Hi ladies, Wij verwachten ons kleintje eind oktober, heerlijk in de winter dus. Ik had nog geen geschikte jas/vest gevonden, en kwam vandaag deze tegen: Lijkt het jullie wat? Ze zijn beiden verkrijgbaar in maat 62 en 68, welke maat zou ik dan moeten nemen? Ik heb uiteraard geen flauw idee hoe groot ons kindje gaat worden, maar las hier en daar wat over jas in grotere maat nemen i.v.m. laagjes kleding. Ik denk dat de jas vooral zal zijn voor december, januari, februari (2 - 5 maanden oud dus) en ik daarvoor nog veel zal werken met vesten en/of skipakken.
Dan lijkt mij maat 62 meer geschikt. Mijn zoontje is 3,5 maand maar draagt nog maat 62. Maat 68 verzuipt hij in en dat staat dus echt niet mooi.
Hier de eerste maanden geen jasje gebruikt. In de wandelwagenbak had ik lekker warm de slaapzak van de wandelwagen liggen, in de mc een warme voetenzak en verder lekkere joggingjasjes of wikkeldoeken. Zelf zou ik het nu niet kopen. Ik had onverwacht een klein kindje die nu na 12 mnd pas in 74 zit. Pas vanaf 9 mnd een jasje aangegeven. Leuke jasjes, dat wel!
Mijn meisje kwam ook in oktober. Voor de eerste weken had ik een jasje maat 56 van de Prenatal gekocht. Het jasje heb ik de hele winter kunnen gebruiken als we met de auto weggingen in combinatie met maxi-cosi zak. Voor de uitjes met de kinderwagen of langer buiten had ik een ski-overall. Ideaal want wij hadden die winter erg veel sneeuw. Een jasje in maat 62 lijkt mij erg groot voor de eerste weken, ik zou echt een maatje 56 nemen. Bij mijn kindjes was dat al ruim de eerste weken.
Ik zou ook voor 62 gaan. Mijn meisje is 4 maandjes en draagt nu 62 ( heel soms 68 als het klein valt). Met 2 maandjes verzoop mijn meisje nog in 56 en ik denk dat ze met 6 maandjes al wel in 68 zit. Dus denk dat je sowieso meerdere maatjes moet aanschaffen voor de periode die je aangeeft. Maar dat is natuurlijk wel afhankelijk van je kindje. Eerste jasje vind ik wel heel erg leuk trouwens! Oja en in de wandelwagen de eerste periode een skipak/ slaapzak gebruikt ( benen konden aan elkaar geritst tot slaapzak).
Bedankt voor de vele input dames! We hebben even een vlugge familievergadering gehad haha, en ik heb beide in de kleinste maat besteld, dan kijk ik even hoe ze eruit zien ook qua dikte etc, en uiteraard maat. Mocht het nou niks zijn kunnen ze altijd weer kosteloos terug. Ze zijn van de zara en die maatjes vallen altijd wat kleiner, dus ben benieuwd. 't blijft lastig met zoveel willekeurige variabelen.. (grootte van het kindje, tempo van groeien, dan nog niet eens te hebben gesproken over het weer in Nederland..XD) Zara heeft trouwens momenteel sale, wellicht zit er ook nog iets voor jullie kiddo's tussen..
Kleine kindjes in een jasje hijsen kan best een klusje zijn Ik had alleen van die zachte jasjes, soort vestjes. En dat was al een gepriegel. In het begin heb je meer aan een dikke wikkeldeken en/of dekentje in de wagen of maxicosi. Das ook praktischer want je kan dan werken met laagjes, krijgt de beeb het heet, sla je wat terug zonder dat je een heel jasje aan of uit moet doen.. Ik begon pas jasjes aan te doen met maatje 68, maar nou heb ik een grote knul. Nu bijna 1 jaar, over 2 weken en hij zit in maat 86 inmiddels.
Ik krijg hem ook in november.. maar denk eerlijk gezegd dat het oktober word.. maar ben zelf inderdaad ook aan het kijken voor zon skipak.. alleen zag ik op internet dat de kleinte 4-6 maanden is.. maar zal dit niet lukken in het begin aangezien hij flink gewateerd is en je er toch flink wat lagen kleren onder stopt
Je moet vooral doen wat je zelf leuk en fijn vindt. Ik vind skipakken voor baby's afschuwelijk. Ik gebruikte zelf vestjes. Een echt jasje vind ik nog niet echt geschikt voor een baby. Bij noppies hebben ze hele fijne warme vestjes in de newborn collectie. Maar je hebt nog zat tijd. Zo zonde als je straks nog veel leukere dingen tegenkomt als de nieuwe collectie er weer is Voor die leeftijd zou ik voor maat 62 gaan. Wij gebruikte alleen de eerste maand een vestje in maat 56.
Geen jasje joh. Niet voor je zelf en niet voor je kindje, zo'n gewurm met zo'n klein lijfje. En het zit ook niet echt lekker voor een klein baby'tje. Gewoon een extra dekentje, wrapper o.i.d.
Hier ook.. eind augustus geboren. . Gewoon een lekker dik vest en dekens.. toen het echt heeeel koud was had ik een skipak kon ik met de ouste een tijdje gaan sleeen zonder dat hij het koud kreeg..
Vanaf wanneer raden jullie een jasje dan aan? Mij lijkt het tot 4 maanden inderdaad niet echt handig/nodig met alle dekens etc die ik dan liever gebruik voor zo'n kleintje..
Jasjes pas gebruikt vanaf het moment dat ze uit de wandelwagenbak gaan. Vaak 4 a 5 maanden. Skipak zou ik alleen doen als ze mee kunnen op de fiets ( vaak vanaf 6 a 7 maanden). Anders voldoet een voetenzak in de wandelwagen of maxi cosi nog vaak prima.
Hier ook pas een jasje bij uit de wandelwagenbak groeien (zo'n 6 maanden) voor die tijd kon ik het prima af met een goede voetenzak in de maxicosi en/of vestje/dekentje/wikkeldoek.
die vesten van z8, die kun je ook bij kleine kindjes heel goed gebruiken hebben wij gedaan, was erg fijn
Mijn dochtertje is van september en heb ook geen echt winterjas gebruikt afgelopen winter. Eerst een wit dikker vest met oortjes en daarna het gevoerde vestje van Z8 met sjaal en muts erbij. Een gewone winterjas is veel te stijf voor zo een kleintje.
Bedankt dames! Op de website van z8 zag ik nu niet echt iets waarvan ik dacht "hey" maar ik hou het even in de gaten, ik heb nog even..=)
Volgens mij ben ik een van de weinigen, die wel een jasje aangedaan heeft vanaf zo'n 3 maanden (halve maand gecorrigeerd ). Geloof dat Quinten toen zo'n 3,5 kilo was, maatje 56 was nog wel wat aan de grote kant, maar vond het zo schattig! We had hij hem vooral in de maxi cosi aan en dan nog in de voetenzak met een deken eronder (koukleum!). In de wandelwagen of draagdoek had hij z'n berenpakje aan en dan nog dekens. Tegenwoordig eigenlijk altijd een vestje van de next: Buy Stripe Toggle Cardigan (0-18mths) from the Next UK online shop Op de foto is hij wel al wat ouder.