bugaboo of joolz?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Innamorata, Jul 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Innamorata

Jun 20, 2014
    29
    0
    0
    Bedankt voor de reacties en ervaringen!
    Mijn vriend en ik gaan binnenkort naar een babystore om ook even te kijken welke handig opvouwt etc.
    Is de Buffalo net zo hoog dan de Joolz?
    Mijn vriend is 1,89 voor hem is het misschien toch wel handig een wat hogere kinderwagen.

2. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    De buffalo kun je qua afmetingen vergelijken met de joolz, alleen oogt hij wat robuuster en groter. Ook de bak en zit zijn groter. De zit kan tot 20kilo.

Wij hebben ze gewoon naast elkaar gezet en alles vergeleken ook met alletwee buiten gelopen en uitvoerig getest met inklappen. Bij baby dump mochten we alles testen. Onze 3jarige zat heerlijk in de buffalo terwijl ze in de joolz absoluut niet paste.

3. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

Jul 30, 2010
    1,415
    52
    48
    Absoluut de Bugaboo, en dan de Buffalo met grote wielen. Ik heb mijn Cameleon ingeruild voor een dubbele wagen, de donkey en die grote wielen zijn 100x fijner dan die kleine wielen. Hij is echt niet te laag, hier zijn wij beide lang (175 en 190 ) en de bugaboo is echt prima te doen! Zó blij dat ik niet de joolz heb genomen, daar twijfelden wij ook eerst over. Mooi is de joolz wel maar klapt erg onhandig in.

4. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik lees dat zo veel mensen de joolz zo onhandig in vinden klappen, maar ik moet zeggen dat ik daar helemaal geen moeite mee heb. Nu weet ik niet precies meer hoe de bugaboo inklapt, dus misschien is dat inderdaad wel makkelijker, maar bij de joolz is het echt een kwestie van even handigheid krijgen. Als je het door hebt - gaat snel - dan gaat het ook heel snel en makkelijk.

Wij zijn dus heel tevreden over de joolz. Al hebben we wel een wat ouder model denk ik (van 2011). Ik weet dat er ondertussen accessoires en snufjes zijn die wij niet hebben. Wij zijn beiden erg lang (1.86 m) en vonden de joolz echt prettiger dan de bugaboo.

Met zonnekappen zou ik eerlijk gezegd sowieso voorzichtig zijn als het warm, zonnig weer is. Onder een zonnekap kan de temperatuur namelijk behoorlijk oplopen, en dat kan echt gevaarlijk worden (net als in auto's). Je kunt de zonnekap beter naar beneden laten en een parasolletje gebruiken. Dan is er meer ventilatie en kan de warmte weg.

Daarmee kom ik meteen op het enige min-punt van de joolz: het parasolletje! Wat een onding. Koop gewoon een universele voor een tientje, die je met een knijper met een veer op de stang kunt plaatsen. Vaak kun je die dan nog met een soort schroef echt vastzetten. Je kunt dan iedere keer als je van richting verandert een ruk aan het parasolletje geven, zodat je kind weer in de schaduw ligt. Het parasolletje van Joolz moet je erop klemmen, maar zit dan niet goed vast en iedere keer als je er een klein rukje aan geeft, dondert het ding eraf.

5. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    1,590
    1
    36
    Female
    noord-brabant
    Wij hebben een joolz wel een oud model maar vinden hem erg fijn. Wij moesten even wennen aan het inklappen maar dit is met alle wagens. Zelf heb ik hem de eerste 6 weken niet ingeklapt ivm keizersnede.
    Ik mis wel de ruimte onder de wagen. Fijn dat die afgesloten is maar heeft voor mijn gevoel niet veel ruimte.

Voor de joolz zijn er ook grote voorwielen verkrijgbaar. Hebben getwijfeld om deze te nemen maar in het begin bijna altijd de draagzak naar het bos gebruikt.

6. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    Ja maar de grote voorwielen voor op de joolz zijn geen zwenkwielen vertelde de verkoper ons en dat is dus weer onhandig.
    Het grote euvel is nu dat als je zegt bugaboo iedereen denk aan die kleine lage wagen. De buffalo en donkey zijn qua hoogte gelijk aan andere wagens qua bak en qua zitje als de joolz

7. limili

limili Bekend lid

Apr 24, 2013
    604
    7
    18
    Wij hebben de buffalo van bugaboo we zijn echt fan!!! Super wagen..grote bak en de zonnekap is ook ideaal! Klein inklapbaar en grote boodschappenmand...

8. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    1,479
    0
    36
    Rotterdam
    Wij hebben voor de joolz gekozen omdat je kindje gewoon wat hoger zit. In de bugaboo zit het kindje veel lager, wat grotere honden kunnen er dus zo bij.
    Ook kun je de Joolz makkelijk aan tafel schuiven als je in een café zit of bij vrienden ofzo..

Je kan terreinbanden bij de Joolz kopen, dat zijn wij voor plan voor tijdens de wintersport etc.

9. limili

limili Bekend lid

Apr 24, 2013
    604
    7
    18
    De bugaboo buffalo is net zo hoog als de Joolz. Ideaal.

Share This Page