Bugaboo in vliegtuig?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door shining, 26 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shining

shining Actief lid

25 mrt 2008
    150
    0
    0
    Ik heb twee vragen over de bug-a-boo:

Onze dochter van 6,5 maand vond de reiswieg altijd prima, maar toen ze een half jaar was ineens niet meer. Dus hebben we de reiswieg maar alvast omgebouwd tot buggy, want als ze kan rondkijken vind ze het prima. Ze kan nog niet zelf gaan zitten, maar als ik haar neer zet blijft ze al aardig in balans. Ook op schoot gaat ze zelf zitten, dus dacht dat het wel al kon, omdat hij ook helemaal plat kan. Zitten in de buggy gaat op zich prima, maar ben bang dat het misschien niet zo goed voor haar bekken is? Ik leg haar daarom maar steeds plat tussendoor, maar dan gaat ze haar hoofdje steeds hoger optillen, lijkt me ook niet goed..

En ten tweede twijfelen we of we de bug-a-boo mee moeten nemen op vliegvakantie naar tenerife. We gaan maar een week, maar zou hem denk ik wel heel erg missen. Een draagzak is wel een optie als we op pad gaan, maar niet om in te zitten/ slapen. Dan moeten we haar steeds op schoot nemen en als ze moe is terug naar de hotelkamer brengen. Maar hij is helemaal nieuw, dus wil liever ook geen beschadigingen. Ik wil best een transporttas aanschaffen, maar vraag me af of dat nou zo beschermend is? We reizen met air berlin, ze zeiden dat we hem mee mogen nemen tot aan de gate en dat het over het algemeen goed gaat. Maar weet niet of ik hier blindelings op moet vertrouwen..

Iemand ervaringen met deze dingen of tips?

2. Fransa

Fransa Niet meer actief

Geen ervaring mee, maar wij hebben een buggy gekocht speciaal voor het reizen eigenlijk. Ik durf echt onder geen beding mijn wandelwagen mee te nemen in het vliegtuig. Als ik zie hoe er met de koffers e.d. gesmeten wordt wil ik gewoon niet weten wat er zou kunnen gebeuren met onze wagen.

Daarom hebben we een buggy gekocht zodat er wat mee mocht gebeuren het financiële drama niet zo groot is zeg maar....

Ik weet niet hoeveel jullie van plan zijn te lopen e.d. tijdens jullie vakantie maar een buggy is volgens mij een prima optie. Onze zoon heb ik er voor het eerst in vervoerd (bij een vliegreis) toen hij 4,5 maand oud was. Liggend natuurlijk. Daarna altijd zittend, maar hij kon er toen hij kleiner was ook prima in slapen. Natuurlijk is een buggy niet zo comfortabel als je wandelwagen maar voor niet al te lange afstanden e.d. wat mij betreft prima te doen.

Fijne vakantie alvast!

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb een Joolz day kinderwagen maar op vakantie ook een mac laren buggy gekocht ivm eventuele beschadiging. Ook veel makkelijker mee te nemen in taxi, vliegtuig ed.

4. Maj

Maj Lid

7 aug 2007
    48
    1
    0
    Wij hebben een transporttas aangeschaft en ik ben echt heel erg blij dat we dat gedaan hebben, we hebben er al veel profijt van gehad!

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik zou eerder voor een goedkopere buggy gaan. Ik zou ook echt bang zijn dat er, ondanks de tas, iets beschadigd. Bij prenatal hebben ze een buggy van het eigen merk voor iets van €50,- die kan ook helemaal plat (voor als ze wil slapen). Ik zou voor zoeits gaan!

6. madelieveke

4 feb 2009
    67
    0
    0
    Ik heb 1 keer met transporttas met de bugaboo gevlogen. Prima gegaan, alleen is het wel een gepuzzel met die transporttas. Pfff, iedere millimeter is gevuld ;) Bugaboo moest wel ingecheckt worden, dus hadden we een draagzak.

De volgende twee keer heb ik een buggy meegenomen, die ook in ligstand kon... Veel handiger en makkelijk mee te nemen tot aan de gate... Dus mijn advies, een goedkope buggy!

en.... als je toch voor transporttas gaat, even op marktplaats kijken.

7. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Wij hebben ook een bugaboo maar hebben alvast voor de vakantie een buggy gekocht. Ook gelijk 1 die mee kan op de fiets, zodat hij ook daarvoor gebruikt kan worden.

Wij hebben een koelstra simba gekocht, kan helemaal plat en kan ook mee op de fiets (prijs 89 euro)

8. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Wij hebben een buggy gekocht omdat je die tot aan de gate mag mee nemen. Kinderwagens moet je met je koffers inchecken dus dan heb je ook nog een maxi cosi of een draagzak nodig om de tijd tussen kofffers en vliegetuig in te vullen.

Maar de transporttas is wel een goede optie om je bugaboo in te vervoeren. Hij dan een stuk beter beschermd. Maar houd er rekening mee dat die als koffer geldt dus ook daar wordt mee gegooid.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben ook een goedkopere buggy gekocht bij de outlet van babypark. Mag ook nog eens mee tot aan de gate en als daar wat mee gebeurt kan het me niet zoveel schelen - wel als het met onze mooie Mura zou gebeuren. Plus dat een buggy volgens mij op vakantie veel handiger is, die past in elke auto, weegt weinig, etc. Als je kindje nog niet zo goed kan zitten, kun je een standenbuggy nemen die helemaal plat kan, dan kan je haar altijd neerleggen als je moe wordt.

10. shining

shining Actief lid

25 mrt 2008
    150
    0
    0
    Thanks voor de reacties. Ik durf het risico niet aan om hem mee te nemen en gaan voor een koelstra simba, inderdaad die van 89,-!

11. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Heb nog een mooie in de aanbieding van 2 maanden oud. Zie topic te koop aangeboden. ;)

12. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Je kan je kinderwagen inchecken en laten sealen dan is hij verzekerd!
    Dit heeft het reisbureau ons vorig jaar verteld want wij wilden ook onze kinderwagen (urban jungle) meenemen!

13. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Hoe duur is dit en kan dat bij alle kinderwagens? Wij willen de Quinny Buzz meenemen :p

14. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ik heb geen idee wat het kost, want uiteindelijk paste onze kinderwagen in de auto bij mn schoonouders en was t dus niet nodig om hem mee te nemen het vliegtuig in, maar zou anders even een reisbureau bellen of een vliegveld dan weet je gelijk of het nog steeds kan en wat t kost! Succes!

15. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ok bedankt, had net toevallig een mail gestuurd naar Seal & Go van schiphol ;)

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb de transporttas gehuurd via marktplaats, er staan er een hoop op. kostte me 12,50 voor een week en mijn bugaboo was daardoor helemaal heel. Een buggy vind ik persoonlijk niks.

17. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik zit nog in dubio wat ik ga doen. 2 Jaar geleden de bugaboo meegenomen in de transporttas en super bevallen. Maar nu toch de twijfel. En waarom... het is zo`n groot pakket en mijn zoontje kan nog niet lopen. Dus dan zit ik weer op schiphol. Dus dan word het bugaboo mee in tas en buggy voor mijn zoontje en op vakantie mijn dochter.

18. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    De knoop is door de bugaboo gaat hier gewoon mee ! Een kennis heeft een tas en die kan ik lenen.

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    fijn linda! Ik deed een draagdoek op het vliegveld. Vond ik heel fijn.

20. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    hier hetzelfde dilemma, kan je niet je bugaboo, in buggy vorm, tot aan de gate meenemen en dan daar in de transporttas afgeven?

daar ben ik eigenlijk vanuit gegaan..

Deel Deze Pagina