Joolz of toch Stokke?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nolatje, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nolatje

Nolatje Lid

9 dec 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,
    na lang wikken en wegen gingen wij toch voor de Joolz, prachtige wagen. Maar stiekem, toen ik net zwanger was, had ik al een voorkeur voor de Stokke Xplory. Ik weet niet waarom. Had mezelf er inmiddels bij neergelegd, vond de Joolz een mooie en praktische wagen.
    Het punt is, gisteren reed ik even met de wagen van mijn vriendin, en jullie raden het al; zij heeft de Stokke. Hij reed zo heerlijk en ik twijfel nu ontzettend of ik toch niet voor de Stokke wil gaan.

Heeft iemand nog doorslaggevende tips waarom ze voor de Joolz gingen en niet voor de Stokke of andersom. (buiten het design)

2. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik heb een Joolz en ben er heel erg blij mee. Nou was de Stokke voor mij sowieso geen optie, omdat ik die gewoon niet mooi vind. Een vriendin van mij heeft er wel 1 en natuurlijk wel even mee gereden, maar hij rijdt prima. Ik denk dat ze redelijk vergelijkbaar zijn. Dus dan is het de keus, welke vind je mooier?

3. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Hier ook een tevreden Joolz-gebruikster. Hij gaat al twee kinderen mee en ziet er nog super uit. Ik verwacht dat hij nummer 3 ook nog wel volhoudt ;)
    De Stokke is minder geschikt voor het rijden over bospaadjes (werd ons 4 jaar geleden verteld). En laat ik nu altijd richting het winkelcentrum rijden door het park. Daarbij zijn ik en mijn man erg lang en dan rijdt de Joolz veel prettiger.
    Als ik grotere kindjes zie in de Stokke, ziet dat er een beetje wiebelig/fragiel uit. Geen idee trouwens of dat ook zo voelt als je er achter loopt.

4. Minki

Minki Actief lid

29 sep 2012
    220
    0
    0
    N-H
    Hier ook blije Joolz rijdster ;). Schoonzus heeft de Stokke, nadeel van deze vind ik dat deze grote blijft bij inklappen (groter dan de Joolz) minder praktisch in de auto. Verder ook prima wagen! Succes

5. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Hier ook een tevreden Joolz gebruiker. De stokke ken ik eigenlijk niet dus kan niet vergelijken, maar vind de Joolz ideaal. Oogt mooi (het oog wil tenslotte ook wat) makkelijk in te klappen en is dan inderdaad niet groot meer, flinke bak dus beeb kan er lang in en rijd erg fijn.

6. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Joolz! Maar dat is puur omdat ik de stokke verschrikkelijk lelijk vindt.

7. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Heb ook de joolz, super wagen.. Stokke wilde ik niet omdat ik het niet heel erg mooi vind en met inklappen blijft die groot ja..

8. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Hier ontzettend blij met mijn Joolz. Makkelijk en klein in te klappen. Rijdt super.
    Vind persoonlijk de Stokke ook echt heel lelijk. :)

9. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0

Ik sluit me hier bij aan.
    Heel erg blij met onze Joolz.

10. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben ook heel blij met mijn Joolz!

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

+1 vind de stokke echt een afschuwelijke wagen

12. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ik vind de stokke ook heeell lelijk.
    het enige voordeel dat hij heeft is dat kinderen hoger zitten in de zitting. je kunt ze dan gewoon hiermee aan tafel zetten ipv over zetten in de kinderstoel...
    maar dat betekend ook dat je ze altijd hoog erin moet tillen!

de joolz vind ik wel heel mooi!

13. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

TS vroeg tips die niet over het design gaan...
    De stokke is een heel prettige wagen met een zeer kleine draaicirkel, zeer wendbaar. Wel geschikt voor bospaadjes maar idd niet zo prettig voor offroad. Idd erg groot nog als ie ingeklapt is. Zoon is bijna 2 jaar, 13kg en zit nog met gemak in de stokke hoor! Het is ook absoluut niet instabiel!
    Wat ik wel jammer vind is dat ik nu geen verzorgingstas meer aan de wagen kan hangen omdat de voetensteun dan in de weg zit, maar zoon is dus ook al bijna 2 dus niet echt meer nodig.
    Leuk van de stokke is de zomerkit en winterkit waarmee je je wagen kunt opleuken (wel prijzig).
    Ik ben heel erg tevreden en mijn moeder (die de wagen om het uiterlijk nooit zou kiezen) is ook helemaal verzot op deze geweldige wagen!
    Misschien kun je een stokke kopen voor je volgende kindje?

Deel Deze Pagina