ik ben me toch maar weer aan het orienteren op een duowagen, maar blijf steken bij de urban jungle duo en koelstra flexxo twin. wie weet wat de verschillen zijn en hoe klein *ahum* ze opbouwbaar zijn? blijft moeilijk om te kiezen, dure krengen zijn het zag dat op MP wel het een en ander aangeboden word, maar valt me op dat er best wat mensen zijn die de koelstra flexxo twin in no time weer verkopen dan denk ik, wrom koop je zo'n dure wagen nieuw om hem na 9mnd weer te verkopen...? wat zou dr dan mis mee zijn andere suggesties zijn ook welkom, belangrijkste criterium is dattie 2e hands te koop moet zijn (dus helaas, de Zoom is geen optie, dat leek me wel wat), niet te groot invouwbaar moet zijn, achterelkaar lijkt me onhandig ivm stoepranden, en geschikt moet zijn voor baby & peuter.
oh..? moet wel zeggen dat je online veel verschillen ziet in leeftijden van de urban wagens.. varieerend van 1 jaar oud tot wel 6 jaar oud ik heb alleen nog geen recenties kunnen vinden van de zoom, of dat nou echt een fijne wagen is of juist niet, hoe groot ie ingeklapt is, etc..? hij is nog heel erg nieuw toch?
Yep. Ik ga hem volgende week ophalen. Ik vind hem erg licht en hij is zeker compact. Online is ie echt niet zo duur: http://www.babyland-online.com/baby-unterwegs/kinderwagen/geschwisterwagen/abc-design/abc-design-zoom-gold.html Heb hem uiteindelijk voor bijna dezelfde prijs gekocht bij Babypark.
O ja, ik heb deze gekocht omdat de reiswieg hiervan een normale maat heeft itt de nestjes in de meeste andere wagens. Ook de buggy heeft een normale breedte. Jarissa zat hier erg goed in. In andere wagens zat ze met haar schouders al zo ongeveer klem. En omt de kinderen zowel naar elkaar toe als allebei naar voren of achteren kunnen zitten vind ik ook heel prettig.. Verder goede vering en licht rijden. En natuurlijk lang zo duur niet als de meeste alternatieven.
ik heb de x adventure duo hoe die bevalt geen idee maar ik vind hem in ieder geval erg wend baar en klein op te vouwen
Ik heb de Koelstra geprobeerd, de Urban, de Mutsy en de Easywalker. Verder weet ik zo niet. Hebben in totaal bij 3 grote zaken alles geprobeerd behalve die hele goedkope buggy-achtige dingen. En de Phil en Ted, dat vind ik zo'n onding. Er was echt een groot verschil per wagen. Ik vind zelf de Mutsy heel erg mooi. Maar daar zat Jarissa zo slecht in, die viel meteen af.
en de zoom was de enige waar ze qua schouderruimte goed in zat? dat is nl ook de reden dat ik eerst uberhaupt geen duowagen wilde... erg duur en lijkt me zo krap toe, mijn zoontje is ook nogal breed en je wilt zo'n wagen toch wel een tijd kunnen gebruiken. vind het een lastige afweging, online zijn er zat betaalbare duowagens te koop, o.a. de x-adventure. maar of je daar op de langere termijn ook nog blij mee bent... ik vind het lastig! de een gebruikt een duowagen jaren, de ander doet em na 9mnd al weg. en heel belangrijk detail: hij moet natuurlijk wel in de auto passen! ik heb een mutsy 4rider en die past er net in als we de achterwielen eraf halen! (op zich geen kleine kofferruimte alleen er ligt een bom van een gastank in...)
Ja, de duo inderdaad van Mutsy. Ik zou best online durven bestellen maar alleen als ik de wagen in een winkel had gezien/geprobeerd. Zoom zat als enige lekker ruim en mooi rechtop.
de duo van mutsy hebben we ook overwogen maar vinden we echt een onding na wat rondrijden in de winkel. het oudste kindje word gedwongen rechtop te zitten, de achterste kan niet helemaal plat. het loopt niet echt joepie en je word gedwongen om het urban rider frame te nemen want op andere onderstellen issie niet veilig (heb nu de 4rider, de urban rider heb ik hiervoor gehad maar ik kon totaal niet wennen aan het frame, vooral niet in de winkel als je ff recht achteruit moet of een strakke bocht ) heb nog es gekeken maar de zoom is toch wel flink aan de prijs. een urban jungle is idd 2e hands ook nog best duur(400 euries zag ik diverse keren voorbij komen), maar voor zo'n 300euro heb je wel een 2e hands flexxo. moeilijk om een keuze te maken
Ik denk dat de mensen die de wagen na 9 maanden wegdoen weinig gebruik maken van de duo of tandem wagen. Dat de oudste meestal al meeloopt. En dan kan je weer gewoon een enkele wagen gebruiken (die ze meestal nog hebben als de kinderen echt weinig in leeftijd verschillen). De wagens waar niemand tevreden over is kan je ook online vinden, er zijn een aantal wagens die echt binnen een maand alweer verkocht worden. Wij hebben gekozen voor de Twin Two van Jane, ook een onbekend merk in Nederland maar in Spanje zie je ze bijna alleen maar rondlopen. De wagen die wij hebben is dus ook achterelkaar, dit zodat ik nog boodschappen kan doen, bij ons in de Jumbo kan je sommige gangpaden al bijna niet door met een normale kinderwagen laat staan een waarbij de kids naast elkaar zitten. Ook kan ik nog door het Kruidvat heen (dus kruidvatproof ) En ook een belangrijke reden, er kan een volwaardige bak op (net zoals wat Pendrag al zei). Nu had ik al de enkele wagen van Jane, en dus ook die bak en die kon op deze wagen. De wagen weegt 9kilo, en is redelijk klein opvouwbaar (de wielen kunnen er makkelijk af) Nadeel van de tandemwagen, je moet even wennen aan dat ie toch wel ietsie langer is. (ik gebruik hem nu 7 weken, elke dag) De wagen staat alleen weinig op marktplaats (staan er soms op). Wel staat ie op Ebay via een duitse leverancier en als je geen voorkeur voor een kleur hebt dan is ie inmiddels best al goedkoop te krijgen (kleur rood 299, en kleur zilver 289) je hebt dan nog wel een bak nodig (matrix of capazo)hmm kom je idd nog snel aan de 500 euro (maar wel nieuw) er is ook nog een autostoeltje bij wat ook met het zelfde systeem aan de wagen te bevestigen is (met Matrix heb je geen apart autostoeltje nodig). O ja, de zittingen zijn best wel breed. (voel me net een verkoopster whahahhaha, maar ja.. ik ben er heel blij mee )
waar ik een beetje bang voor ben met een wagen 'achter elkaar' is dat ik tot de groep behoort die enorm gaat balen als je de stoep op moet, en de oudste en dus de zwaarste voorin zit. dat lijkt me echt knap lastig. valt jou dat tot nu toe mee daphne? en de twintwo, is het achterste zitje ook helemaal plat te maken zodat er een babynestje in kan evt.? de eerste maanden bij onze oudste hebben we maar weinig gewandeld dus in principe vind ik een wagenbak nog niet het allerbelangrijkste (onze zoon wilde met 5mnd niet meer in de bak, en voor die tijd hebben we weinig echt gewandeld omdat hij erg overprikkeld raakte) als de twintwo voor 300 euro te koop is incl. beide zitjes dan is dat misschien ook nog wel een optie heeft ie trouwens luchtbanden..? en is het echt een wandelwagen of meer een buggy?