Hallo allemaal, Ik weet nog niet heel lang dat ik zwanger ben dus dit is misschien niet echt de tijd om me druk te maken over kinderwagens maar doe t lekker toch. Mijn ouders willen mij graag eentje cadeau doen en ik ga in September weer naar Australia dus er is een beetje haast bij. Nou zit ik met het probleem dat ik niet kan kiezen tussen de Bugaboo Cameleon 3 Avenue en de Joolz day Tailor. Wat zijn jullie ervaringen (voor- en nadelen)? en heel belangrijk wat voor ervaringen hebben jullie met de producten die de baby beschermen tegen de zon? en eventueel vliegen met de kinderwagen? Bugaboo heeft een reistas maar bij joolz kon ik het niet vinden. alvast bedankt liefs
Waarvoor en op welke ondergrond wil je de wagen gebruiken? Joolz is meer een stadswagen, bugaboo cameleon is iets geschikter voor oneffen terrein, maar als je echt op onverharde wegen wil gaan wandelen, zou ik voor de bugaboo bufallo gaan.
Ik wil de wagen gebruiken in de stad, in het park, 't bos en op het strand. Het is dus wel belangrijk dat het op elke ondergrond goed rijd.
Dan zou ik de Buffalo nemen, hebben wij ook naar gekeken, rijd ook erg fijn. En door de grotere voorwielen zeer geschikt voor oneffen ondergrond. Kon ook kort draaien dankzij de "zwenkfunctie" op de voorwielen, wat dan weer belangrijk is in de stad. Bugaboo Buffalo | Kinderwagens | Baby-Dump
Bedankt voor de tip Ik zag dat er ook speciale banden zijn voor de cameleon voor op het strand enz. Dat lijken op het plaatje dezelfde voorbanden als op de Buffalo. Ik ben een beetje verliefd op het design van de avenue dus gaat mijn voorkeur daar naar haha. Heb je ook ervaring met de breezy sun canopy?
Ik heb toen ik oppaste vaak de Joolz gehad. Zelf hebben wij nu ook de bugaboo Avenue (en de donkey). Bugaboo vind ik een heerlijke wagen. Kan prima in de stad, maar is ook ideaal op het strand in de twee wielen stand. Bos gaat ook goed. Hij is mooi en praktisch. Klapt makkelijk en klein in. Joolz vond ik ook een mooie wagen. Voordeel is natuurlijk dat ie wat hoger is. Wel vind ik hem heel onhandig inklappen.
Wij hebben ook heel lang getwijfeld over de joolz of bugaboo (buffalo) Keuze is gevallen op de bugaboo, veel meer voordelen. Qua inklappen, ruimte onderin, de banden, welk terrein, zonnekap is groter, zitje is groter. Joolz vonden wij de kap erg kort, mandje erg klein (ja er is een groter net maar dat kun je pas gebruikn als t zitje erop zit ) de kleine voorwielen en t toch wel smalle zitje.
Wow iedereen is positief over de bugaboo (en niemand over joolz) Zo is mijn keuze snel gemaakt !! Ik kan ook nergens op de site van joolz een vergelijkbare zonnekap vinden als de breezy sun canopy en dat is toch wel belangrijk.
Wij hebben ook de bugaboo cameleon avenue. Praktische wagen, lekker wendbaar, alles gaat er in een simpele klik op en af en hij klapt klein in.
Wij hebben de joolz! We hadden bij de eerste een Stokke en die is ook overal geweest, bos, strand, harde wegen, etc etc.. En zonder moeite overal kunnen rijden. Wij vonden de bugaboo véélste laag, al helemaal omdat de stokke zo hoog was, en daarom zijn we dus voor de joolz gegaan ( en zijn beide maar 1.66 en 1.70. Nog niet in gebruik, maar hij is heel makkelijk in te klappen, en zelfs met de wandelwageninzet in 1 geheel in te klappen. Hij past zelfs zonder de banden eraf te halen in de kleine clio van mn schoonmoeder.
Voor de joolz heb je deze Summerseat. Zag toevallig vandaag in de winkel nog iemand met dat setje, en gewoon lekker luchtig! Joolz Day Summerseat kopen? | Babyhuys
Zijn met de summerseat de beentjes ook in de schaduw? het lijkt een beetje klein. Dat ding van Bugaboo lijkt meer een cocon waar het hele kindje in verdwijnt. Maar in een land waar de zon altijd schijnt is het wel het aller belangrijkste dat het goed in de schaduw zit. Niet dat ik steeds de kinderwagen op onmogelijke manieren moet duwen of trekken om kindje uit de zon te houden.
Wij hebben de joolz, ik vind hem een superwagen ! Ook lekker hoog, bak is groot.. Inklappen ook makkelijk . Ingeklapt rechtop zetten, fijn hoor
Joolz, ik vind de bugaboo veel te laag. Maar, omdat je hem wilt gebruiken op allerlei soorten ondergrond, en de Jool idd meer een stadskinderwagen is... Is misschien de bugaboo voor jou beter .
De Joolz heeft geen zonne net zeg maar. Wel een muskieten en comfortnet maar dat houdt geen zon tegen. In jou geval zou ik dus de bugaboo kiezen, want in de joolz hou je ze moeilijk uit de zon
Ik heb hem nog niet in gebruik maar wel even wat rondjes met mijn nichtje gelopen erin hihi Wij hebben gekozen voor de bugaboo Buffalo (weet niet of ik het goed schrijf) Reden : groter zitje , grote boodschappen bak onderin en super fijn in gebruik qua inklappen & super wendbaar. Ik ben met mijn nichtje naar het bos geweest en liep echt helemaal super !! De Joolz is inderdaad hoger maar wij zijn niet groot (1.66 en 1.73). Ik vond de bugaboo cameleon echt laag en stuk kleiner. De Buffalo vind ik gewoon normaal heb hem naast meerdere wagens gezet. Ik zou alleen echt niet voor de cameleon gaan als je ook regelmatig op onverharde ondergronden komt zoals bos , strand en dergelijke. Meerdere kennissen zijn van wagen veranderd omdat dit niet echt lekker liep. Voor de stad is die wel ideaal. Succes ik weet hoe moeilijk het is !!
De joolz heeft een uv zonnekap. Soort verlening van de zonnekap waar je een hele hoes uit kan ritsen tot de onderkant van het zitje
Ben zelf gister naar de Bugaboo store geweest in Amsterdam en me daar goed laten voorlichten mbt het verschil tussen de Cameleon en de Buffalo. Eigenlijk zit er niet veel verschil tussen qua gebruiksgemak. De buffalo is wat robuuster en iets zwaarder. Het mandje onderin is een stuk groter, de voorbanden ook waardoor je op veel terreinen goed kan lopen. Verder zit een kindje in de buffalo hoger dan in de cameleon. De as van de zitting (en dus ook de reiswieg in de eerste maanden) zit hoger. Bij de cameleon hadden wij het gevoel dat een kindje laag bij de grond zit. Beide wagens hebben een kap die je verder uit kan trekken tegen de zon. Zo ligt het kindje wat beschermd. Nu nog de kleuren kiezen..vind ze allemaal leuk haha..
ik zou voor de buffalo gaan! wij hebben zelf de donkey en die luchtbanden vind ik echt heel fijn! verder is het model hetzelfde dus dan is dat echt fijner.
De Buffalo heeft geen luchtbanden. Althans dat is wat de dame van de bugaboo store me gister vertelde.. Alleen de donkey heeft dat omdat die heel breed kan en daardoor in balans blijft.