wikkeldeken voor reiswieg en maxi cosi?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door firsttimemom, 3 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch maar :)

Wij hebben een maxi cosi pebble gekocht, en een Phil and Teds Smart. Nu ben ik aan t kijken voor een voetenzak of wikkeldeken... Liefst wil ik één van de twee kopen en voor beide gebruiken. Kan dat? ;)

Dus een wikkeldeken gebruiken in de reiswieg én in de maxi cosi? (ik weet dat er speciale wikkeldekens zijn met sleuven achterin voor de gordels)

Of een voetenzak gebruiken voor allebei? (ik heb een lichte voorkeur voor een deken...) En welke lengte voetenzak moet ik dan voor kijken?

Nou dat was me het vragen rondje weer wel, alvast bedankt voor t meedenken dames! :D

2. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
  3. firsttimemom

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    En hoe groot is die wikkeldeken? Kan ze daar tot een maand of 9 wel in?

Ons meisje wordt in september verwacht, dus ik wil t liefst iets kopen waar ze ook de winter mee door kan, in de maxi cosi en de reiswieg :)

4. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de wikkeldeken van Koeka:
    Koeka wikkelcape wafel Antwerp silver grey - IKenIK.nl

Deze heeft ook zo'n opening voor de riempjes van de maxicosi. Ik heb gekozen voor een wikkeldeken, omdat de baby in augustus geboren wordt en een voetenzak leek me dus erg warm.

5. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0

Ik ben zelf ook half september uitgerekend ;) En op de site staat: lengte: 105cm, breedte: 100cm

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik heb de lodger motion wrapper. Die heeft een inkeping bij de beentjes voor de maxi cosi en kan natuurlijk ook in de wagen. Ik denk niet dat je tot 9 maanden een wikkeldeken gaat gebruiken. Dan is je kindje zo bewegelijk! Nu had in een januari kindje, dus toen hij een half jaar was, was het zomer.

7. firsttimemom

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Maar als t pas in april weer een beetje weer wordt, dan moet ons meisje toch wel zeker n half jaar goed ingepakt over straat ;)

Misschien ben ik ook wel weer te bang dat ik t niet goed doe :)

8. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik heb in de maxi cosi de lodger bunker zitten.
    Voor in de wandelwagen gebruikte ik de lodger wrapper (toen het nog kouder was).

Je zou één wikkeldeken met gleuven voor de gordels kunnen gebruiken in de maxi cosi én de wandelwagen, maar dan moet je steeds de gordels er weer door halen als je de maxi cosi weer gaat gebruiken.

Ik vind het toch handiger dat dit gewoon altijd in de maxi cosi kan blijven zitten.

9. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Wij hebbe. De voetenzak gebruikt van de Maxicosi, die bleef daar ook vast inzitten, en voor in de reiswieg een lakentje en een wiegdekentje....

10. firsttimemom

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Maar als je twee dingen gebruikt, en je haalt de baby uit de auto (en dus ook de maxi cosi) en legt haar dan in de reiswieg, dan moet ze toch uit der warme "verpakking" en weer in een koude gaan liggen?

Daarom dacht ik één van de twee, en die met kind en al over leggen ;)

Maar goed, ik heb geen ervaring, dus daarom hoor ik graag hoe jullie t doen! :D

11. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze dus!!! Ideaal.

12. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
  13. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik heb ook de Lodger motion, ideaal! Zo kon ik mijn dochter al slapend overleggen van maxicosi in reiswieg en andersom. Ze is van december en heb hem tot april/mei gebruikt geloof ik...

14. Melief

Melief Niet meer actief

Ik heb via mp spotgoedkoop een koeka voetenzak gekocht, en was daar zo blij mee toen we vorige week uit het ziekenhuis kwamen was nl best fris.

Heb ook nog een goedkope wikkeldeken van de Hema!

15. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Als je dat wilt doen, dan heb je zo iets nodig als de Lodger Motion. een gewone wikkeldeken met gleuven kan je namelijk niet met kind en al uit de maxi cosi halen.

16. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als wij weggingen legde ik vaak een kruik in de wandelwagenbak.... zodat hij van een warme auto/ maxi cosi naar een warme wandelwagen ging

Deel Deze Pagina