aan laten komen. gevlogen met een inkapbare buggy, die mocht mee tot de gate. Naar mijn weten moeten de andere gewoon bij de kofferbagage afgegeven worden.. Zeker reiswieg. Voor aankomende zomer hebben wij geboekt weer met ryanair, maar dan met wandelwagen en reiswieg. Hiervoor betalen we 10 euro per enkele reis extra en dan gaat hij het babgageruim in. Met beschermtas moet dat geen probleem zijn.
    Alle buggy's die ik tot nu toe heb gezien die mee mochten waren allemaal van die soort parapluconcept buggy's.

6. Khaleesi

Khaleesi Niet meer actief

2 jaar terug moesten mensen hem bij het boarden laten staan, hij ging toen het ruim in. Bij het uitstappen stond hij weer netjes te wachten.
    Wij vlogen met Ryanair Weeze-Alicante

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

1 keer met kinderwagen gevlogen. Moesten hem met de koffer inleveren. Ook mocht hij maar uit 1 deel bestaan anders moest je bij betalen.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou uberhaupt niet je dure Bugaboo meenemen in het vliegtuig. Weet je hoe vaak die dingen kapot gaan tijdens vervoer? Er wordt bepaald niet voorzichtig mee omgesprongen. Ik zou een betaalbare (evt. tweedehands) paraplubuggy meenemen, je kindje is oud genoeg om er goed in te zitten. En als er dan wat mee gebeurt (of het ding kwijtraakt, hebben wij ook al meegemaakt...) dan geeft het niet.

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Als je hem vervoert in de bugaboo tas is hij gewoon verzekerdals je een reisverzekering af hebt gesloten.

10. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Wij willen onze Phil & Teds meenemen, dat is een dubbele kinderwagen voor 2 kinderen. Deze is in te klappen maar heeft wel aardig grote luchtbanden. Ik hoop dat het lukt..we vliegen ook vanuit Weeze.

11. lusa30

lusa30 Actief lid

4 dec 2012
    156
    0
    0
    Misschien een Draagdoek een idee?

Deel Deze Pagina