buggy voor 'lange' mama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sas26, 21 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    hallo,

onze kleine dame is inmiddels bijna 8 maanden en kan straks op de fiets mee. Nu ben ik vast op zoek naar een buggy die aan de volgende voorwaarden moet voldoen....;)

- geschikt om op de fiets te vervoeren (met een speciale beugel)
    - geschikt voor mensen die lang zijn (wij zijn beiden zo'n 1.80m. )
    - rugleuning moet naar beneden kunnen

iemand een tip welke buggy geschikt zou zijn?

en mocht je er nou een te koop hebben die geschikt is, dan ben ik ook benieuwd. (zoek ook op marktplaats) We willen er wel graag een met een zonnekap.

Groetjes, Sas

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Wij zijn laatst ook op buggyjacht geweest en aangezien mijn man en ik ook allebei lang zijn (1.81 en 1.86) was dat erg lastig. Er kwam eigenlijk maar 1 buggy in aanmerking en dat is van het merk Koelstra. Deze is geschikt voor lange mensen en heeft een ligstand, maar of deze op zo'n beugel bevestigd kan worden om mee te nemen op de fiets, weet ik niet.
    Wij hebben deze uiteindelijk niet gekocht omdat ik ook graag een buggy wilde waar ik de maxi cosi op kon bevestigen en dan blijft alleen de Quinny Zapp over (de wel veel te laag is voor lange mensen).

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik was gister toevallig in de Prenatal en wij hebben dus ook het probleem, tot mijn verbazing zag ik dat de Prenatal eigenmerk buggy ook lekker hoog was.
    Wij gaan zondag er weer even voor kijken, want op de site van prenatal staat hij voor 80 euro en in de winkel voor 115 euro dacht ik

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Koelstra zijn ook erg hoog dacht ik

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik ben zelf niet zo lang maar heb nu de mclaren.
    Ik heb een prenatal eigen merk gehad maar die valt kwalitatief gezien knap tegen. Ik zou dan eerder voor een merkbuggy gaan.

6. mamarieke79

7 nov 2008
    31
    0
    0
    wij hebben een koelstra, en ook een beugel voor op de fiets, daar kan die op. is een fijne buggy

7. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    hoi meiden, bedankt voor de antwoorden! De Koelstrabuggy, wat is zeg maar de duwhoogte daarvan? En weet iemand het ook van de mc laren en de prenatal eigen merk? ik kan misschien van iemand de mc laren buggy overnemen.

Groetjes!

8. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    1.80 is toch niet zo lang? Mijn vriend is 2 meter en wij hebben bewust voor de Koelstra gekozen. Maclaren beviel absoluut niet, was veel te laag.

9. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    nou voor een vrouw is 1.80 wel lang dacht ik zo.

10. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Wij zijn beiden ongeveer 1.90m en hebben de toppie van topmark gekocht bij de babydump.
    Deze buggy is speciaal gemaakt voor lange mensen, de handvatten zitten echt een stuk hoger. Echt hoger dan de Koelstra.
    Hij is zolang dat niet meekan op de fiets omdat de hij te lang is. Mijn vriend gaat er zelf nog iets voor maken zodat hij toch mee kan.
    De buggy kan in 5 standen..

De buggy was trouwens 100 euro maar wij hebben gekocht in een periode dat ze 20 % korting gaven en hebben er dus 80 euro voor betaald.

Succes ermee!!

11. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    hoi Juffie, wat fijn dat jullie een goede buggy hebben gevonden! en dat je vriend handig is om iets te maken voor op de fiets!

Succes ermee!

12. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    De Koelstra is idd hoog, ik ben net een 'korte' mama en merk soms wel dat een lagere buggy wat handiger zou zijn. :D

13. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik had de Koelstra Simba, maar die vond ik echt te laag hoor. Heb nu de Toppie Flow en dat scheelt zeker zo'n 10cm, veel beter.

14. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Ik (zelf ook 1.82) heb er ook een van Topmark. Die van mij kan wel mee op de fiets. De handvatten zijn inderdaad erg hoog. Voor mij ideaal. Gekocht bij www.kidstraffic.nl hij was in de aanbieding voor 69 euro. Toen hebben we ook meteen het fietsstoeltje gekocht. Scheeld weer verzendkosten.

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nou we hebben nu ook de toppie flow, wat een heerlijkheid, rijd goed, ideale hoogte, licht en gemakkelijk te bedienen!

16. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ik was ook voor deze buggy aan het kijken. Bevalt hij een beetje?

Gr. Marieke

Deel Deze Pagina