Ondanks dat we een prima wagen hebben, heeft manlief ineens de kolder in zijn kop en wil hij een nieuwe wagen voor deze friemel. We hebben allebei al een voorkeur, nu wil ik graag de voors en tegens weten van de wagens. Zelf ben ik voorstander van de bugaboo, ik vind hem wat stabieler dan een 3wieler. Enige nadelen wat ik nu weet is dat hij vrij snel verkleurd en de mand onder op de wagen. Manlief gaat liever voor de quinny speedi of buzz. Hij vind ze steviger ogen en stoerder, mannen We gaan er beiden veel mee aan de wandel, dus mama heeft niet het laatste woord Wat zijn jullie ervaring met de wagens, wat zijn de plus en minpunten?
Wij hebben de buzz ingeruild voor de bugaboo. een veel fijnere wagen, veel wendbaarder en als je eenmaal de buggyinzet gebruikt ook een veel ruimere boodschappenruimte. Wij hebben hem nu een jaar, maar is nog niet verkleurd hoor.
wij gaan de bugaboo zeker weer gebruiken. Ik vind het een hele fijne kinderwagen, hij is ook nog niet verkleurd.
Ik vind zelf de bugaboo prettiger rijden. Je kan evt. nieuwe bekleding kopen, dat is stukken goedkoper dan een nieuwe wagen. Er zijn ook dames die speciale unieke bekleding maken, bijv de kap, met een stoer printje. Kijk eens op ebay (Bb sprouts) . Onze wagen is rood en gaan er een mooie kap bij laten maken.
wij hebben de speedi gekocht. nog geen ervaring mee, want ben nog zwanger. onze motivatie voor deze wagen: - we zijn beiden lang, en de bugaboo is erg laag. steeds bukken is niet handig, en slecht voor je rug. - we hebben een hond en gaan veel wandelen, ook in bos etc. de speedi heeft grote luchtbanden, dus veel handiger in ongelijk terrein dan buzz/bugaboo. - goed ervaringen gehoord van gebruikers van de speedi, en mindere over de buzz. bugaboo viel voor ons af door de kleinere wielen en met name de lage bak (en ik vind 'm lelijk, maar dat is persoonlijke smaak!). succes met kiezen!
Ik zou niet voor de speedi gaan, die is erg groot voor als je kindje 6 maand is en over moet naar de wandelwagen. Daarnaast kan je de kinderwagen niet naar je toe draaien. Je kind kijkt dus altijd van je af. De bugaboo en de buzz kan je naar je toe draaien en van je af, en ik vind dat een groot voordeel! Ik heb zelf de bugaboo en is niet verkleurd. Ik heb nog de fleece versie, lekker warm nu! Ik vind de buzz wel erg mooi en als ik van te voren wist dat ik veel meer in de stad zou lopen had het me niks uitgemaakt. Voordeel van de bugaboo dat je moeiteloos door een volgestouwde kruidvat kunt, maar ook zonder moeite over een zandpad kunt wandelen, en zelfs over het strand!
Je kunt de luchtbanden van de bugaboo voordoen, en dan loop je heel makkelijk over ongelijk terrein (gras/zand) De speedi heeft 3 wielen en is daardoor veel instabieler. De bugaboo heeft als 1 van de weiniger een verstelbaar handvat, dus heel geschikt voor lange mensen. En dan de bak zo laag zit is comfertabeler voor de baby. Dichterbij de wielen is minder schokken. De speedi lijkt me een prima wagen, daar niet om hoor. Maar je argumenten kloppen niet helemaal (en ik vond m met bak ook niet mooi, maar nu met kinderwagen en voetenzak vind ik m wel stoer)
klopt ook niet helemaal; speedi heeft ook een verstelbaar handvat. en door de luchtbanden schokt het weinig, veert juist prima mee. ik heb zelf 3 pittige rugoperaties achter de rug, en de bugaboo werd me daardoor direct ontraden; tevele bukken is echt niet fijn. en doordat ik lang ben, moet ik dieper bukken dus! kan dan voor het kindje wel fijn zijn om laag te liggen (alhoewel; uitlaatgassen!), maar de mama overleeft het dan in ons geval niet. en instabiel: mijn vriendin heeft een speedi en die doet er echt rare dingen mee (door ruig terrein, tassen eraan hangen etc) en die rijdt supersafe. geen kiepneigingen ofzo gelukkig. komt ook door de brede wielbasis. kortom: het is net wat je er zelf mee wil, hoe je smaak is, en hoe jouw lijf is. en dat van je partner uiteraard. op basis daarvan kun je voor jullie de juiste keus maken, en da's heel persoonlijk. (en ik vind de bugaboo trouwens ook met buggy-inzet erg lelijk, sorry!)
Wij hebben ze bugaboo met canvas bekleding en die verkleurd niet hoor ! Voordeel vind ik dat ze wandelwagenbak lekker groot is. Je geen losse wandelwagenbak hebt als ze er niet meer in liggen. (het is stof wat je plat opbergt) En zodra de buggyzit word gebruikt heb je meega veel ruimte voor je boodschappen. Heerlijk wagen.
Bedankt meiden voor het meedenken, En we zijn er uit... De bugaboo wordt het niet, manlief is lang en hij vind hem echt te laag. Daarbij hoorde ik van een mama dat het geen pretje is om te lopen met een buggyboard erachter, iets wat ik echt moet hebben met een peuter. De buzz viel voor mij persoonlijk eigenlijk meteen al af vanwege het voorwiel, veel problemen ermee en niet handig op wat groffer terrein. We zijn nu beiden verliefd geworden op de speedi chili. De wandelwageninzet is inderdaad groot, maar dat is goed te verhelpen met een verkleiner. Dat de kleine ons niet aan kan kijken is niet zo'n drama, mijn zoontje vond het prachtig dat hij juist de wijde wereld in kon kijken.
Goeie keus denk ik. Misschien een kwestie van smaak maar ik vind het onderstel van de Bugaboo zo onnozel, het laat me steeds aan een rollator denken. Die kleine wieltjes voor. Ook die reiswieg zo laag boven de grond. Kan het niet helpen maar ik vind 'm niet uitzien. Wel leuke bekledingen overigens.
Ben ik dus tóch niet de enige die daar exact zo over denkt... Wij hebben ook de Speedi, en ik dnek dat we daar héél veel plezier van gana hebben. Lijkt me echt een ideale wagen (voor zover die bestaan) voor ons.
Goeie keus! Wij hebben ook de Quinny Speedi Chilli en hij bevalt uitstekend! Lekker hoog, super wendbaar en makkelijk inklapbaar.