worsteling tijden verschonen/ aankleden.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sama1, 16 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Mijn dochter kan gewoon niet stil zitten of liggen. Ook tijdens verschonen of aankleden. Het wordt echt een worsteling. Vanavond met 2 man bezig geweest!!! Ze gast helemaal over haar toeren. Gillen, krijsen alle kanten op. Afleiding door speelgoed en liedjes helpt niet... en wat een taferelen vooral met een poepluier. Krijg het niet eens fatsoenlijk schoon. Zodra ze zit of weer op de arm is, is het goed. Tips zijn welkom. Ohh en als ze moe is wordt het drama nog groter.

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ooh wat herkenbaar! Als ze op der rug ligt wilt ze op der buik liggen en vervolgens wilt ze zitten om dan te gaan staan en weer te gaan zitten om daarna over de rand heen te gaan hangen ;)
    Ik geef der meestal iets wat geluid maakt, dus bijv een halfvol pakje billendoekjes. Afleiden werkt als enige hier dus verder ook geen tips.

3. Veera

Veera Niet meer actief

Misschien handig om de leeftijd te vermelden

4. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ze is nu 8,5 maand en een pittige tante! Kruipen, zitten optrekken aan de tafel. Wanneer ze maar kan bewegen.

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Denk dat veel meisjes van die leeftijd zo zijn :D
    Het is iig een fase. Gaat wel weer over ;)
    Probeer waar t lukt haar zittend aan en uit te kleden. Een poepluier moet ntl liggend maar de rest zittend of staand dat helpt miss al.

Editie zittend ook een drama lees ik. Probeer staand :p
    En wat als je jouw sleutels of telefoon geeft? Vaak interessant

6. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Herkenbaar! Misschien helpt het als je haar iets geeft wat geen speelgoed is. De tube tandpasta, een plastic beker, een borstel. Vaak is dat veel interessanter dan speelgoed.

7. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Wat de rest zegt, iets geven waar ze normaal niet mee mag spelen. Hier zijn lege verpakkingen van billendoekjes, een luier (schone dan ;)), en een kartonnen doosje van de neusspray favoriet :D.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Vooral zelf kalm blijven, zorg voor veeeeeel afleiding; zing een liedje, doe gek met je gezicht erbij, geef een sleutelbos of bv een tube tandpasta, iets wat je anders nooit geeft. En snelllll verschonen ;)

9. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Bij verschonen de doekjes aan jou laten geven ipv zelf pakken, schone luier laten uitvouwen. Dan "helpt" ze jou een handje.
    Bij het aankleden zit zl ook niet stil vanaf dat hij een maand of 8 was. We hebben hem geleerd te helpen met de kleertjes uit of aan te trekken. Armpjes door de mouwen doen, iets over zijn hoofd aan of uit trekken, benen in de pijpen van de broek met als spelletje kiekeboe met zijn eigen tenen :D een vestje of jasje kan hij al zelf uit trekken, ritssluiting lukt hem nog niet ;)

10. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ik lees het al... herkenbaar :) ja het hele theater wordt hier al uit de kast gehaald. Ze is dan gewoon zo woest! Heeft nergens geen oog meer voor. Zal vandaag eens wat anders geven inderdaad. Tube tandpasta of dergelijke.

11. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar. Hier is onze dochter verschonen of aankleden al maanden een hele klus. Ook zij blijft geen seconden rustig liggen, zitten of staan. Heel soms wil wat afleiding hier nog wel eens helpen maar meestal niet. Sterkte! Ik weet helaas hoe lastig het is.

12. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Staand verschonen. Ik liet mijn kinderen dan met de handen tegen de muur op de commode staan, en dan zo snel mogelijk verschonen :D
    De jongste heeft een commode die dwars op de muur staat, dus daar kan het niet, die verschoon(de) ik het liefst staand op de grond, of op mijn bed, desnoods als hij op handen en knieen zat. Ik werd en word heel creatief :D

13. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    verschonen voor de televisie hielp hier wel, en aankleden op de bank terwijl ze alle kanten op ging. schiet niet erg op maar dan blijft het wel gezellig, voor haar dan :)

14. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Hier ook een heel onrustig kindje tijdens verschonen! Was eerst gewoon veel naar buik draaien en gaan zitten etc maar nu wordt hij al woest als hij merkt dat ik hem neer wil leggen.. Gooit hij zich helemaal achterover (overstrekken) en schreeuwt alsof ik hem super veel pijn doe. Hier helpt het om vooraf al te beginnen met afleiden. Vooraf al zingen en gek doek en hem ondertussen neerleggen. Maar dan nog is het de helft van de keren een ramp! Vooral s avonds als hij moe is inderdaad! Hier duurt de fase al even, meneer ging ook al met 8 maanden staan etc.. Hopelijk ist snel voorbij!

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Heel onpedagogisch kijkt ze dan een k3 filmpje op mn telefoon. :) Ze kijkt nooit tv en een paar van die filmpjes dus per dag. Helpt veel! :D

16. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Nou vanavond ook weer drama. Vooral wanneer ze moe is. Alles uit de kast getrokken maar hielp niks. Een krijsend kind wat we met ons 2 een luier om moesten knuppen... jeetje wat een gevecht. Probeerde hem nog zitten om te doen, alleen kwam erachter dat haar buik dan in de weg zit :) Erg gezellig thuiskomen na een dagje werken :) overdag is het nog te doen. Nou is ze ook nog eens stront verkouden en hoest zo ongeveer haar longen uit het lijf. Dus zal ook niet bepaald mee werken.

17. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ik heb nu trouwens een tuinstoelkusssn in de woonkamer liggen.. Dvd met 2 kleine kleutertjes op en ik lig hem op tafel en hij ligt rustig tv te kijken terwijl ik hem verschoon

18. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Herkenbaar!!!! Hier ook continu draaien en gedoe, tot ze iets te pakken heeft wat eigenlijk niet 'mag'. Dus tegenwoordig geef ik haar maar meteen iets zoals zakje vd billendoekjes, borsteltje, etc. Dan blijft ze stil én recht liggen.

19. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Nou zelfs dat helpt niet. Haha ze had een tube gepakt en zat er heerlijk mee te spelen. Dacht dit is mijn lans... zij dacht anders :) Nou ik denk nu al hardop... fase... wordt ooit beter... rustig blijven... en loop vervolgens met zweet op mijn voorhoofd naar beneden wanneer we klaar zijn :)

Deel Deze Pagina