Hallo, ik kan voor een een mooi bedrag een nieuwe electrische borstkolf van Avent kopen. Maar wat ik me nu afvroeg; Moet ik dan ook nog zo`n startersset new born van avent kopen? Of heb ik genoeg aan het setje van de borstkolf. Alvast bedankt!
Hoi, Wil je de kolf in het begin alleen gebruiken om het kolven een beetje te oefenen en evt. wat voorraad alvast op te bouwen? Als er 1 flesje bij de kolfset zit heb je daar in principe genoeg aan. Als je dan terzijner tijd de melk met een fles gaat geven is het nog zo bijgehaald. Ook als tijdens de kraamweek bijv. blijkt dat er bijvoeding bij gegeven meot worden heb je een flesje zo bijgehaald. Je kan het dus wel al aanschaffen maar het hoeft niet perce. Je hebt 1 flesje nodig (als hij enkel is, bij een dubbele kolfset 2 flesjes uiteraard) en de kolf zelf.
Ik zou sowieso nog even wachten met een kolf kopen en eerst kijken of het voeden lukt. Stel dat je voeding niet op gang komt, dan zit je met een dure kolf in huis.
Ja ik heb idd heel lang in strijd gezeten, wel een kopen of niet? Maar we hebben er toch maar alvast 1 gekocht. Mocht het niet lukken kunnen we hem zo weer verkopen op marktplaats. We hadden de kolf ipv voor 150 voor 100 en dat scheelde me iets te veel. Dat van de flessen; Ik denk dat ik dan idd eerst wacht met flessen kopen. En we zien wel hoe de borstvoeding loopt. Ik hoop dat de borstvoeding goed gaat verlopen natuurlijk, mocht het niet goed verlopen dan is het niet heeeeeel erg, zeg maar.
Ik weet niet of dat op de elektrische kolven van Avent ook kan, maar op de handmatige Isis borstkolf kun je de VIA bekers schroeven. Die zijn eigenlijk nooit miskoop want je kunt hier later ook weer zelfgemaakte potjes groente en fruithap in bewaren.
Ik zou inderdaad avent bewaarbekers aanschaffen, moet je wel even kijken welk zetje je neemt ze hebben ze nammelijk compleet (daar zit ook een koppelstuk aan die aan de kolf kan) anders moet je het steeds overgieten, wat natuurlijk ook geen ramp is maarja dat koppelstuk is wel zo makkelijk. Volgens mij kost zo een paketje rond de 15 euro en dan heb je 10 bakjes en twee koppelstukken. En inderdaad stel je gebruikt ze niet voor borstvoeding dan kan je ze altijd nog gebruiken voor de baby voeding later.
ALs je nog geen kolf hebt: koop geen avent! Daar past alleen avent op en ben je dus altijd duur uit. Medela passen ook de goedkoopste flesjes van het kruidvat op. Dat is heel gemakkelijk als voorraadje in de diepvries. En die bakjes van Avent zijn inderdaad wel gemakkelijk om eten in te bewaren.
Ik heb ook een kolfapparaat van Medela en had daar steeds de grote flesjes van de Hema op, daar paste een hele voeding in (je krijgt er alleen een klein flesje bij) en die kon zo in de vriezer, ideaal.
Ik heb van mijn vriendin een Medela elektrische kolf geleend. Zij heeft drie kinderen en was erg tevreden over deze kolf. Verder gaf mijn tante (heeft een zoontje van 4 maanden) de tip om moedermelk in te vriezen in ijsblokjeszakjes. Je giet het er zo in, dan in de vriezer en als je het nodig hebt kun je er zo een paar in een flesje doen en dan het flesje in de magnetron. Vond het wel een goede tip.
Ik wil even inhaken. Borstvoeding mag liever niet in de magnetron verwarmd worden. Ten eerst een magnetron verwarmd heel snel dus grote kan dat het te heet wordt. En door de straling van de magnetron slaan er voedingstoffen in de melk kapot. Dus liever met au bain marie of flessenwarmer. Alleen in uiterste noodzaak de magnetron.